AD

نقد و بررسی بازی Rage 2

0 284

بدون شک یکی از حساس‌ترین عنوان‌هایی است که می‌توانیم برای یک بازی در نظر بگیریم. این سری از این بازی دارای نکات مثبت و منفی زیادی بود که باعث شد کاربران زیادی در این مورد هم‌ نظر و یا غیر هم جهت باشند. این بازی در سری اول خود یک شوتر آخرالزمانی سراسر هیجان بود که باعث شد گیمرها برای سری 2 آن هیجان بیشتری داشته باشند که همانطور نیز بود. در ابتدای نقد و بررسی بازی Rage 2 قصد داریم مخاطب را با فضا و داستان این بازی آشنا کنیم و در ادامه تمام نقاط قوت و ضعف این سری از بازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با مجله بازی موبایل ایموجو همراه باشید.

معرفی بازی Rage 2

شاید بارها اسم این بازی را شنیده باشید اما تجربه نبرد در این بازی جدید برای شما پیش نیامده باشد. همانطور که از پوستر این بازی از نقش‌های ترسناک و شخصیت‌های جنگجو پرده برداری کرده است، موضوع داستان نیز به این صورت است. طرفداران ژانر بازی‌های پساآخرالزمانی به خوبی با این موضوع آشنا هستند که نجات بشریت در اولویت گیمرها بوده و در این میان باید از دل سرزمین‌های وحشی و بیابان‌های داغ نیز عبور کنند. داستان بازی نیز خیلی ساده است و شما با استفاده از سلاح و لباس رزم باید به جنگ با ژنرال کراس بروید و انسان‌های بی‌گناه را آزاد کنید.

 بطور کلی این بار نیز شرکت id Software توانست در دل بازی‌های ژانر ترسناک خوش بدرخشد. در نقد و بررسی بازی Rage 2، می‌توان دربارۀ تمام ابعاد این بازی صحبت کرد زیرا علاوه بر اینکه این بازی نکات مثبت و هیجان برانگیزی را در خود جای داده است، دارای ضعف‌هایی نیز بوده تا خیلی از گیمرها به آن امتیاز بالایی ندهند. اما خبر خوب برای کاربرانی که با اولین سری این بازی آشنایی ندارند، این است که برای بازی در سری 2 نیازی به پیش زمینه ندارید. یعنی این موضوع همزمان یک نکته مثبت و یک نکته منفی است که سری اول این بازی با سری دوم آن زیاد مرتبط با یکدیگر نیستند.

معرفی بازی ریج 2

بازی ریج 2 سرتاسر هیجان

همانطور که گفته شد در نقد و بررسی بازی Rage 2 ابتدا به سمت نکاتی می‌رویم که باعث شده، مخاطب به آن جذب شود. یکی از آنها طنز موجود در بازی است که بر خلاف دیگر بازی‌ها اصلا زننده نیست، از این نظر باعث می‌شود تا شخصیت‌های اصلی این بازی یعنی گروه قدرت که متشکل از سرگرد مارشال، شهردار هیگار و دکتر کواسیر به خوبی در ذهن گیمر جای بگیرند و بازی خسته کننده نباشد. از طرفی دیگر یکی از جذابیت‌های این بازی، این است که با صرف 7 الی 8 ساعت زمان می‌توانید آن را به پایان برسانید.

یکی از نقاط قوت دیگر این بازی که در نقد و بررسی Rage 2 یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود، نقشه و طراحی آن است تا ریج 2 را به یک بازی حقیقی در جهان تبدیل کند. این جالب است که به محض ورود شما به بازی، نقشه و تمام آنچه را که باید برای پیشبرد بازی در اختیار داشته باشید در دسترس شما قرار خواهد گرفت. برای مثال در اولین مأموریت شما، این امکان وجود دارد تا سلاح‌های عظیم و پیشرفته را از درون گاوصندوق‌های غول پیکر بیرون بکشید و با یک مسلسل پیشرفته بازی را به پایان برسانید.

جنگ  برای برد واکر در بازی Rage 2

شما می‌توانید با هشت سلاح و یازده قدرت مخصوصی که دارید، دشمنان‌تان را تار و مار کنید و با روش‌های مختلف آنها را از پای در بیاورید. سلاح‌های این بازی از تنوع بالایی برخوردارند و برای مثال تفنگ جاذبه‌ای با قدرت زیادی که دارد، می‌تواند هدف خود را به نقطه‌ای نامشخص پرتاب کند. همانطور که در نقد و بررسی بازی Rage 2 گفته شد سه شخصیت به کمک شخصیت اصلی این بازی یعنی واکر می‌آیند که هر کدام از این یارها یک سوی بازی را به نفع واکر تمام می‌کنند.

در تیتر قبلی نیز به قدرت سلاح‌ها و سیستم نجات این بازی اشاره کرده بودیم، اما به جد می‌توان این سیستم را یکی از قویترین و پیچیده‌ترین نوع طراحی در بازی‌های امروزی دانست. طراحی شخصیت‌ها، افکت‌های محیطی که باعث طبیعی‌تر کردن جلوه‌ها شده‌اند و کیفیت بافت قابل قبول در این بازی دیگر جایی برای تردید نخواهد گذاشت. در ادامه نقد و بررسی بازی ریج 2 قصد داریم تا ضعف‌های موجود در این سری را نیز بیان کنیم، پس با ایموجو همراه باشید.

بازی نه چندان جالب Rage 2

از دید بسیاری از گیمرهای این بازی، داستان کوتاه آن از جذابیت این بازی کاسته و باعث شده تا خیلی از بازیکنان پس از اتمام مراحل از انرژی خوبی بهره‌مند نباشند. قابلیت‌های بالای این بازی و گرافیکی که برای آن در نظر گرفته شد، مانورهای بیشتری را برای ایده پردازی جذاب می‌طلبید. از این رو خیلی از بازیکنان علی‌رغم هیجان موجود در آن، زمان کم Rage 2 را یکی از ضعف‌های اصلی به شمار می‌آورند.

موضوع دیگری که در نقد و بررسی بازی Rage 2 به عنوان ضعف از آن نام برده شده است، هوش مصنوعی ضعیف آن است. این موضوع باعث شده تا بازی تا حد زیادی ساده به نظر برسد و در طول بازی شاید شاهد این باشید که یک دشمن هم نتواند شما را شکست بدهد. این برای یک بازی پر مخاطب یک فاجعه است، فکر کنید که در یکی از سخت‌ترین مراحل بازی یعنی مرحله کابوس به سر می‌برید و در این صورت که حتی یکبار هم شکست نخورده‌اید؛ این ویژگی احساس رقابتی را در مخاطب بیدار نمی‌کند و باعث یک روال شدن بازی می‌شود. غول‌های این بازی نیز بطور حیرت آوری از قدرت بالایی برخوردار نیستند و این موضوع باعث شده تا ریج 2 لقب کلیشه‌ای را از نظر برخی گیمرها به خود اختصاص دهد.

بازی نه چندان جالب Rage 2

جمع بندی

در نقد و بررسی بازی Rage 2 بی شک می‌توان از آن به عنوان یک بازی با کیفیت بالا یاد کرد. امضای اید سافر بر این بازی باعث شده ارزش و اعتبار آن نیز بالاتر رود، اما وجود بعضی از نقص‌هایی که در شخصیت پردازی این بازی وجود داشت شاید گیمر را ناامید کند. با اینحال این بازی جزء بازی‌های جذاب و پر مخاطب در ژانر ترس و دلهره ‌آور به حساب می‌آید. شما می‌توانید با مراجعه به دیگر بخش‌های سایت ایموجو از جزئیات و همچنین بررسی‌های بیشتر در خصوص این بازی را مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.