Tekken 8 – گیم پلی، کاراکترها و هر آنچه که میدانیم
Tekken 8 در راه است. فصل بعدی در فرنچایز بازیهای مبارزهای Bandai Namco به یک مبارزه خوش سبک تبدیل میشود، فصلی که توسط Unreal Engine 5 قدرت گرفته و دارای مکانیکهای گیم پلی تهاجمی جدید است که به متمایز کردن آن از ورودیهای قبلی کمک میکند.
قبل از انتشار، ما همه اطلاعاتی را که تاکنون در مورد این بازی وجود دارد، جمعآوری کردهایم، از جمله اینکه کدام شخصیتهای مورد علاقه طرفداران در فهرست بازی ظاهر میشوند، چه زمانی میتوانید بازی را امتحان کنید، و چگونه سیستم Heat فرمول این مشتزنی را به هم میزند.
تاریخ انتشار Tekken 8
در لایو Gamescom Opening Night، کارگردان این سری یعنی Katsuhiro Harada رسما تایید کرد که Tekken 8 در تاریخ 26 ژانویه 2024 عرضه خواهد شد.
Bandai Namco برای اولین بار در September 2022 State of Play پلیاستیشن اعلام شد، تریلرهای شخصیتهای بازی را به طور مرتب منتشر کرده است و با ادامه کار بر روی دنباله جدید Iron Fist، نسخههای اولیه این بازی برای مطبوعات و در رویدادهای ویژه در دسترس قرار گرفته است.
پلتفرمهای Tekken 8
مانند تعدادی از بازیهای مطرح دیگر، Tekken 8 با عرضه برای PC، PS5 و Xbox Series X|S آخرین نسل را ترک خواهد کرد. شایان ذکر است که Tekken 8 با تبدیل شدن به اولین کنسول در این سری، از ریشههای آرکید خود فاصله میگیرد.
نسخه بتای Tekken 8
اولین تست شبکه بسته برای Tekken 8 در 21 جولای برگزار خواهد شد و شامل بخش عظیمی از محتوای اصلی بازی خواهد بود. بازیکنان میتوانند از بین 16 شخصیت موجود در فهرست بازی انتخاب کنند و میتوانند در یکی از پنج مرحله با یکدیگر مبارزه کنند. فراتر از آن، Bandai Namco هیچ نسخه بتای بسته یا باز دیگری را برای بازی تایید نکرده است، اما انجام تست استرس روی سرورهای نزدیک به تاریخ انتشار، برای بازیهای مبارزهای غیر معمول نیست.
داستان Tekken 8
شش ماه پس از وقایع Tekken 7 که در نهایت هیهاچی میشیما (Heihachi Mishima) آنتاگونیست قدیمی خود را به دست پسرش کازویا (Kazuya) میگذراند، Tekken 8 داستان این فرنچایز در مورد فرزندپروری وحشتناک را ادامه میدهد. این بار، تمرکز روی کازویا و پسرش جین کازاما (Jin Kazama) است، زیرا سرانجام نبرد سرنوشتساز آنها بین دو در بردارنده ژن شیطان (Devil) آغاز میشود. Jun Kazamaپس از غیبت در چند بازی، با طراحی جدیدی از هنرمند Bayonetta، Mari Shimazaki، به جمع باز میگردد.
شخصیتهای بازی Tekken 8
تا کنونTekken 8 دارای بیش از 30 شخصیت قابل بازی است که دو نفر از آنها دارای فرمهای alter-ego هستند. فهرست از چهرههای آشنا مانند پل فینیکس (Paul Phoenix)، مارشال لاو (Marshall Law) و لروی اسمیت (Leroy Smith) تشکیل شده است و Jack-7 به Jack-8 ارتقا یافته است.
Alisa Bosconovitch
Azucena Milagros Ortiz Castillo
Asuka Kazama
Bryan Fury
Claudio Serafino
Devil Jin
Feng Wei
Hwoarang
Jack-7
Jack-8
Jin Kazama
Jun Kazama
Kazuya Mishima
King II
Kuma II
Lars Alexandersson
Lee Chaolan
Leo Kliesen
Leroy Smith
Lili de Rochefort
Ling Xiaoyu
Marshall Law
Nina Williams
Panda
Paul Phoenix
Reina
Sergei Dragunov
Shaheen
Steve Fox
Victor Chevalier
Yoshimitsu
Zafina
گیم پلی Tekken 8
در مقایسه با رقبای خود یعنی Street Fighter وMortal Kombat، بازیهای Tekken بر مبارزه سه بعدی تاکید کردهاند، زیرا بازیکنان در تمام فضای موجود در یک میدان توانایی موضع گیری دارند. برای این دنباله، Tekken 8 فضای تهاجمیتری دارد، با سیستم جدید Heat Gauge که بازیکنان را برای عمل push-forward پاداش میدهد. هر شخصیت دارای سبک مبارزه منحصر به فرد و مجموعه حرکت پیچیده است، اما سیستم Heat جایگزینی برای Rage Drive سری Tekken 7 است که واقعاً هیت را افزایش میدهد.
این اساسا یک مقیاس جدید است که به هر شخصیت حملات جدید و فرصتهای تاکتیکی بیشتری برای مجازات دشمنان با ترکیبهای قدرتمند میدهد. Heat Burst به شما امکان میدهد یک حمله خیره کننده را اجرا کنید که به شما پنجرهای برای شروع یک ترکیبی میدهد، Heat Engagers حرکات پیچیده تر و مختص کاراکتر هستند که دو stock را به Heat gauge شما اضافه میکنند و Heat Dash به شما امکان میدهد به سرعت این شکاف را ببندید. در نهایت، Heat Smash تمام Heat gauge شما را مصرف میکند و به شما امکان میدهد در ازای آن یک حرکت قدرتمند را انجام دهید. در Heat State، بازیکنان میتوانند chip damage را انجام دهند و ویژگیهای برخی از حرکتها تغییر میکند.
کاتسوهیرو هارادا کارگردان سری Tekken نیز این سیستم جدید را راهی برای جذب بازیکنان برای آزمایش شخصیتهایی میداند که معمولاً از آنها استفاده نمیکنند. به دلیل تفاوتهای موجود در سیستم Heat برای هر شخصیت، بازیکنان با کاراکتر اصلی خود شروع میکنند، اما سپس فهرست command را میبینند و میبینند که چه چیزی شخصیت دیگری را در حالت Heat منحصربهفردتر میکند. کاتسوهیرو هارادا، تهیهکننده Tekkenگفت: به تدریج میخواهم شخصیتهای دیگر را نیز امتحان کنم، و ما واقعاً فکر میکنیم که این کار کاوش در سایر کاراکترها را به بازیکنان القا میکند.
stage destruction نیز یکی از ویژگیهای بزرگ Tekken 8 است که نه تنها لذتبخش خواهد بود، بلکه تماشای اتفاقات آن نیز هیجانانگیز خواهد بود، زیرا Bandai Namco این اثر را به گونهای طراحی کرده است که آن را در رویدادهای ورزشی الکترونیکی متمایز کند.
گرافیک Tekken 8
Tekken 8 اولین فرنچایز اصلی بازیهای مبارزهای است که بر روی Unreal Engine 5 توسعه یافته است. Harada کارگردان این سری در مصاحبهای گفت که Unreal Engine 5 اجازه میدهد تا جزئیات کوچک بدرخشند. این سری از ابتدا با استفاده از نرم افزار Epic ساخته شده است. هارادا گفت: این در واقع اولین باری است که باران و افکتهای بیرونی میگیریم. وقتی کاراکترها روی زمین میافتند، در نتیجه لباسهایشان کثیف میشود. بنابراین میتوانید نوع نتایج نبرد را در مدلهای شخصیتی مشاهده کنید
بازی همچنین دارای برخی جزئیات خیره کننده است که با دیدن آنها دهان باز میماند مانند کاراکترهایی که با هر ضربه درون محیطهای با جزئیات زیبا، رگها و ماهیچههای آنها بیرون میزنند.