AD

راهنمای بازی الدن رینگ Elden Ring

راهنمای بازی الدن رینگ Elden Ring
0 892

راهنمای بازی الدن رینگ (Elden Ring) یکی از جدیدترین تولیدات استودیو FromSoftware است که گیمرها را با دنیایی عمیق و متنوع مواجه می‌کند! بازیکنان می‌توانند در دنیای این بازی جستجو کنند، با انواع موجودات و هیولاها بجنگند و در طی داستان بازی، پیشروی کنند. اما برای پیشرفت در این بازی، مانند هر بازی دیگری لازم است که توانایی‌های خود را بهبود دهید. در این صورت، حتی بزرگ‌ترین دشمنان خود را باوجود چالش‌های متعدد شکست خواهید داد. این مطلب یک راهنمای جامع برای بازیکنان علاقه‌مند به الدن رینگ محسوب می‌شود تا آنها بتوانند یک استارت قوی داشته باشند و به‌خوبی در بازی پیشرفت کنند.

گیم‌پلی الدن رینگ

گیم‌پلی الدن رینگ شامل محیط‌هایی متفاوت است که بازیکنان در هر کدام از آنها با عناصر مختلفی روبه‌رو می‌شوند. در یک محیط، بازیکنان با سربازان Undead مواجه هستند که می‌توان با استفاده از جادو با آنها مبارزه کرد. در محیطی دیگر، غول‌هایی وجود دارند که تنها با ضربه‌های تبر از بین می‌روند. نکته جالب آن است که بازیکنان نمی‌توانند پیشبینی کنند که در کدام محیط قرار می‌گیرند.

play-sharp-fill
در الدن رینگ، گیم پلی به مدت 70 تا 100 ساعت ارائه می‌شود. این بازی، در سبک اکشن نقش آفرینی و به‌صورت شخص سوم است. در داستان این بازی، شخصیت‌های غیربازیکن فراوان هستند! به برخی از آنها نیمه خدا گفته می‌شود که هر کدام از آنها در هر ناحیه اصلی حکومت می‌کنند. به این افراد در بازی، رئیس یا باس گفته می‌شود.

علاوه‌بر مناطق اصلی که توسط باس‌ها حکومت می‌شود، این بازی شامل مناطق دیگر مانند سیاه چاله‌های مخفی، دخمه‌ها، تونل‌ها و غارها می‌شود. بازیکنان باید با باس‌های هر منطقه مبارزه کرده و به این مکان‌ها دسترسی پیدا کنند تا بتوانند غنیمت جمع‌آوری کنند.

همچنین، مکان‌هایی هم در نقشه الدن رینگ وجود دارند که شخصیت‌ها می‌توانند در آن قدرت‌ ویژه‌ای کسب کنند. در این مکان‌ها می‌توان جادوهای دریافت شده را تغییر داد یا از قابلیت‌های مختلف آنها، استفاده کرد. پس از کشته شدن بازیکنان، آنها بلافاصله در آخرین مکانی که مشغول بودند شروع به‌کار خواهند کرد.

Runes در الدن رینگ

Runes الدن رینگ

بازیکنان برای بهبود قابلیت‌های خود و پیشرفت سریع در بازی الدن رینگ، باید مقداری Runes خرج کنند. Runes ارز درون این بازی است که با شکست دادن دشمنان، به بازیکنان اعطا می‌شود. ارز رونز برای خرید انواع سلاح، زره و اقلام دیگر کاربرد دارد. البته، با مرگ بازیکنان تمام رونزهای جمع‌آوری شده در طی بازی در همان محل مرگ از دست می‌رود. درصورتی‌که بازیکن پیش از دستیابی دوباره رونزها کشته شود، ارزهای آن برای همیشه از بین می‌روند. همچنین شاید علاقمند به آشنایی با بهترین سلاح ها و آیتم های الدن رینگ برای مبارزه با غول ها باشید.

آشنایی با شخصیت‌ها و مکانیزم‌های بازی

شخصیت‌های بازی الدن رینگ

به‌طورکلی الدن رینگ به‌صورت تک نفره اجرا می‌شود، به این صورت که شما به‌عنوان تنها شخصیت اصلی بازی، آن را اجرا می‌کنید. شخصیت شما در داستان این بازی Tarnished نام دارد. البته، یک حالت چند نفره هم برای بازی طراحی شده است. شخصیت‌های دیگر در داستان این بازی موجودات فانتزی و متنوعی هستند که شامل شوالیه‌ها، جادوگران و موجودات شیطانی مختلف می‌شوند.

برخی از عوامل این بازی را در ادامه بررسی می‌کنیم:

انواع Statها

انواع Statها در الدن رینگ

در الدن رینگ، استات‌ها ویژگی‌هایی هستند که برای شخصیت این بازی طراحی شده‌اند. زمانی‌که بازیکنان رونز کافی داشته باشند، می‌توانند با صرف آنها به واحدهای بیشتری از استات‌ها دسترسی پیدا کنند. تمام استات‌ها و تاثیرات آنها در بازی را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

  • Vigor: این استات میزان HP (سلامتی) را افزایش می‌دهد. همچنین، Immunity یا مقاومت دربرابر سم و آتش را ارتقا می‌دهد.
  • Mind: این استات برای افزایش FP و افزایش مقاومت دربرابر خواب و دیوانگی (Focus) کاربرد دارد.
  • Endurance: پایداری میزان استقامت شما را افزایش می‌دهد. همچنین، برای افزایش قدرت دفاع فیزیکی و مقاومت در برابر خون‌ریزی و یخ‌زدگی (Robustness) هم مفید عمل می‌کند.
  • Strength: قدرت برای استفاده از زره‌ها و سلاح‌های سنگین ضروری است.
  • Dexterity: این استات مخصوص زره‌ها و سلاح‌های سریع است. همچنین، چابکی یا Dexterity میزان آسیب سقوط و زمان اجرای جادو را کمتر می‌کند.
  • Intelligence: برای استفاده از عصا (Staff) و جادوهای آن کاربرد دارد. همچنین، آسیب سلاح‌های Intelligence -scaling weapons را افزایش می‌دهد.
  • Faith: ایمان یا Faith یک پیش‌نیاز برای استفاده از مهرهای مقدس و جادوهای آن است.
  • Arcane: این استات میزان Item Discovery را افزایش می‌دهد. هرچه شانس یا Arcane بیشتر باشد، شانس به‌دست آوردن یک آیتم از دشمن شکست‌خورده هم بیشتر خواهد بود.

انواع آسیب‌ها

آسیب‌های بازی الدن رینگ‌

آسیب‌های بازی الدن رینگ‌ را می‌توان به دو نوع فیزیکی و غیرفیزیکی دسته‌بندی کرد. آسیب‌های فیزیکی از انواع سلاح شامل شمشیرها، تبرها و… نشات می‌گیرند. در این زمینه، دو نوع آسیب وجود دارد:

  • آسیب Slash: در الدن رینگ زخم‌های ناشی از شمشیرها که بسیار سطحی هستند، آسیب‌های Slash نامیده می‌شوند. این آسیب‌ها معمولا به‌صورت افقی هستند و بسیار سریع ایجاد می‌شوند.
  • آسیب Strike: با استفاده از سلاح‌هایی مانند چکش می‌توانید آسیب Strike ایجاد کنید. این زخم به‌صورت عمودی، از بالا به پایین ایجاد می‌شود. این ضربه‌ها دربرابر زره‌های سنگین بسیار خوب عمل می‌کنند.
  • آسیب Pierce: برخی از سلاح‌های دیگر مانند نیزه که به‌صورت عقب و جلو حرکت می‌کنند و به داخل بدن نفوذ دارند، آسیب Pierce ایجاد می‌کنند. این آسیب بیشتر برای مقابله با یک دشمن کاربرد دارد.

علاوه‌بر این موارد، یک سری آسیب‌های غیرفیزیکی هم وجود دارند که عملکردهای مختلفی ایجاد می‌کنند. برای مثال، آسیب جادویی، آسیب آتشی و آسیب رعد و برقی معمولا از راه دور استفاده می‌شوند، اما آسیب مقدس تنها به‌طور مخصوص برای مرده‌ها و نامیراها بهترین عملکرد را دارد. همچنین برای انتخاب قوی ترین سلاح می‌توانید مطلب قوی‌ ترین شمشیرهای بازی الدن رینگ را بخوانید.

انتخاب کلاس در الدن رینگ

انتخاب کلاس در الدن رینگ

اولین کاری که برای شروع بازی الدن رینگ باید انجام دهید، انتخاب کلاس است. به‌طور کلی 10 کلاس مختلف در این بازی وجود دارد که در هر کدام، سبک متفاوتی از مبارزه ارائه می‌شود. کسانی که برای اولین بار وارد این بازی می‌شوند، در مرحله انتخاب کلاس کمی سردرگم خواهند شد. درادامه، برخی از بهترین کلاس‌هایی که برای شروع بازی مناسب هستند را معرفی می‌کنیم.

کلاس Vagabond

 در این کلاس، بیشترین قدرت دفاعی ارائه می‌شود، اما نسبت به بقیه کلاس‌ها سرعت کمتری دارد. این گزینه درواقع بیشترین میزان Vigor و در نتیجه HP را ارائه می‌دهد. سلاح‌های آن شامل یک شمشیر بزرگ و یک Helberd می‌شود. این کلاس میزان بالایی از Strength و Dexterity را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود حمل سلاح‌های بزرگ و سریع راحت باشد. با این اوصاف می‌توان گفت که این گزینه یک انتخاب عالی برای تازه‌واردان محسوب می‌شود.

کلاس Hero

این کلاس بسیار شبیه به گزینه قبلی است، البته با این تفاوت که به‌جای تمرکز بر دفاع، بیشتر برروی حمله تمرکز دارد. از آنجایی که Strength در آن بیشترین میزان است، بلند کردن سلاح‌های سنگین بسیار راحت انجام می‌شود. اما میزان Dexterity در آن کمتر است، به عبارت دیگر با سلاح‌های سریع سازگاری زیادی ندارد. در این کلاس شما به یک تبر و سپر مجهز خواهید شد و میزان زیادی HP دریافت می‌کنید.

کلاس Warrior

تمرکز اصلی در کلاس Warrior بیشتر برروی مهارت و سرعت قرار دارد. این کلاس، بیشترین میزان چابکی را ارائه می‌دهد که این موضوع برای سلاح‌های سریع اهمیت بالایی دارد. البته، میزان Strength و Vigor در آن نسبت به گزینه‌های قبلی کمتر است. در این کلاس دو عدد شمشیر در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که امکان استفاده از هردوی آنها وجود دارد تا آسیب وارد شده دوبرابر شود. این نکته هم باید درنظر داشته باشید که این کلاس با جادو رابطه خوبی ندارد.

کلاس Astrologer

یک کلاس جادوگر بازی Astrologer است که در آن از  Sorcery، برای نبردهای دوربرد استفاده می‌شود. تمرکز اصلی در این کلاس Intelligence و Mind است. درعوض، در این گزینه قدرت و میزان سلامتی کمی ارائه می‌شود. بنابراین، برای نبردهای نزدیک نمی‌توان برروی این گزینه حساب باز کرد. با انتخاب این کلاس یک شمشیر کوچک و سپر برای مواقع ضروری به شما اعطا می‌شود.

کلاس Prophet

یک کلاس جادوگر دیگر در بازی، کلاس Prophet است که در آن از جادوی Incantation استفاده می‌شود. این کلاس برای فاصله‌های کمی نزدیک بیشترین کاربرد را دارد. میزان Mind و Faith در آن بسیار بالا است. این ویژگی در آن باعث افزایش قدرت جادوها و کاربرد بیشتر آنها می‌شود.

جمع‌بندی

بازی الدن رینگ با دنیای گسترده‌ای که ارائه می‌دهد توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است. در دنیای Elden Ring بازیکنان با کلاس‌ها، موجودات و مکانیزم‌های متفاوتی سروکار دارند که در این مطلب بسیاری از آنها را بررسی کردیم. امیدواریم این مطلب به‌عنوان راهنمای بازی الدن رینگ برای شما مفید باشد. اگر سوالی درمورد این بازی دارید، حتما برای ما بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.