AD

اپلیکیشن‌های ضروری برای گوشی‌های اندرویدی جدید

اپلیکیشن‌های ضروری برای گوشی‌های اندرویدی جدید
0 413

اگر گوشی هوشمند اندرویدی جدید دارید،ما اپلیکیشن‌های ضروری برای گوشی‌های اندرویدی جدید را در این مطلب معرفی کرده ایم.  برای شروع، در این مقاله چند اپلیکیشن وجود دارد که باید فوراً روی دستگاه اندرویدی جدید خود نصب کنید. اگر گوشی شما جدید نیست و قبلاً نیز از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکرده‌اید، وقت آن رسیده که این برنامه‌ها را نصب کنید.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای مدیریت پسورد (password manager)

همه ما تعداد زیادی اکانت آنلاین داریم و بهترین راه برای مدیریت و محافظت از آن داده‌ها، مدیریت رمز عبور است. اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد معمولاً با رمزگذاری داده‌های شما در پشت گذرواژه اصلی (Master Password) یا روش‌های دیگر کار می‌کنند و در عین حال به شما امکان می‌دهند آن داده‌ها را بر اساس سایتی که با آن کار می‌کنید یا در پوشه‌ها سازماندهی کنید.

داشتن اپلیکیشن مدیریت رمز عبور یکی از مهم‌ترین و در عین حال یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش امنیت آنلاین شماست.

یکی از اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد مورد علاقه ما 1Password است، با قیمت مقرون به صرفه، امنیت عالی که هم از master password و یکSecret Key  و یک برنامه کاربردی آسان استفاده می‌کند.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای مدیریت پسورد (password manager)

DashLane کاربری مشابهی دارد، علاوه بر این گزینه‌ای برای تغییر خودکار رمزهای عبور شما و برخی از عملکردهای رایگان نیز دارد. اگر واقعاً به یک گزینه کاملاً رایگان نیاز داریدBitwarden  یک گزینه عالی است. ProtonPass یک گزینه جدید است که با ProtonMail، یک سرویس گیرنده ایمیل امن نیز ادغام می‌شود. همچنین شامل یک ویژگی منظم است که در آن می‌توانید نام مستعار آدرس ایمیل را برای جلوگیری از هرزنامه ایجاد کنید. این اپلیکیشن مدیریت رمز عبور رایگان است، اما برخی از ویژگی‌ها نیاز به اشتراک دارند.

تنها اپلیکیشن مدیریت رمز عبوری که در حال حاضر توصیه نمی‌کنیم LastPass است. با اینکه این شرکت دارای یک سطح رایگان است، اما چندین نقض امنیتی قابل توجه داشته است، از جمله به سرقت رفتن رمز عبور مشتریان.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای ارتقاء پیام رسانی

اپلیکیشن Google Messages (RCS)

حداقل در ایالات متحده، پیام رسانی به طور سنتی یکی از مشکلات گوشی‌های هوشمند اندرویدی بوده است. خوشبختانه، گوگل در ماه‌های اخیر سخت در تلاش برای رفع این مشکل بوده است، و اکنون، راه‌حلی به نام RCS (سرویس‌های ارتباط غنی) در دسترس همه گوشی‌های هوشمند اندرویدی در جهان است.

چگونه می‌توانید RCS را روی دستگاه خود دریافت کنید و مهمتر از آن، چه فایده‌ای دارد؟

مزیت اول این است که RCS بسیار توانمندتر از SMS/MMS است. تصاویر را می‌توان با کیفیت بالاتر ارسال کرد، نشانگرهای تایپ، و موارد دیگر همه با RCS هستند. چت‌های گروهی نیز ارتقای بزرگی دریافت می‌کنند. علاوه بر این، چت‌های RCS اکنون برای ارائه امنیت بهتر رمزگذاری شده‌اند.

اساساRCS  مانند iMessage اپل است، اما برای گوشی‌های اندرویدی. به زودی، اپل RCS را به آیفون می‌آورد که به اشتراک گذاری رسانه، ویژگی‌ها و احتمالاً چت‌های گروهی را نیز بهبود می‌بخشد. حباب سبز از بین نخواهد رفت، اما بسیار بهتر از امروز خواهد بود.

برای دریافت RCS در تلفن Android خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که Google Messages را دانلود کنید.

این برنامه رایگان در قلب یک برنامهSMS  است، اما می‌تواند پیام‌رسانی RCS را در هر شرکت مخابراتی و هر گوشی هوشمند اندرویدی نیز فعال کند. آن را به سادگی دانلود کنید، به عنوان برنامه پیش‌فرض SMS خود تنظیم کنید و منتظر بمانید تا RCS روشن شود.

تلگرام، سیگنال و سایر برنامه‌های پیام رسانی

اگر برنامه‌ای برای پیام رسانی بهتر می‌خواهید، می‌توانید فراتر از RCS و SMS معمولی بروید. تلگرام یکی از برنامه‌های پیام رسان مورد علاقه ما است و بسیار شبیه به واتس اپ عمل می‌کند. با این حال، برخلاف آن اپلیکیشن، تلگرام به راحتی روی چندین گوشی هوشمند یا تبلت در یک زمان کار می‌کند و از همه پیام‌های شما به طور خودکار نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. بعلاوه، همه چیز همچنان رمزگذاری شده است و شما هم به تماس صوتی و هم به تماس ویدیویی دسترسی دارید. این اپلیکیشن همیشه از طریق به روز رسانی‌ها بهتر می‌شود و تجربه پیام رسانی خود را در کنار افزودن یک برنامه تماس ویدیویی قوی تر نیز بهبود بخشیده است.

Discord یک جایگزین عالی دیگر برای پیام‌رسانی است که قابلیت پیام‌های خصوصی و همچنین سرورهایی را برای میزبانی چند دوست یا صدها نفر ارائه می‌دهد که همگی دارای اتاق‌ها و ادمین‌های چت هستند. این یک تجربه به ویژه برای گیمرها است.

در این زمینهSignal  یک اپلیکیشن پیام رسانی با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی است که به ویژه زمانی محبوب شد که واتس اپ متعلق به متا به دلیل سیاست‌های حفظ حریم خصوصی جدید مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که بسیاری از متا ناراحت هستند، این برنامه‌ها هنوز هم بسیار بهتر از SMS‌های معمولی هستند.
اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای ارتقاء پیام رسانی

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای تماس ویدئویی و صوتی

اپلیکیشن Google Meet

تماس تصویری فراتر از پیام‌های متنی و تماس‌های صوتی راه بسیار خوبی برای ارتباط با دوستان و خانواده است، و سرویس‌های عالی برای انجام آن وجود دارد.

Google Duo همیشه یکی از بهترین برنامه‌های تماس ویدیویی در اندروید بود، اما در سال 2022، Google  برخی از سرویس‌های خود را ادغام کرد که باعث شد Google Duo تحت برند Google Meet قرار بگیرد. Google Meet که قبلاً صرفاً موضوعات تجاری را هدف قرار می‌داد، تجربه رایگانی دارد که بسیار شبیه Duo عمل می‌کند. این تغییر نسبتاً یکپارچه بوده است، اما بهتر است بدانید که Meet خانه جدید شما برای تماس‌های ویدیویی در Android است.

استفاده از Google Meet برای تماس با دوستان و خانواده کاملاً رایگان است و در تعداد زیادی دستگاه کار می‌کند از جمله گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، کروم بوک‌ها، ویندوز و macOS. این اپلیکیشن حتی در iOS هم کار می‌کند.

این اپلیکیشن با آدرس ایمیل شما کار می‌کند و دارای فیلترهای سرگرم کننده و حتی اشتراک گذاری صفحه نمایش در برخی از دستگاه‌ها است. با این حال، بهترین ویژگی آن ممکن است این باشد که چقدر خوب در تماس‌های تصویری کمتر ایده آل کار می‌کند.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای تماس ویدئویی و صوتی

 

اپلیکیشن Zoom و موارد دیگر

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تماس ویدیویی/کنفرانس در طول بیماری همه گیر، Zoom بود. این سرویس جلساتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید فقط با یک پیوند یا رمز عبور به آنها متصل شوید و به راحتی با عزیزان و دوستان خود ارتباط برقرار کنید یا از آن برای جلسات کاری استفاده کنید. بسیاری از مدارس نیز از Zoom برای یادگیری از راه دور استفاده می‌کنند. این یک اپلیکیشن قدرتمند است و هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت، مگر اینکه شما میزبان باشید؛ حتی طرح رایگان هم دارد.

سایر برنامه‌های عالی برای تماس تصویری عبارتند از:

Skype یکی از برنامه‌های اصلی تماس ویدیویی است که هنوز هم عالی کار می‌کند، به خصوص برای دوستان و خانواده.

Facebook Messenger، سرویسی که در حال حاضر افراد زیادی در ایالات متحده از آن استفاده می‌کنند، در کنار ویژگی‌های پیام‌رسانی خود، گزینه تماس ویدیویی عالی نیز دارد.

 

 

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای پشتیبان گیری از عکس‌ها و ویدئوها

اپلیکیشن Google Photos

یکی از اولین چیزهایی که باید روی یک گوشی هوشمند اندرویدی جدید  یا آیفون، نصب کنید Google Photos است. برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران اندروید، این اپلیکیشن از قبل روی دستگاه شما نصب می‌شود، اما همچنان باید برخی موارد را تنظیم کنید.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای پشتیبان گیری از عکس‌ها و ویدئوها

برای انجام این کار، به سادگی این اپلیکیشن را باز کنید، با اکانت Google دلخواه خود وارد شوید و در مورد گزینه‌های پشتیبان تصمیم بگیرید.  Photosبه‌طور خودکار از تصاویر و ویدیوهای شما در پس‌زمینه نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند، اما باید به آن بگویید که آیا می‌خواهید این کار فقط از طریق Wi-Fi انجام شود یا از طریق داده تلفن همراه نیز انجام شود.

از آنجا، شما فقط باید در مورد کیفیت تصمیم بگیرید. گوگل یک نسخه پشتیبان با وضوح کامل و همچنین یک گزینه کمی فشرده و صرفه جویی شده در داده ارائه می‌دهد که کمی کیفیت پایین تری دارد، اما به سختی می‌توانید تفاوت را تشخیص دهید. به‌علاوه، برخی از ویژگی‌ها با اشتراک Google One در دسترس هستند مانند پاک‌کن جادویی و تعداد زیادی قابلیت ویرایش مفید.

در سال 2021، گوگل خط مشی ذخیره سازی خود را با Photos تغییر داد و پیشنهاد رایگان برای همیشه را که برای بسیاری جذاب بود حذف کرد و در عوض، مشتریان را وادار کرد که تنها از 15 گیگابایت فضای ذخیره رایگان همراه با اکانت یا ارتقاهای پولی خود استفاده کنند.

اپلیکیشن Amazon Photos و موارد دیگر

علاوه بر گوگل، گزینه‌های دیگری برای ذخیره عکس‌های شما وجود دارد. Amazon Photos یکی از بهترین‌ها در این زمینه است، با فضای ذخیره‌سازی نامحدود عکس برای مشتریان Prime، در حالی که OneDrive دارای قیمت‌های مقرون به صرفه و تنظیمات قوی برای عکس‌ها و فایل‌ها است.

 

 

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای ارتقاء صفحه کلید

اپلیکیشن Gboard

صفحه کلیدهای از پیش نصب شده روی بسیاری از محبوب ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی امروزی، خوب نیستند. با اینکه این موضوع به ترجیحات شخصی مربوط می‌شود، می‌توانید قابلیت‌های بیشتر و در بسیاری موارد عملکرد بهتر را از صفحه کلید متفاوت دریافت کنید.

بهترین انتخاب در این زمینهGboard  خود گوگل است. این صفحه‌کلید طرح‌بندی عالی دارد که برای تایپ‌کننده‌ها در همه سبک‌ها راحت است و از ویژگی‌هایی مانند تایپ gesture/swipe، جستجو و ورود GIF و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. حتی ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانندEmoji Kitchen  وجود دارد که می‌تواند برخی از استیکرهای ایموجی را به سرعت ایجاد کند.

همچنین یک نوار ابزار مفید وجود دارد که می‌توانید آن را سفارشی کنید.

به زبان ساده، این یک صفحه کلید عالی است که کاملا رایگان است، و اگر قبلاً روی گوشی شما نبوده است (مثلاً به طور پیش‌فرض در دستگاه‌های Samsung Galaxy نصب نشده است)، باید آن را امتحان کنید.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای ارتقاء صفحه کلید

اپلیکیشن SwiftKey و موارد دیگر

اگر Gboard کاملاً سبک شما نیست، گزینه عالی دیگر یعنیSwiftKey  متعلق به مایکروسافت پیشنهاد می‌شود. این صفحه کلید یکی از محبوب ترین برنامه‌های اندروید از زمان وجود فروشگاه برنامه‌های این پلتفرم بوده است. این برنامه که اخیراً توسط مایکروسافت خریداری شده است، gesture typing  عالی را ارائه می‌دهد و دارای ترفند منظم یادگیری و تطبیق با سبک تایپ شما و همچنین اشتباهات املایی شما است. SwiftKey بیش از 400 زبان را پشتیبانی می‌کند و رایگان است. حتی از همگام سازی کلیپ بورد شما با رایانه‌های شخصی ویندوزی نیز پشتیبانی می‌کند.

برخی دیگر از کیبوردهای محبوب اندروید عبارتند از:

Grammarly به عنوان یک افزونه کروم محبوب شد اما در اندروید نیز عالی کار می‌کند. صفحه‌کلید Grammarly برای اندروید فراتر از بررسی املای اولیه است.

Fleksy برای تایپ سریع با برخی از تصحیحات خودکار عالی طراحی شده است. این صفحه کلید همچنین پشتیبانی از glide typing را اضافه می‌کند و از بیش از 80 زبان پشتیبانی می‌کند.

 

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای حفظ گوشی تلفن و اطلاعات داخل آن

اپلیکیشن Find My Device

Find My Device یک برنامه Google است که به شما کمک می‌کند تا گوشی هوشمند خود را در صورت عدم جابجایی ردیابی کنید.

وقتی Find My Device را باز می‌کنید، از شما خواسته می‌شود با یک حساب Google وارد شوید و رمز عبور خود را نیز وارد کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید دستگاه خود و همچنین سایر دستگاه‌های متصل به حساب خود را ببینید. سپس می‌توانید با هر یک از دستگاههای موجود در حساب خود تماس بگیرید، قفل کنید یا پاک کنید. همین امر در مورد تلفن جدید شما و همچنین هر دستگاه اندرویدی دیگری که دارید، تلفن اندرویدی دوستان یا حتی فقط یک مرورگر وب صدق می‌کند. به عنوان یک نکته جانبی، عملکرد اصلی یافتن گوشی خود با این برنامه به طور پیش فرض در سرویس‌های Google Play روشن است، اما با استفاده از این برنامه، کنترل بیشتری خواهید داشت و همچنین می‌توانید سایر دستگاه‌های اندرویدی را پیدا کنید.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای حفظ گوشی تلفن و اطلاعات داخل آن

اپلیکیشن Google One

اگر گوشی خود را گم یا خراب کردید، اطلاعات خود را از دست نمی‌دهید. اینجاست که Google One به کار می‌آید. با هر طرح فضای ذخیره‌سازی Google One (از 2 دلار در ماه شروع می‌شود)، نسخه‌های پشتیبان بهبودیافته از تلفن خود دریافت خواهید کرد. به‌طور پیش‌فرضAndroid  از قبل از داده‌های اصلی به صورت رایگان در حساب Google شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند، اما برنامه One می‌تواند از پیام‌های SMS و پیام‌های MMS به همراه عکس‌ها و ویدیوهای شما نسخه پشتیبان تهیه کند.

پشتیبان گیری از SMS

اگر هنوز بسیاری از پیام‌های خود را از طریق پیامک مدیریت می‌کنید، تهیه نسخه پشتیبان از آن کار خوبی است. SMS Backup & Restore  یک کلاینت کوچک مفید است که می‌تواند از پیام‌های SMS و MMS شما در Google Drive یا دیگر فضای ذخیره‌سازی ابری برای حفظ امنیت نسخه پشتیبان تهیه کند، اما بخش به طور ویژه مفید این برنامه، بازیابی پیام‌ها است که این قابلیت می‌تواند هنگام راه اندازی یک تلفن جدید مفید باشد.

 

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای مدیریت پول

اپلیکیشن Google Wallet

پرداخت‌های NFC تلفن همراه بسیار راحت هستند و تنظیم آن در Android آسان‌تر است. Google Wallet یک برنامه رایگان و کاملاً ساده است که به شما امکان می‌دهد کارت‌های اعتباری/دبیت را برای پرداخت‌های NFC به تلفن خود اضافه کنید، همچنین کارت‌های وفاداری (loyalty card)، گیفت کارت‌ها، داده‌های واکسیناسیون کووید-۱۹، مجوزهای هواپیمایی و موارد دیگر را نگه دارید.همچنین این اپلیکیشن در حال کار بر روی افزودن پشتیبانی برای گواهینامه رانندگی در ایالات منتخب ایالات متحده است.

Google Wallet از پیش روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است، اما برای مثال ممکن است مجبور شوید آن را به صورت دستی در دستگاه سامسونگ دانلود کنید.

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای مدیریت پول

اپلیکیشن‌های Cash App, GPay و موارد دیگر

ارسال پول با اپلیکیشن‌ها بسیار آسان‌تر شده است و گزینه‌های عالی برای انجام این کار وجود دارد. در اینجا چند گزینه محبوب وجود دارد.

اپلیکیشن Google Pay: برنامه اشتراک‌گذاری پول Google با نام GPay ارسال وجوه به دوستان یا خانواده را بدون هزینه اضافی آسان می‌کند. این برنامه همچنین صدها تخفیف و گزینه بازگشت نقدی را در اختیار دارد و حتی می‌تواند در بودجه بندی شما به شما کمک کند.

اپلیکیشن PayPal: پی پال روشی عالی برای ارسال پول به دوستان و خانواده است اما برای خرید آنلاین و همچنین فروش بسیار مفید است.

اپلیکیشن Venmo & Cash: هر دو از یک مدل اولیه استفاده می‌کنندVenmo  و Cash App برنامه‌های عالی برای ارسال پول بین دوستان و خانواده با نام کاربری برای اشتراک گذاری و پیوند آسان به بانک شما هستند. به علاوه، از آنجایی که آنها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، اکثر افراد معمولا حداقل یکی از این دو را دارند.

 

 

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای افزایش پس انداز و امنیت

برای کمک به شما در رسیدن به اهداف جدید و همچنین افزایش امنیت خود، دو برنامه دیگر مرتبط با پول وجود دارد که توصیه می‌کنیم امتحان کنید.

Privacy  یک سرویس کارت مجازی است. پس از پیوند آن به حساب بانکی خود، این برنامه می‌تواند شماره کارت مجازی ایجاد کند. حتی با1 Password  ادغام می‌شود.

Digit.co یک برنامه صرفه جویی در پول است. به حساب بانکی شما پیوند می‌خورد و به‌طور خودکار وجوه را در اینجا یا آنجا ذخیره می‌کند تا به شما کمک کند پس‌اندازهای اضطراری ایجاد کنید.همچنین می‌توانید اهداف دستی تنظیم کنید تا به شما کمک کند برای تعطیلات، رویدادهای خاص یا خرید بزرگ پول اختصاص دهید.

 

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای یادداشت برداری در اندروید

اپلیکیشن Google Keep Notes

دنبال کردن یادآورها، لیست‌ها و موارد دیگر را می‌توان با استفاده از یک برنامه یادداشت برداری بسیار آسان تر کرد. یک اپلیکیشن خوب برای این موضوع در اندروید Google Keep Notes است و به نظر می‌رسد که با گذشت زمان بهتر می‌شود.

Google Keep کاملا رایگان است و به شما امکان می‌دهد یادداشت‌ها، لیست‌ها و حتی نقاشی‌ها را در این برنامه ذخیره کنید. این یادداشت‌ها همچنین با حساب Google شما همگام‌سازی می‌شوند، به این معنی که می‌توانید از هر دستگاه دیگری، از جمله رایانه، به آنها دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن Microsoft OneNote

اگر چیزی می‌خواهید که در گوگل نیست و دارای چند ویژگی پیشرفته‌تر است، OneNote  مایکروسافت یک گزینه عالی است. این برنامه کاملا رایگان است و با سایر برنامه‌های مایکروسافت با استفاده از اشتراک Microsoft 365 بهتر نیز کار می‌کند. می‌توانید از یادداشت‌ها و نقاشی‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید و تصاویر را در برنامه درج کنید، و مانند برنامه Google، آنها با حساب مایکروسافت شما در دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی می‌شوند.

 

اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای اتصال پایدار به رایانه

اپلیکیشن Link to Windows

اگر تمام روز را پشت میز می‌گذرانید، اتصال تلفن اندرویدی خود به رایانه شخصی اجتناب ناپذیر است. با برنامه  Link to Windows، این کار بسیار آسان است.

پس از اتصال Link to Windows  به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا تماس‌های تلفنی را با رایانه شخصی خود انجام دهند، از پیام‌ها استفاده کنند، اعلان‌های خود را به رایانه خود بیاورند و حتی به عکس‌ها و ویدیوهای خود بدون اتصال کابل دسترسی داشته باشند. حتی می‌توانید برنامه‌های اندروید را از تلفن خود به رایانه خود بیاورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.