AD

نکات مهم هنگام خرید گوشی

نکات مهم هنگام خرید گوشی
0 1,116

آیا می‌خواهید یک گوشی موبایل بخرید اما نکات مهم هنگام خرید گوشی را نمیدانید؟ عدم آگاهی ممکن است باعث شود که در زمان خرید گوشی، با کلاهبرداری مواجه شوید یا نتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله از وب سایت ایموجو به نکات مهم هنگام خرید گوشی، بیمه‌ی آن و همچنین مراحل ثبت گوشی پرداخته می‌شود تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. اگر به دنیای بازی علاقه¬مند هستید پیشنهاد می¬شود حتما مقاله راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان را نیز مطالعه فرمایید.

نکات مهم هنگام خرید گوشی از بازار و آنلاین چه می باشند؟

در هنگام خرید گوشی موبایل باید حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید :

خرید گوشی از یک فروشگاه معتبر


خرید گوشی از یک فروشگاه معتبر

خرید گوشی از یک فروشگاه معتبر، امری بسیار مهم و حساس است. زیرا اگر از یک فروشگاه نامعتبر خرید کنید، ممکن است با مشکلاتی مانند کیفیت نامناسب، عدم پشتیبانی و خدمات پس از فروش ضعیف روبرو شوید. بنابراین، در ادامه به برخی از ویژگی های یک فروشگاه معتبر برای خرید گوشی اشاره می کنیم:

  • معتبر بودن فروشگاه: این امر بسیار مهم است. برای اطمینان از معتبر بودن فروشگاه، می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید و نظرات کاربران را مطالعه کنید.
  • انواع گوشی های موجود: یک فروشگاه معتبر باید انواع گوشی های مختلف را ارائه دهد تا مشتریان بتوانند انتخاب خود را بر اساس نیازهای خود انجام دهند.
  • قیمت مناسب از نکات مهم هنگام خرید گوشی: یکی از ویژگی های مهم یک فروشگاه معتبر، قیمت مناسب و عادلانه است. برای اطمینان از قیمت، می توانید قیمت های موجود در سایت های مختلف را مقایسه کنید.
  • خدمات پس از فروش: یک فروشگاه معتبر باید خدمات پس از فروش مناسب و قابل اعتمادی ارائه دهد. برای اطمینان از این موضوع، می توانید با پشتیبانی فروشگاه تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.
  • شرایط پرداخت: یک فروشگاه معتبر باید شرایط پرداخت مناسبی را برای مشتریان خود فراهم کند. برای مثال، باید انواع روش های پرداخت مانند کارت بانکی، پرداخت آنلاین و … را پشتیبانی کند.

با توجه به موارد فوق، انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید گوشی، می تواند به شما کمک کند تا با خیالی آسوده و راحت، به بهترین شکل ممکن گوشی خود را خریداری کنید.

اطمینان از پلمپ بودن گوشی یکی از نکات مهم هنگام خرید گوشی

پلمپ بودن گوشی به معنای این است که گوشی قبل از فروش توسط تولید کننده یا توزیع کننده با یک نوار یا بسته بندی ویژه محکم مهر شده است تا نشان دهد که گوشی از زمان تولید تا زمان فروش در فروشگاه به هیچ وسیله توسط شخص دیگری باز نشده است. این موضوع بسیار اساسی و از نکات مهم هنگام خرید گوشی است زیرا به شما اطمینان می‌دهد که گوشی شما اصلی است و هیچ تغییرات نامناسبی روی آن اعمال نشده است.

بررسی کد فعالسازی روی جعبه و تکمیل کردن فرآیند رجیستری در زمان خرید گوشی

برای استفاده از گوشی‌های تلفن همراه، باید آن‌ها را ثبت کنید تا مالکیت آن‌ها به شما تعلق گیرد. اگر گوشی را به مدت ۳۰ روز پس از خرید ثبت نکنید، قادر به استفاده از آن نخواهید بود. بنابراین، بهتر است که در زمان خرید، ابتدا گوشی را ثبت کرده و سپس از فروشگاه خارج شوید. در صورت بروز مشکل در فرآیند ثبت، باید به فروشگاه اطلاع دهید تا موضوع را بررسی کند.
برای ثبت و فعال‌سازی گوشی، باید کد ۶ رقمی روی جعبه گوشی را وارد کنید. بهتر است که در زمان خرید، با بررسی جعبه، از صحت این کد اطمینان حاصل کنید. کد فعال‌سازی ۶ رقمی برای گوشی‌های آکبند روی جعبه یا کارت گارانتی قرار دارد.

خرید بیمه گوشی برای اطمینان خاطر یکی از اصلی ترین نکات مهم هنگام خرید گوشی

خرید بیمه گوشی به معنای خرید یک بیمه‌نامه است که اطمینان می‌دهد در صورتی که گوشی تلفن همراه شما دچار حادثه‌ای مانند: سرقت، شکستگی و ضربه، نفوذ آب، نوسانات برق، آتش‌سوزی و انفجار، حوادث طبیعی و خرابی کامل آن توسط بیمه‌گر تامین می‌شود. این امر باعث اطمینان خاطر شما می‌شود که در صورت وقوع حادثه، هزینه‌های مرتبط با تعمیر یا جایگزینی گوشی تلفن همراه شما توسط بیمه‌گر تامین خواهد شد. اگر به دنبال گوشی میان رده هستید حتما مقاله راهنمای خرید گوشی گیمینگ تا 10 میلیون را مطالعه فرمایید.

انجام صحیح مراحل ثبت گوشی در سامانه همتا

انجام صحیح مراحل ثبت گوشی در سامانه همتا

برای ثبت گوشی در سامانه که یکی از نکات مهم هنگام خرید گوشی است، معمولاً فروشندگان این کار را برای شما انجام می‌دهند، اما اگر خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید به این روش عمل کنید:

  • پس از قرار دادن سیم کارت در گوشی، کد دستوری #7777* را شماره‌گیری کنید. بهتر است این کار را در فروشگاه انجام دهید.
  • عدد مربوط به گزینه فعالسازی را ارسال کنید.
  • شناسه ۱۵ رقمی IMEI را بدون هیچ فاصله‌ای ارسال کنید.
  • شماره سیم کارتی که می‌خواهید در گوشی استفاده کنید را ارسال کنید.
  • یک کد فعالسازی ۶ رقمی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را برای سامانه ارسال کنید.
  • در پایان، با ارسال عدد یک، اطلاعات صحیح را تأیید کنید. با انجام این کار، گوشی شما با موفقیت فعال‌سازی می‌شود و شما می‌توانید از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.
  • چگونه یک گوشی موبایل خوب در هنگام خرید گوشی انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک گوشی موبایل خوب در هنگام خرید، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

نکات انتخاب یک گوشی موبایل خوب در هنگام خرید

  1. نیازهای شخصی: ابتدا باید نیازهای خود را که از نکات مهم هنگام خرید گوشی است، مشخص کنید. آیا به دوربین با کیفیت بالا، عمر باتری طولانی، صفحه نمایش بزرگ یا قابلیت اتصال به اینترنت با سرعت بالا نیاز دارید؟
  2. سیستم عامل: اگر به یک سیستم عامل خاص علاقه دارید، مانند iOS از اپل یا اندروید از گوگل، باید گوشی‌هایی که از آن سیستم عامل استفاده می‌کنند را مورد بررسی قرار دهید.
  3. خرید گوشی با توجه به ابعاد و وزن: هنگام انتخاب و خرید یک تلفن همراه، توجه به اندازه آن یکی از نکات حائز اهمیت است. گوشی‌های همراه با دستگیره‌هایی با قطر نمایشگر بین ۶.۲ تا ۶.۵ اینچ به عنوان گزینه‌هایی خوش‌دست تلقی می‌شوند. البته گوشی‌هایی با اندازه بزرگ‌تر نیز طرفداران خود را دارند. وزن تلفن همراه به اندازه آن، توزیع جرم و جنس بدنه آن را تعیین می‌کند. اگر به دنبال یک گوشی سبک هستید، بهتر است گزینه‌هایی را در نظر بگیرید که وزنی بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ گرم داشته باشند.
  4. کیفیت ساخت: بررسی کیفیت ساخت گوشی و مواد استفاده شده در آن اهمیت دارد. گوشی‌هایی با استفاده از مواد مرغوب و طراحی مناسب معمولاً دوام بیشتری دارند.
  5. عمر باتری: عمر باتری نیز اصلی ترین نکات مهم هنگام خرید گوشی است، بهتر است گوشی‌ای را انتخاب کنید که باتری قوی داشته باشد و زمان استفاده معقولی داشته باشد.
  6. قیمت: قیمت گوشی نیز یکی از موارد مهم است. بررسی کنید که آیا گوشی انتخابی شما با قیمت آن ارزش خرید دارد یا خیر.
  7. تاثیر حافظه و فضای ذخیره‌سازی در انتخاب گوشی: مهمترین موردی که باید به آن خیلی توجه کنید، حافظه گوشی است که باید به اندازه ای باشد که با پر شدن زودهنگام آن باعث کند شدن گوشی نشود و کاربر را اذیت کند.
  8. بررسی نقد و بررسی ها: مطالعه نقد و بررسی‌های مختلف و تجربه‌های کاربران دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی مناسبی را انتخاب کنید.

در نتیجه با توجه به این نکات مهم هنگام خرید گوشی، می‌توانید یک گوشی موبایل خوب و مناسب برای خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری

همیشه خرید گوشی یک دغدغه بزرگ برای کاربرانش است که در این مقاله از ایموجو که درباره نکات مهم هنگام خرید گوشی است، تلاش بر این بود که موارد مختلفی بررسی شود تا با رعایت آنها بتوان یک گوشی موبایل خوب و مناسب انتخاب و خریداری نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.