AD

مقایسه هتل های 5 ستاره و لوکس با هتل های سنتی

0 117

هتل لوکس یا سنتی؟ رفتن به سفر از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی است که باعث جوانی و شادابی افراد می‌شود. از مهمترین نکاتی که در هنگام رفتن به سفر باید به آن توجه کنیم، انتخاب مکان اقامت است. در گذشته مانند امروز هتل‌های زیادی وجود نداشت؛ اما این روزها، هتل‌های زیادی در سرتاسر ایران و جود داشته که هرکدام از این هتل‌ها میز سبک خود را دارند.

به ‌عنوان مثال، بعضی لوکس و لاکچری و بعضی دیگر سنتی هستند مثل هتل سنتی نیایش شیراز. یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن مسافران را به خود مشغول می‌کند این است که هتل لوکس و لاکچری چه تفاوتی با هتل سنتی دارد. در این این مقاله به مقایسه این دو هتل می‌پردازیم.

بررسی هتل‌های لوکس و 5 ستاره

درمجموع اگر بخواهیم درباره هتل‌های لوکس و لاکچری صحبت کنیم، باید بگوییم که این هتل‌ها در نقطه مقابل هتل‌های سنتی قرار دارند. هتل‌ها لوکس و 5 ستاره از بهترین هتل‌ها برای اقامت مسافران در سرتاسرجهان هستند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل‌ها، ساختمان‌های تازه‌ساز با طراحی بسیار مدرن و شیک به‌شمار می‌روند.

کلیه واحدهای اقامتی این هتل‌ها به سبک مینیمال طراحی شده و دارای جدیدترین و بهترین امکانات روز دنیا هستند. با همگام‌بودن با آخرین امکانات و متدهای روز دنیا به محض تغییر در هرگونه تجهیزات و یا ارائه تجهیزات مدرن جدید به بازار، این امکانات برای واحدهای اقامتی خریداری و از آن‌ها استفاده می‌شود. حتی هتل‌ها براساس امکانات و سایر ویژگی‌های خود ستاره می‌گیرند.

هتل 5 ستاره، هتلی است که دارای کلیه امکانات رفاهی برای مسافران بوده و از نظر تجهیزات، امکانات و همچنین سایر ویژگی‌ها نسبت به سایر هتل‌ها برتری دارد. افرادی که اقامت در مکان‌های لوکس و لاکچری را دوست دارند؛ باید حتماً به این هتل‌ها بروند.

بررسی امکانان و خدمات هتل‌های سنتی

هتل لوکس یا سنتی؟ قبل از مقایسه هتل لوکس با سنتی باید حتماً با این نوع از هتل‌ها آشنا شوید. بعد از آشنایی با هتل‌های لوکس نوبت به هتل‌های سنتی می‌رسد. هتل‌های سنتی در چند دهه اخیر به‌وجود آمده‌اند. این هتل‌ها، در واقع، همان خانه‌های قدیمی و تاریخی افرادی هستند که دیگر در دنیا زندگی نمی‌کنند. تعداد زیادی از این هتل‌های سنتی را می‌توان در کاشان مشاهده کرد.

در حقیقت، این خانه‌های قدیمی توسط افراد مختلف بازسازی شده و امکانات رفاهی تا اندازه‌ای که نیازهای مسافران برطرف شود در این هتل‌ها قرار داده شده و کلیه غذاهای سنتی نیز در این هتل‌ها برای مسافران سرو می‌شود. در این هتل‌ها به‌راحتی می‌توانید صنایع دستی شهر موردنظر را مشاهده کرده و همچنین، از بودن در فضای سنتی لذت ببرید. بسیاری از افراد این هتل‌ها را دوست دارند؛ زیرا آن‌ها را به یاد گذشته و سبک زندگی قدیمی می‌اندازد.

آشنایی با هتل سنتی نیایش شیراز

هتل سنتی نیایش شیراز یکی از زیباترین هتل‌های این شهر است که سبکی سنتی و تاریخی دارد. درواقع، بسیاری از گردشگران این هتل را به‌دلیل سبک سنتی آن انتخاب می‌کنند. حتی بسیاری از گردشگران خارجی برای دیدن هتل‌های سنتی مانند هتل نیایش به این شهر تاریخی سفر کرده تا با تاریخ شیراز بیشتر آشنا شوند.

ساخت این بنای تاریخی و زیبا به حدود 100 سال پیش برمی‌گردد و در واقع، این مکان برای برگزاری جلسات انجمن ادب شیراز مورداستفاده قرار می‌گرفته است. همچنین، اولین چاپخانه شیراز در این مکان راه‌اندازی شده تا چاپ نخستین روزنامه شیراز در آن زمان در این مکان صورت گیرد. اگر به اقامت در هتل های سنتی علاقه دارید، می توانید این هتل را در فلای تودی رزرو کنید.

مقایسه هتل های 5 ستاره و لوکس با هتل های سنتی 1

مقایسه انواع هتل لوکس یا سنتی؟

هنگامی که نام هتل‌های سنتی به میان می‌آید، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این هتل‌ها نسبت به هتل‌های لوکس و 5 ستاره قیمت پایین‌تری دارند. این تصور کاملاً اشتباه بوده و بسیاری از هتل‌های سنتی امکاناتی در حد هتل‌های لوکس داشته و به همین دلیل، هزینه اقامت در این هتل‌ها مانند هتل‌های لوکس بالا است. بیشتر هتل‌های لوکس و 5 ستاره مرتفع هستند و در تعداد طبقات زیاد ساخته شده‌اند. درواقع، شما با رفتن به طبقه آخر این هتل‌ها به‌راحتی می‌توانید کل شهر را مشاهده کنید.

در نقطه مقابل هتل‌های سنتی معمولاً دارای تعداد طبقات زیاد نیستند. فضای داخلی هتل‌های لوکس و 5 ستاره، معمولاً بسیار شیک بوده و شما می‌توانید از بهترین امکانات روز دنیا در این هتل‌ها استفاده کنید. همچنین، اگر به فضای داخلی هتل نگاهی بیاندازید، مشاهده می‌کنید که بیشتر شیشه در قسمت‌های مختلف استفاده شده است. در هتل‌های سنتی شما صنایع دستی و آثار تاریخی بیشتر مشاهده می‌کنید. انتخاب هریک از این هتل‌ها کاملاً به سلیقه مسافران بستکی دارد، بعضی از افراد هتل‌های سنتی و بعضی مدرن را می‌پسندند.

سخن آخر

هتل لوکس یا سنتی؟ حتماً هنگام سفر این سوال به ذهن شما هم خطور کرده که هتل لوکس انتخاب کنید یا سنتی؟ هرکدام از این هتل‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته که در این مقاله به بیان آن‌ها پرداختیم. این که شما کدام یک از این هتل‌ها را انتخاب کنید؛ کاملاً به سلیقه، بودجه و شهر انتخابی برای سفر بستگی دارد. برای رزرو هتل های لوکس یا هتل های سنتی سراسر ایران و جهان می توانید وارد وب سایت فلای تودی شوید. امیدواریم با خواندن این مقاله به پاسخ این سوال که هتل لوکس یا سنتی برسید و لحظات زیبایی را در هتل موردنظر خود تجربه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.