AD

نقد و بررسی بازی dynasty warriors 8

0 738

امروزه بازی هایی که در سبک Beat ’em Up ساخته می شوند زیاد نیستند و گیمرهای محدودی هستند که سلیقه های خاصی دارند و این بازی ها را انتخاب می کنند. این سبک تقریبا مابین دو سبک Fighting و هک و اسلش قرار دارد. می توان بازی dynasty warriors 8 در هر کدام از این سبک ها تقسیم بندی کرد. این سبک های خاص از بازی های ویدیویی خیلی سریع دچار تغییرات می شوند و به سادگی می تواند گیمرهای جدید را جذب کند و یا گیمرهای قبلی را از انتخابی که داشته اند پشیمان کند. مجموعه بازی های dynasty warriors بیشتر از طرف گیمرهای ژاپنی مورد استقبال قرار گرفته است و گیمرهای دیگر از سراسر جهان کمتر سراغ آن می روند. در ادامه مطلب به معرفی بازی dynasty warriors 8 و همچنین بررسی جنبه های مختلف بازی پرداخته خواهد شد.

معرفی بازی dynasty warriors 8

همانطور که گفته شد بازی dynasty warriors 8 یا بازی سلسله جنگجویان 8 توسط کمپانی TECMO KOEI GAME CO و  LTD طراحی و ساخته شده است و برای پلتفرم های مختلفی مانند پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه های شخصی عرضه شده اند. این بازی بر اساس یک رمان با نام سه امپراطوری (Three Kingdom) ساخته شده است. داستان بازی از اواخر حکومت خاندان Han روایت می شود و جنگ ها و نا آرامی های چین را پوشش می دهد که در نهایت چین به سه امپراطوری تقسیم می‌ شود Shu Han به رهبری Liu Bei ،   Cao Weiبه رهبری Cao Cao  و امپراطوری  Sun Wu  به رهبری Sun Quan که به اختصار به امپراطوری های  Wu، Wei و Shu شهرت دارند.

 این مجموعه از بازی ها قدمتی بیش از 20 سال دارد و اولین نسخه از آن در سال 1997 توسط Omega Force عرضه شد و با استقبال بی نظیری مواجه شد و همین امر باعث شده که نسخه های بعدی بازی نیز طراحی و منتشر شوند. با آموزش بازی سلسله جنگجویان 8 می توانید با این بازی و تمامی مراحل آن آشنا شوید و از آن لذت ببرید.

نقد و بررسی جنبه های مختلف سلسله جنگجویان 8

همانطور که گفته شد این بازی در سبک Beat ’em Up ساخته شده است که یک سبک ترکیبی به شمار می رود و متناسب سلیقه های خاص می باشد. نقد و بررسی ویژگی ها و قابلیت های مختلف این بازی به سادگی میسر نیست چرا که ممکن است نکاتی که از نظر یک شخص جذاب و هیجان انگیز باشد برای فرد دیگری جذابیت خاصی نداشته باشد. تقریبا تمام نسخه هایی که از این بازی منتشر شده اند نتوانسته اند تمامی فاکتورهای مثبت را به صورت یکجا داشته باشند و همیشه کم وکسری هایی وجود داشته است. در ادامه به بررسی جنبه های اصلی بازی پرداخته می شود.

معرفی بازی dynasty warriors 8

داستان بازی سلسله جنگجویان 8

همانطور که عنوان شد داستان بازی dynasty warriors 8 روایت گر تاریخ چین است که دچار آشفتگی هایی شده است و کشمکش های زیادی بین حکومت های محلی به وجود آمده است. در این میان 4 حکومت به نام های  Jin,Wu,Wei و Shu قصد آرام کردن اوضاع و شرایط کشور را دارند. داستان بازی از نظم و هدف خاصی برخوردار است و گیمر از همان ابتدا غرق آن می شود. داستان بازی dynasty warriors 8 به مراتب از داستان نسخه های پیشین بهتر است و تغییرات زیادی داشته است ولی همچنان مشکلاتی نیز وجود دارند.

 از آنجایی که شرکت های غربی اهمیت زیادی به داستان بازی نمی دهند کمپانی TECMO KOEI GAME CO نیز تمرکز خود را بیشتر بر جنبه ها دیگر بازی قرار داده است. از نظر داستانی می توان گفت تمام نسخه های بازی سلسله جنگجویان در دوره 3 امپراطوری اصلی چین اتفاق افتاده اند که البته یک امپراطوری چهارم هم وجود دارد و از رمان تاریخی Romance of the Three Kingdoms  تاثیر گرفته اند که جذابیت خاصی برای گیمرها دارد.

  • نکته منفی که در مورد داستان بازی می توان عنوان کرد این است که بازی می تواند برای گیمرها تکرار باشد چرا که تقریبا روند داستان مشابه نسخه های پیشین است.

گیم پلی بازی dynasty warriors 8

می توان با یقین بیان کرد که گیم پلی بازی های ویدیویی مهم ترین و بارزترین جنبه بازی است که هم گیمرها و هم سازنده های بازی توجه ویژه ای به آن دارند. در بازی سلسله جنگجویان 8 بیش از 70 کاراکتر در قالب 4 گروه اصلی حضور دارند که گیمر از همان ابتدای بازی می تواند انتخاب کند که در کدام گروه قرار داشته باشد. هر کدام از کاراکترهای دارای قدرت ها و ویژگی های منحصر به فردی هستند و هرچقدر سطح بازی بالاتر می رود این شخصیت ها قوی تر می شوند. همانطور که در بخش داستانی اشاره شد هدف بازی از بین بردن حکومت های محلی است.

محیط بازی بسیار شلوغ است و همین باعث جذابیت بالای گیمر پلی بازی شده است. از مهم ترین نکات بخش گیم پلی بازی dynasty warriors 8 تنوع و تعدد بالای سلاح ها است و گیمر می تواند در طول بازی سلاح های مختلفی به دست بیاورد و از آنها در مبارزات استفاده کند. در این نسخه می توان شاهد باس های کمتری بود.

با کشتن هر باس می توان سلاح و Skill جدیدی به دست آورد که به سلامت بازیکن کمک زیادی می کنند. بازی در گردش شب و روز اتفاق می افتد و از جذابیت بالایی برخوردار است، حضور اسب ها در بازی می تواند هیجان بازی را بیشتر کند. از جمله قسمت های جدیدی که به بازی در مقایسه با نسخه های قبلی اضافه شده است می توان به  مود های Free و Ambition اشاره کرد که ویژگی های منحصر به فردی دارند و نوع مبارزات مختلفی برای گیمر ارائه می کنند.

  • البته ایرادی که به قسمت گیم پلی بازی وارد شده است افت فریم های متعدد در هنگام مبارزات و مراحل مختلف بازی است و باعث می شود سرعت بازی کاهش پیدا کند.

گرافیک بازی سلسله جنگجویان 8

بازی dynasty warriors 8 نمی تواند از نظر گرافیک سطح بالای داشته باشد و بازی های DW همواره گرافیک پایین تری از بازی های هم نسل خود داشته اند. خوشبختانه در بازی dynasty warriors 8 می توان رشد و توسعه قابل توجهی از نظر گرافیک را در مقایسه با نسخه های قبلی شاهد بود. طراحی فوق العاده شخصیت های بازی اولین نکته مثبت در گرافیک بازی می باشد که حتی کوچکترین جزئیات را با خوبی نمایش می دهد.

جلوه های بصری و محیط بازی نیز تغییرات قابل توجهی داشته اند. جنگل ها، کوهستان، ساختمان ها، سلاح ها و … به خوبی طراحی شده اند و قرابت زیادی با حالت طبیعی و واقعی دارند. از دیگر نکات خوب گرافیک بازی می توان به کات سین ها اشاره کرد که در طول بازی می توان شاهد آن بود.

  • در این بخش می توان گفت بافت ها و تکسچرها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و نسبت به سایر قسمت ها ضعیف تر می باشند. در بازی صحنه های سینمایی بسیار کمی مشاهده می شود و انیمیشن ها نیز خیلی تکراری هستند.
  • گرافیک بازی سلسله جنگجویان 8

صداگذاری و موسیقی بازی سلسله جنگجویان 8

موسیقی های متن بازی dynasty warriors 8 همانند سایر محصولات کمپانی توسط کمپانی TECMO KOEI GAME CO حال و هوایی شرقی دارد اما تناسب بالایی با داستان بازی و تاریخ چین دارد و باعث شده است که هیجان و جذابیت بازی بالا برود. در هنگام مبارزات موسیقی خاصی نواخته نمی شود و یا به ندرت وجود دارد و گیمر می تواند فقط صدای سلاح ها و مبارزات را بشنود.

 صداگذاری شخصیت های بازی نیز به بهترین شکل ممکن طراحی و ساخته شده است و افراد سرشناس و مشهوری وظیفه صداگذاری شخصیت های اصلی بازی را بر عهده دارند. اگرچه گاهی اوقات دیالوگ های بسیار ساده ای به گوش می رسد اما به صورت کلی صداگذاری بازی ایراد و اشکال خاصی ندارد و نمرات قابل قبولی از منتقدان دریافت کرده است.

سخن آخر

بازی dynasty warriors 8 به عنوان نسخه هشتم مجموعه بازی های سلسله جنگجویان از ویژگی ها و قابلیت های مثبت و منفی خاصی برخوردار است که می تواند توجه گیمرها را به خود جلب کند. با توجه به سبک خاص و منحصر به فرد بازی، گیمرهای محدودی در جهان طرفدار این بازی هستند اما تجربه آن می تواند چالش خوبی برای گیمرها باشد. گرافیک مناسب، سبک جالب و خاص، داستان منظم و هدفمند، مراحل مختلف و گیم پلی خوب و موسیقی های عالی از مهم ترین نکات مثبت بازی هستند که توانسته اند نقاط منفی، باگ ها و ایرادات را پوشش دهند.

برای دریافت و اطلاع از اخرید اخبار بازی سلسله جنگجویان 8 و دیگر بازی های ویدیویی می توانید به سایت مجله بازی موبایل ایموجو مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.