AD

ایده طراحی اتاق گیمینگ

ایده طراحی اتاق گیمینگ
0 8,247

آیا یک گیمر مشتاق هستید که می‌خواهید فضای اتاق‌تان را با حال وهوای گیمینگ طراحی کنید؟ در این مطلب ایده طراحی اتاق گیمینگ فرآوانی وجود دارد! بدون شک، بازی کردن در فضایی مخصوص که خود آن را طراحی کرده باشید، بسیار لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر است. با نکاتی که در این مطلب مطالعه می‌کنید می‌توانید یک فضای جدید و اختصاصی برای گیمینگ طراحی کنید. همچنین شاید به دنبال روشی برای ساخت اتاق گیمینگ با کمترین هزینه باشید.

اهمیت نورپردازی را دست کم نگیرید!

نورپردازی اتاق گیمینگ

یک جنبه حیاتی برای اتاق گیمینگ، نحوه نورپردازی در آن است که در بسیاری از مواقع نادیده گرفته می‌شود. درمورد گیمرها، لازم است که در محیط اطراف خود نور کم داشته باشند تا بتوانند به‌خوبی برروی بازی متمرکز شوند. بنابراین، نور اتاق گیمینگ باید بسیار کم و ثابت باشد. از نورهای چشمک‌زن کاملا خودداری کنید، چراکه تمرکز شما را در بازی کاهش می‌دهند. جهت تزئین می‌توانید از لامپ‌ها یا تزئینات نورانی که به عناصر گیم‌ها اشاره دارند استفاده کنید. حتی می‌توانید این تزئینات نورانی را برای وسایل مختلف مانند مبلمان یا میز به‌کار ببرید. محبوب‌ترین نور برای گیمرها، نور LED  است که در  رنگ‌های متنوع وجود دارد.

انتخاب میز و صندلی مناسب مهم است!

میز و صندلی مناسب برای اتاق گیمینگ

همه گیمرها به یک منطقه مخصوص برای اجرای بازی نیاز دارند، این منطقه شامل یک میز و یک صندلی راحت می‌شود. فرقی نمی‌کند که اتاق بزرگ یا کوچکی دارید، استفاده از یک صندلی راحت و مناسب گیمینگ یکی از مهم‌ترین عناصری است که برای طراحی اتاق گیمر باید درنظر داشته باشید.  همچنین، میز گیمینگ یک عنصر مرکزی است که تمام وسایل مورد نیاز خود را شامل هدفون، میکروفون و… برروی آن قرار می‌دهید. بنابراین، این میز باید اندازه مناسبی داشته باشد. همچنین می توانید با بهترین اندازه میز گیمینگ در این مطلب آشنا شوید.

شاید بخوانید: معرفی بهترین صندلی برای اتاق گیمینگ

محل اجرای بازی را تعیین کنید!

محل اجرای بازی در اتاق گیمینگ

توجه داشته باشید که نقطه مخصوص گیم در اتاق خود را بادقت انتخاب کنید. قرار دادن کنسول بازی در کنار کاناپه یا تخت بسیار وسوسه‌انگیز به‌نظر می‌رسد، اما بهتر است که وسایل الکترونیکی برای گیمینگ را در نقطه‌ای که رفت وآمد زیاد نیست قرار دهید. بنابراین، محل گیمینگ در اتاق باید به دور از محل رفت وآمد افراد یا نشستن آنها باشد. همچنین، در انتخاب محل قرارگیری صفحه نمایش، توجه داشته باشید که به‌دور از تابش مستقیم نور باشد. درنتیجه، محل آن را باید باتوجه به پنجره‌ها و نور لامپ‌ها تنظیم کنید.

از عایق‌های صدا غافل نشوید!

عایق صدا برای اتاق گیمینگ

حتما می‌دانید که گیمینگ بدون سروصدا لذت زیادی ندارد! اگر می‌خواهید در هنگام گیم زدن، صدای تق‌تق دکمه‌ها و استیک‌ها سایر افراد خانه را اذیت نکند، حتما به فکر عایق‌های صدا برای اتاق گیمینگ خود باشید. برخی از بهترین موادی که به‌عنوان عایق عملکرد مناسبی دارند شامل پنبه، لاستیک و پارچه می‌شوند. همچنین، برای کاهش بروز صدا به بیرون می‌توانید از درهای عایق صدا یا کاشی‌های آکوستیک استفاده کنید.

کابل‌ها را سازماندهی کنید!

سازماندهی کابل ها در اتاق گیمینگ

شاید کمی جزئی به‌نظر برسد، اما بسیاری از گیمرها به‌فکر سازماندهی کردن کابل‌ دستگاه‌های خود نمی‌افتند! اگر نمی‌خواهید اتاق گیمینگ شما شلوغ و آشفته دیده شود، حتما از یک سازماندهنده کابل استفاده کنید. در این صورت شما مطمئن هستید که همه چیز، متصل و منظم خواهد بود!

پذیرای دوستان خود باشید!

گرچه فضای اتاق گیمینگ با اتاق‌های عادی بسیار متفاوت است، اما همچنان ممکن است مهمانانی برای تماشای گیم یا اجرای آن داشته باشید! شما می‌توانید با تهیه یک نیمکت راحت یا تعدادی صندلی، اتاق گیمینگ خود را برای پذیرایی از دوستان‌تان آماده کنید.

از تزئینات مناسب استفاده کنید!

 

برای افزایش جذابیت اتاق گیمینگ خود می‌توانید از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار مرتبط با بازی‌ها استفاده کنید. همچنین، می‌توانید عناصر مختلف مانند ریسه‌های LED و از پانل‌های نوری در نقاط مختلف مانند بالای مانتیور یا زیر کشوهای میز به‌کار ببرید. سعی کنید از رنگ‌های جذاب استفاده کنید تا در نور کم اتاق به چشم بیایند.

فضای گیمینگ را به یک دیوار محدود کنید!

بهتر است که تمام وسایل مربوط به گیمینگ مانند کنسول، کنترلر و سایر لوازم گیمینگ را در یک سمت قرار دهید. در این شرایط دسترسی به آنها آسان خواهد بود، همچنین ظاهری مرتب و منظم در اتاق ایجاد می‌شود. می‌توانید یک دیوار را به میز و صندلی گیمینگ و دیوار دیگر را به قفسه مخصوص لوازم گیمینگ اختصاص دهید.

رنگ‌های خنثی انتخاب بهتری هستند!

رنگ های خنثی در اتاق گیمینگ

گرچه انتخاب رنگ به سلیقه افراد بستگی دارد، اما باید این موضوع را درنظر داشته باشید که استفاده از رنگ‌های غیرخنثی در اتاق گیمینگ باعث افزایش نور در فضا می‌شود. از آنجایی که در طراحی اتاق گیمر وجود نور کم اهمیت دارد، استفاده از رنگ‌های خنثی برای ایجاد چنین فضایی می‌تواند بسیار مفید باشد. در این صورت چشم‌ها هنگام گیمینگ دچار خستگی نمی‌شود. همچنین، تمرکز اصلی برروی مانیتور خواهد بود.  اگر به رنگ‌های خنثی علاقه ندارید، گزینه بعدی مناسب شما رنگ‌های سرد هستند. این رنگ‌ها علاوه‌بر ملایم شدن فضا، حس آرامش در آن ایجاد می‌کنند. این موضوع در کنار هیجان بازی بسیار مفید خواهد بود.

راحتی را در اولویت قرار دهید!

درنظر داشته باشید که برای نشستن به مدت طولانی برای گیمینگ، باید در فضایی که ایجاد کرده‌اید راحت باشید! تهیه لوازمی که به زیبایی اتاق اضافه می‌کنند، اما به اندازه کافی راحت نیستند، انتخاب مناسبی محسوب نمی‌شوند. شما برای نشستن‌های طولانی، باید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشید تا به گردن، کمر و چشم‌ها فشار وارد نشود. همچنین، لوازم تهیه شده نباید به گونه‌ای باشند که در هنگام بازی، حواس پرتی ایجاد کنند.

سخن پایانی

درنهایت برای طراحی اتاق گیمینگ باید بگوییم که از اجرای ایده‌های خود در اتاق هراس نداشته باشید! فراموش نکنید که طراحی دکور اتاق گیمینگ می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. با درنظر گرفتن نکاتی که در این مطلب مطالعه کردید و صرف مقداری زمان و انرژی، می‌توانید یک اتاق گیمینگ فوق‌العاده مطابق با سلیقه خود داشته باشید. نظر شما درمورد طراحی اتاق گیمینگ چیست؟ شما برای طراحی اتاق گیمر چه پیشنهاداتی دارید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.