AD

تولید و اصلاح انواع نهال میوه در نهالستان‌های اهواز

تولید و اصلاح انواع نهال میوه در نهالستان‌ در اهواز
0 740

باید این نکته را امروزه در نظر داشته باشیم که با توجه به پیشرفت‌هایی که در خصوص پرورش ارقام نهال میوه در نهالستان‌های متعدد صورت گرفته است و توانسته‌اند با نتیجه خوبی در باردهی ارقام نهال میوه رو به رو شوند باعث شده تا نهالستان در اهواز از این فعالیت مهم برای تولید و اصلاح ارقام نهال میوه پرورش یافته در سطح استان خود یعنی اهواز استفاده داشته باشد و با نتیجه خوبی مواجه شود.

خوشبختانه این فرایند اصلاح در درختان میوه به طوری است که می‌تواند مقاومت اغلب درختان میوه را به برخی از بیماری و آفات‌ها بالا ببرد و کیفیت در باردهی خود را افزوده کنند لذا ما در این مقاله سعی داریم تا با بکارگیری از بهترین نکات ممکن این موارد و موضوعات اصلاح و تولید گسترده نهال میوه را مورد بررسی قرار دهیم و معایب و مزایای آن را با توجه به نکات موجود در اختیار شما علاقمندان به پرورش ارقام نهال میوه قرار دهیم.

3 نکته مهم در رابطه با مزایای تولید بیشتر از اصلاح نهال میوه در نهالستان اهواز

همانطور که می‌دانید شهر اهواز دارای آب و هوای گرم و خشک است و سالانه باغداران زیادی با توجه به این مضوع دچار مشکلان و بحران‌های جدی در نابودی باغات و درختان خود می‌شوند از این رو ما در تلاش هستیم با ذکر چندین نکات این امر را به شما خاطر نشان کنیم که برای تولیدات بیشتر با کیفیت بالا و اصلاح در ژنتیک درختان می‌توانید از نتیجه بهتری برخوردار شوید این نکات عبارت هستند از:

  • پربار شدن درختان میوه
  • بالا رفتین کیفیت در محصولات درختان
  • بالا رفتن تحمل درختان در آب و هوای سرد و گرم
  • درشت شدن سایز میوه درختان

این نکاتی که در این قسمت از مقاله بای شما نام برده شد به طوری است که امروزه نهالستان اهواز برای این که بتواند ارقامی از نهال میوه را با بالترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهد برخی از آنها را به حالت اصلاح شده و پیوندی در می‌آورد تا بتوانند با شرایط سخت اقلیمی شهر اهواز سازگاری بیشتری را داشته باشند و در این خصوص باردهی خوبی را برای سود رسانی باغداران ایجاد نماید.

معایب تولید و اصلاح نهال میوه در نهالستان اهواز

این نکته بسیار مهم است که اگر چه اصلاح درختان میوه در نهالستان اهواز می‌تواند دارای مزیت‌های بسیار زیادی باشد اما باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که انجام این چنین فعالیت‌های دارای معایب زیادی هم می‌باشد به طور مثال: اصلاح بی رویه درختان میوه باعث می‌شود تا ژنتیک و ویژگی اصلی در نهال میوه به طور زیادی تغییر پیدا کند و در نهایت ژن اصلی خود را از دست بدهد.

خیلی از موارد این موضوع ایجاد شده است که باغداران در این خیال غلط هستند که با انجام اصلاح ژنتیکی در درختان میوه دیگر نیازی به ابیاری منظم و رسیدگی کامل به درختان وجود ندارد و می‌توانند به خیالی راحت از باردهی آن استفاده داشته باشند در صورتی که باغداران باید این را بدانند درختان بعد از اصلاح باید تا مدتی مورد مراقبت قرار بگیرند تا بتوانند فعالیت خود را در باردهی عالی به انجام برسانند.

بررسی فاکتورهای مهم در هنگام تولید و اصلاه نهال‌های میوه در نهالستان اهواز

قبل از هر چیزی برای اقداماتی مهم برای توشن تولیدات بیشتر از ارقام نهال میوه به روش اصلح شده باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که چه درختانی مناسب برای این کار هستند چرا که در برخی از ماقع باغداران بدون داشتن اطلاعاتی بر این گمان غلط هستند که هر درخت و نهال میوه‌ای را می‌تواند مورد اصلاح قرار دارد در صورتی که این باور اشتباه است و باید ابتدا اطلاعاتی را در این خصوص برای خود به صورت کامل بدست بیاورید.

یکی از این دسته از فاکتورها این است که چه نهال میوه‌ای را برای اصلاح انتخاب می‌کنید؟ و این نهال دارای چه سنی است؟ و یا نهال میوه انتخابی دارای پتانسیل لازم برای اصلاح نژاد و تولیدان بیشتر را دارد یا خیر؟ اگر باغداران به این دسته از نکاتی که اساره کردیم توجه داشته باشند می‌توانند نوع نهال میوه خود را در نهالستان اهواز با تعداد و کیفیت بسیار بالایی به رشد و عرضه برسانند.

بررسی فاکتورهای مهم در هنگام تولید و اصلاه نهال‌های میوه در نهالستان اهواز

نتیجه‌گیری

به خوبی در انتهای این مقاله مفید دانستیم که باغداران برای تولیدات و اصلاح نهال میوه باید به نکاتی مهم توجه داشته باشند به طوری که باید ابتدا نوع درختان میوه را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند تا متوجه شوند آیا نهال میوه انتخابی مناسب برای این کار است یا خیر، لذا دریافتیم که امروزه برای داشتن این فرایندها با انجام درست آن بهتر است سطح اطلاعات خود را بی نهایت افزایش دهیم که مجموعه نهالستان اهواز یعنی برتر نهال با داشتن بهترین مشاوران می‌توانند شما را در این راستا به خوبی راهنمایی کنند لذا برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق شماه درج شده در انتهای مقاله اقدامات خود را انجام دهید.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.