تجربه نصف کردن میوه ها در بازی فرویت نینجا
بازی فرویت نینجا در ابتدا توسط Halfbrick ساخته شد. در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۰ بود که برای دستگاههای iPod Touch و iPhone ، همچنین ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۰ برای iPad و ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۰ برای دستگاههای سیستمعامل Android منتشر شد.
این بازی در همان ابتدای کار با استقبال خوب منتقدین روبرو شد. بعد از آن با فروش فوقالعادهای که موفق به تجربه آن شد توانست در مه ۲۰۱۲ ، به ۳۰۰ میلیون دانلود برسد. منتقدین احساس میکردند که هزینه کم بازی همراه با گیم پلی اعتیادآور آن ارزش بسیار خوبی برای بازیکردن دارد. آنها همچنین پشتیبانی پس از راهاندازی ارائه شده توسط Halfbrick را تحسین میکردند که باعث شکلگیری بخش چندنفره آنلاین در بازی شد.
در بازی فرویت نینجا ، بازیکن با تیغهای که از طریق صفحه لمسی کنترل میشود میوهها را خرد میکند. همانطور که میوه به صفحه پرتاب میشود، بازیکن انگشت خود را روی صفحه میکشد تا یک حرکت برش ایجاد کند تا بهوسیله آن میوه را به نصف خرد کند. همچنین امتیازهای اضافی برای برش دادن چند میوه با یکبار کشیدن اعطا میشود و در نهایت زمانی مرحله به پایان میرسد که بازیکن همه میوهها را برش بزند. اگر سه میوه از دست برود، بازی به پایان میرسد. بمبها نیز گاهی به صفحه پرتاب میشوند و در صورت برش دادن آنها توسط بازیکن، بازی نیز به پایان میرسد. در این مطلب از سری مقالات نقد و بررسی گیم سایت ایموجو با ما همراه باشید.
تجربه نصف کردن میوه ها در بازی Fruit Ninja
تجربه Fruit Ninja Classic به همان خوبی است که میتوانید تصور کنید. موسیقی خوب است، اگرچه شما فقط وقتی روی صفحه اصلی هستید و نه در یک بازی واقعی صدای آن را میشنوید. گرافیک بازی نیز واقعا خوب ساخته شده است. آنها سبک طراحی خاص خود را دارند و گرچه فکر نمیکنید این میوهها واقعی باشند ولی هر میوه آنقدر آبدار به نظر میرسد که میخواهید مقداری امتحان کنید. شاید مجبور شوید به معنای واقعی کلمه بازی را برای خوردن هلو متوقف کنید.
بازاریابی فرویت نینجا
در مصاحبه با GameSpot ، فیل لارسن، مدیر ارشد بازاریابی در Halfbrick ، در مورد توسعه بازی فرویت نینجا صحبتی به این شکل کرد که: ما بسیاری از کانالهای مختلف بازیهای مستقل،PSN ، XBLA وغیره را امتحان کردیم و اساسا تحقیقات زیادی در مورد آنچه در iPhone اتفاق میافتد انجام دادیم و یک بازی ساختیم که خوب توانست تمام تحقیقات ما را به نتیجه برساند.
وی سپس از روند طوفان فکری این شرکت برای بازیهای جدید صحبت کرد و گفت: Fruit Ninja بهعنوان بخشی از این فرایند به وجود آمد، اما ما آن را بهعنوان چیز بهخصوص و آینده داری شناسایی کردیم و تصمیم گرفتیم آن را سریع پیگیری کنیم. Luke Muscat ، طراح اصلی Fruit Ninja اظهار داشت که منحصر به فرد بودن سیستمعاملهای دارای صفحه لمسی را میتواند احساس کند و چرخه توسعه کوتاه باعث ایجاد انگیزه بیشتر Halfbrick برای توسعه بازی میشود.
نظر منتقدان درباره بازی فرویت نینجا
منتقدان بازی فرویت نینجا را با استقبال خوبی مواجه کردند. این بازی بر اساس ۱۲ بررسی در وبسایت Metacritic ، میانگین نمره ۷۵ از ۱۰۰ را در مقابل نام خود نشان میدهد و همچنین بهعنوان یکی از ۵۰ برنامه برتر آیفون به نظر مجله تایم در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد. نظردهندگان عمدتا در فاکتور سرگرمکننده بودن زیاد بازی متحد بودند. لوی بوکانان از IGN اظهار داشت که این بازی سرگرمکننده، سرگرمکننده، سرگرمکننده و یک لذت فوری است.
Chris Reed از Slide to Play موافقت کرد و احساس کرد که این بازی برای زمانی که مصرفکننده لحظات کوتاهی بیحوصلگی دارد، عالی است. او این را به انجام بازی در حالی که در صف چیزی منتظر بود تشبیه کرد و اظهار داشت این زمان را به نصف خواهد رساند. جیم اسکار از GameZebo احساس کرد که گیم پلی بازی ساده و اعتیادآور است. جف گیبسون از DIYGamer اظهار داشت که میتواند Fruit Ninja را بهعنوان بازی بزرگ بعدی در App Store تبدیل کند. جیمز پیکور از GameZone اظهار داشت: شاید بهترین قسمت ماجرا این باشد که این بازی حتی کامل نیست. او سپس از حالتهای بازی آینده که قرار است در دسترس قرار بگیرد صحبت کرد و نسبت ارزش به قیمت این بازی را ستود.
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل رفع مشکل کار نکردن لانچر اپیک گیمز
فروش بازی فرویت نینجا
در ابتدا نسخه iOS Fruit Ninja موفق شد در ماه اول بیش از ۲۰۰۰۰۰ نسخه بفروشد. در ماه سوم بیش از یک میلیون واحد فروخته شد. این رقم از دو میلیون واحد فروخته شده در سپتامبر ۲۰۱۰ عبور کرد و مجموع آن در دسامبر ۲۰۱۰ به چهار میلیون واحد رسید. تا مارس ۲۰۱۱ ، کل دانلود در همه سیستمعاملها بیش از ۲۰ میلیون بار بود. در مه ۲۰۱۲ ، به ۳۰۰ میلیون بارگیری رسید و در یکسوم از کل آیفونهای ایالات متحده قرار داشت. در سال ۲۰۱۵ ، این برنامه به ۱ میلیارد بارگیری رسیده است. نسخه Xbox Live Arcade در اولین سال تقویمی خود بیش از ۷۳۹ هزار واحد را جابهجا کرد. همچنین نکته جالب توجه این است که نسخه iPad Fruit Ninja برای کمک به توانبخشی بیماران سکته مغزی استفاده شده است.
بازی فرویت نینجا تا به امروز هم هنوز یک بازی عالی است. بااینحال، بازی چقدر قدیمی شده است؟ خب، ایده و ویژگیهای بازی هنوز بینظیر هستند. ظاهر بازی در مقایسه با آنچه این روزها در App Store داریم، هنوز هم خوب است و گیم پلی بازی حتی از برخی بازیهای امروزی بهتر و پاسخگوتر است. بنابراین به نظر میرسد که تنها دشمن بازی fruit ninja خودش است. یک دلیل وجود دارد که چرا در کنار نام “کلاسیک” دیده میشود. استودیوی Halfbrick یک Fruit Ninja کاملا بازطراحی شده را منتشر کرد که برای بازیکردن رایگان است و شخصیتها، حالتهای بازی و موارد بیشتری را ارائه میدهد. اما امتیاز و جایزه در بازی بهسختی به دست میآید و گزینهای برای دیدن تبلیغات برای دریافت دوبرابر پاداش دارد.
بنابراین، اگر حالتهای مختلف بازی را میخواهید با ظاهر کمی بهتر و از تبلیغات بیزارید، Fruit Ninja جدید بازی مناسب شماست. اما اگر نمیخواهید با تبلیغات یا ارز درون بازی سروکار داشته باشید و فقط میخواهید از میوههای خوب Fruit Ninja لذت ببرید، ما پیشنهاد میکنیم Fruit Ninja Classic را با قیمت ۰٫۹۹ دلار بخرید و این تجربه فوقالعاده را از دست ندهید. امیدواریم از این مطلب سایت ایموجو راضی باشید.