AD

بررسی بازی Dead Island 2

بررسی بازی Dead Island 2
0 2,135

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بازی Dead Island 2 بپردازیم. جزیره مرده ۲، از سری بازی‌های در ژانر زامبی است که با وجود تمام باگ‌های خود، گیمرها را به‌خوبی سرگرم می‌کند. جزیره مرده ۲، اشغال لس آنجلس توسط زامبی‌ها را روایت می‌کند. در این عنوان، شما در نقش یک بازمانده خواهید بود که در یک هواپیما، در حال فرار از این شهر هستید. مسافران این هواپیما، سلبریتی‌های ثروتمند و بازیگران مشهور هستند‌ و هیچ فرد عادی در این هواپیما دیده نمی‌شود. اما در نهایت این هواپیما توسط زامبی‌ها اشغال می‌شود و سقوط می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی بازی Dead Island 2‌ بپردازیم.

 

 

معرفی و بررسی بازی Dead Island 2

معرفی بازی Dead Island 2

حوادث و اتفاقات Dead Island 2، در ایالت کالیفرنیا آمریکا روایت می‌شود. این شهر از حضور زامبی‌ها قرنطینه شده و تنها عده‌ای از بازماندگان، سعی دارند با یک هواپیما از آن‌جا فرار کنند‌. اما، اوضاع تغییر می‌کند و زامبی‌ها به درون هواپیما نفوذ می‌کنند. با شدت گرفتن تیراندازی، هواپیما دچار آسیب می‌شود و سقوط می‌کند.

شاید علاقه مند به مشاهده 10 عنوان از بهترین بازی‌های زامبی پلتفرم Roblox باشید.

در ادامه، گیمرها باید از ۶ کاراکتر باقی‌مانده در بازی، یکی را انتخاب و به مبارزه با زامبی‌ها بپردازند تا بتوانند زنده بمانند. پس از انتخاب Slayer دلخواه، بازی شروع می‌شود و پس از گذشت مرحله آموزش، شما وارد منطقه Bel Air می‌شوید. در همان لحظات کاراکتر اصلی بازی، در همان لحظات ابتدایی بازی تحت حمله یک زامبی قرار می‌گیرد. اما متوجه می‌شوید که او در برابر حمله زامبی ایمن است و تبدیل به زامبی نمی‌شود.

پس از آن شما دو هدف مهم را دنبال می‌کنید؛ اولین هدف، یافتن راه خروج از شهر است که بازماندگان آن را Hell A نامیده‌اند. اما دومین هدف، تلاش برای زنده ماندن بازماندگان و البته خودتان را از حمله زامبی‌ها است. شاید در ابتدا انتظار داستان ساده و کلیشه‌ای را داشته باشید، اما پس از گذشت دقایقی از بازی، اوضاع تغییر می‌کند و به داستان جذاب و اصولی آن پی خواهید برد. تمامی حوادث و رخدادها بسیار اصولی پایه‌ریزی شده‌اند.

در مراحل پایانی، داستان جان تازه‌ای به خود می‌گیرد و درجه سختی بازی کمی بیشتر می‌شود. یکی از باگ‌های این عنوان، این است که برخی از حوادث با سرعت زیادی رخ می‌دهند‌. این موضوع با توجه به تعداد کم مراحل، ممکن است کمی ناخوشایند به‌نظر می‌رسد. با این حال، اگر این مشکل را نادیده بگیریم، Dead Island 2 عملکرد مطلوبی را از خود نشان می‌دهد.

 

 

شخصیت‌های بازی Dead Island 2

کاراکترهای بازی بازی Dead Island 2

همان‌طور که می‌دانید، بار اصلی مشکلات این داستان بر دوش کاراکترهای اصلیisland 2 Dead است. شخصیت‌های این داستان، هرکدام توانایی‌های خاص خود را دارند. دیالوگ‌های این کاراکترها، به وسیله صداگذاری جذابی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، بسیار مناسب و اصولی انجام شده است. این موضوع، جذابیت جزیره مرده ۲ را چندین برابر می‌کند

.ما دانلود رایگان بازی گیاهان علیه زامبی ها ۲ برای اندروید را در سایت ایموجو قرار داده‌ایم. جهت دانلود این بازی می‌توانید به سایت ایموجو مراجعه نمایید.

علاوه بر شخصیت‌های اصلی، یکی از بازیگران سابق سینما به نام اِما و دوستانش، یک دکتر با دختر عصبانی اش و همچنین یک خلبان که نیمی از صورتش در آتش‌سوزی هلیکوپتر سوخته است در این داستان حضور دارند. هر یک از شخصیت‌های موجود، داستان خاصی خودش ره دارد. همین موضوع برقراری ارتباط میان آن‌ها و علاقه‌مند بودن به فهمیدن داستان زندگی‌شان، جذابیت این اثر رخ چند برابر می‌کند. با این‌که داستان زندگی کاراکترها تا حدودی برای ما آشکار می‌شود، اما باز هم برخی از سوالات، بدون جواب باقی می‌ماند.

به عنوان مثال، زن مرموزی در بازی وجود دارد که پس از گذشت زمان، برای شما عجیب‌تر می‌شود. اما در پایان، تمام موارد مربوط به این شخصیت به ساده‌ترین شکل پایان می‌یابد. به عبارتی، جزیره مرده ۲ در مراحل پایانی به‌گونه‌ای خاتمه می‌یابد که گویی با اثری اپیزودی مواجه هستیم و داستان به زمان آینده موکول می‌شود. این موضوع که بازی به‌صورت ناقص باقی‌ می‌ماند، ممکن است برای بسیاری ناخوشایند و چندان جالب نباشد.

 

 

گیم‌پلی بازی Dead Island 2

در ادامه بررسی بازی Dead Island 2، به سراغ مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌ بازی یعنی گیم‌پلی و مبارزات آن می‌رویم. از همان ابتدای بازی مشخص می‌شود که تمرکز اصلی طراحان، بر روی مبارزاتی است که با زامبی‌ها انجام می‌شود. بخش مبارزات این اثر، بسیار دقیق و باجزئیات انجام شده است‌. همان‌طور که گفته شد، در این عنوان سلاح‌های سرد و گرم بسیاری دیده می‌شود که البته، تمرکز اصلی گیم‌پلی بر روی سلاح‌های سرد آن است.

اگر علاقه مند ه بازی های ترسناک هستید آموزش زامبی پابجی را در ایموجو مشاهده کنید.

در جزیره مرده ۲، ساطور، شمشیر، نیزه، آچار، توپ بیسبال و هر چیزی که می‌بیند به عنوان سلاح استفاده می‌شود. تنوع بالای اسلحه‌ها از نقاط قوت Dead Island 2 به‌شمار می‌رود و می‌توان با صراحت بیان کرد که جزیره مرده ۲، با اختلاف بسیاری در زمینه استفاده از سلاح‌ها، از رقبای خود پیشی گرفته است. از نقاط قوت Dead Island 2، می‌توان به مبارزات هیجان‌انگیز و مرگبار با استفاده از سلاح‌های سرد مانند پتک و کلنگ و غیره اشاره کرد. سلاح‌های مانند نیزه و پنجه بوکس نیز، سلاخی و تکه‌تکه کردن زامبی‌ها را برای شما ممکن می‌کند.

سلاح‌های سرد موجود در بازی، دوام و ماندگاری کمتری دارند و هنگام استفاده از آن‌ها برای قطع عضو کردن زامبی‌ها و شکستن استخوان‌های آن‌ها، آسیب می‌بینند و خراب می‌شوند. در این حالت‌، Workbench‌های معروف وارد میدان می‌شوند و می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، سلاح‌های خود را تعمیر کنید. جهت تعمیر اسلحه‌ها، به مواد اولیه یا منابع خاصی نیاز ندارید و تنها با پرداخت پول یا همان Cash می‌توانید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید.

 

 

سلاح‌های بازی Dead Island 2

سلاح‌های بازی Dead Island 2

 

سلاح‌های موجود در بازی شامل انواع مدل‌های سرد، شمشیر، نیزه‌، تبر، پتک و سلاح‌های چنگال‌مانند است. سلاح‌های گرم مانند مسلسل، کلت و شاتگان نیز، در این نسخه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود، نبرد با سلاح‌های سرد هیجان بیش‌تری دارد. این سلاح‌ها، هرکدام نوع ضربه‌زنی خاص و وزن متفاوتی دارند. به عنوان مثال، وزن یک نیزه با یک نیزه دیگر متفاوت است.

نکته مهم هنگام ضربه زدن این است که، زاویه ضربه زدن و نقطه‌ای که به آن ضربه می‌زنید نتایج متفاوتی را در پی خواهد داشت. دیدن زامبی‌هایی که بر اثر ضربه شما آسیب می‌بینند و بدنشان تکه‌تکه می‌شود. این مورد با وجود گرافیک زیبا و موسیقی بی‌نظیر آن، لذت زیادی از تجربه این بازی را به شما می‌بخشد. نبرد با زامبی‌ها، هنگامی‌که از سلاح‌های سرد استفاده می‌کنید بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود و تماشای صحنه‌هایی که با ضربه‌های شما از بین می‌روند، بسیار جذاب خواهد بود.

همچنین، شما می‌توانید از طریق اشیا مختلف نسبت به کشتن زامبی‌ها استفاده کنید. مثلا اگر در محیط یک حوضچه اسیدی مشاهده کردید، می‌توانید زامبی‌ها را به درون آن بیندازید و تا در آن غرق شوند. البته این در حالی است که آن زامبی نسبت به اسید مقاوم نباشد. همچنین هنگام دیدن بشکه‌های انفجاری، می‌توانید زامبی‌ها را به سوی آن‌ها بکشانید و شاهد منفجر شدن آن‌ها باشید. وجود این موارد باعث می‌شود Dead Island 2، یکی از بهترین بازی‌های زامبی از دیدگاه گیمرها باشد‌.

 

 

مأموریت‌های بازی Dead Island 2

مأموریت‌های بازی Dead Island 2

جزیره مرده ۲ دارای مجموعه‌ای از مأموریت‌های اصلی و فرعی بسیار جذاب است. برای تمام کردن این بازی چیزی حدود ۱۵ ساعت زمان نیاز دارید. ماموریت‌های اصلی بازی را می‌توانید به لطف وجود کاراکترهای اصلی داستان و شخصیت‌پردازی مناسب آن‌ها انجام دهید.

همچنین، جهت دانلود رایگان بازی زامبی؛ بازی پرطرفدار و محبوب می‌توانید از طریق سایت ایموجو اقدام به دانلود نمایید.

چالش‌ها و همچنین باس‌فایت‌های این بازی، بسیار هیجان‌انگیز هستند و گیمرها را به نقاط مختلف با طراحی متفاوت می‌برند. در حالت کلی، این مأموریت‌ها جذابیت بسیار زیادی برای شما خواهند داشت، و به هیچ‌عنوان ‌شما را خسته نمی‌کنند. با این وجود ممکن است گاهی به مرحله‌ای برسید که سطح کاراکتر شما از دشمنانتان پایین‌تر باشد. در این حالت، کار شما بسیار سخت خواهد شد. در این حالت یا باید در محیط بازی بچرخید و یا تعداد زیادی از زامبی‌ها را نابود کنید تا سطح‌ خود را بالا ببرید. همچنین می‌توانید تعدادی مأموریت‌های فرعی انجام دهید.

مأموریت‌های فرعی این عنوان به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام خیلی زود تکرار می‌شود‌. ماموریت‌های فرعی، مانند مأموریت‌های اصلی جذابیت چندانی ندارند. همچنین در این ماموریت‌ها اتفاقات هیجان‌انگیز و غیرمنتظره‌ای رخ نمی‌دهد. به عبارتی، این ماموریت‌ها بیشتر حول پیداکردن افراد یا کشتن زامبی‌ها در یک نقطه جریان دارد. در وهله اول ممکن است برای شما جذاب به‌نظر برسند، اما مدتی بعد صرفا جهت بالا برون سطح و رسیدن به ماموریت‌های اصلی، آن‌ها را انجام خواهید داد.

لازم به ذکر است در این مأموریت‌ها، چند باگ عجیب دیده می‌شود و چندین بار مشاهده شده که پس از انجام آن‌ها، مأموریت به پایان نمی‌رسد و باید دوباره بازی را لود کنید.

 

گرافیک و صداگذاری بازی Dead Island 2

گرافیک و صداگذاری بازی Dead Island 2

تیم سازندگان Dead Island 2 از نظر گرافیک و صداگذاری این عنوان، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند. جزیره مرده ۲، تصویر و وضوح بسیار باکیفیتی از جلوه‌های بصری را در اختیار شما قرار می‌‌دهد و هیچ نقصی از این بایت نخواهد داشت.

از جذابیت‌های گرافیکی این عنوان، می‌توان به زمانی اشاره کرد که سلاح روی بدن زامبی اثر می‌گذارد. گرافیک این صحنه به‌قدری باکیفیت است که به هیچ‌ عنوان شاهد تصاویر تکراری و شبیه به هم نخواهید بود. نورپردازی این عنوان مخصوصا در هنگام شب و در زمان انفجار، زیبایی خیره‌کننده‌ای به این اثر می‌بخشد. رنگ‌بندی زنده و طبیعی بازی، بسیار دقیق و باجزئیات انجام شده است.

در برخی موارد مانند دیوارها، چمن یا چهره‌ها متوجه خواهید شد سطح جزئیات بافت آن‌ها، خیلی عمیق نیست و سازندگان تنها با استفاده از رنگ‌های مختلف، سعی در پوشاندن این مورد داشته اند. اما در نهایت به موسیقی Dead Island 2 می‌رسیم که جای هیچ ایرادی را باقی نگذاشته است. استفاده از موسیقی و صداگذاری صحیح، یکی از نقاط قوت این اثر محسوب می‌شود.

سازندگان این اثر در بخش موسیقی، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده‌اند. در بخش فنی و بهینه‌سازی جزيره مرده ۲ نیز، سازندگان بازی هنر خود را به‌خوبی، به نمایش گذاشته‌اند. اجرای این بازی روی کنسول‌های PS5، بسیار عالی انجام می‌شود و در طول ۲۵ ساعت اجرای این عنوان، شاهد مشکلات گرافیکی یا افت فریم نخواهید بود.

 

 

جمع‌بندی

در بررسی بازی Dead Island 2، اثری بسیار هیجان‌انگیز و متفاوت را تجربه کردیم. در نهایت، می‌توانیم بگوییم این اثر از نظر گرافیک، صداگذاری، گیم‌پلی و طراحی کاراکترها بسیار عالی است. با این حال، اگر بعضی از کم و کاستی‌های آن در بخش فعالیت‌های جانبی رفع می‌شد، این عنوان بسیار جذاب‌تر و بهتر می‌شد‌. اما در هر صورت، توصیه می‌کنیم این بازی جذاب با چاشنی جنون و مبارزه با زامبی‌ها را از دست ندهید و حتما آن را تجربه کنید. اگر شما نیز تجربه بازی با Dead Island 2 را دارید، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.