AD

بررسی بازی 13 سرنخ

0 989

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بازی 13 سرنخ بپردازیم. 13 سرنخ یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های پلیسی و جنایی و برگرفته از Clues 13 می‌باشد. این محصول یک بازی فکری و معمایی است که در آن گیمرها در یک رقابت تنگاتنگ تلاش می‌کنند تا با حل کردن معماها و کنار هم گذاشتن سرنخ‌ها بفهمند قاتل چه کسی بوده است؟ از چه سلاحی استفاده شده است؟ قتل در کجا اتفاق افتاده است و علت آن چه بوده؟ در ادامه این مقاله از مجله بازی ایموجو همراه ما باشید تا به بررسی بازی 13 سرنخ بپردازیم و تمام جزئیات آن را به‌طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

 

معرفی بازی 13 سرنخ

بررسی بازی ایرانی 13 سرنخ

13 سرنخ داستان یک کارآگاه زبده و حرفه‌ای در سال 1353 در تهران را بیان می‌کند. تمام شهر در ترس و وحشت فرو رفته است و این کارآگاه باید در جریان قتل‌های وحشتناکی که رخ داده است باید به حل معماها و یافتن سرنخ‌ها بپردازد و عوامل قتل را شناسایی کند. پلیس باید تمام نیروهای خود را جمع کند تا با جستجوی سرنخ‌ها عوامل قتل را شناسایی کند. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های فکری و معمایی هستید بازی نیکیماک را به شما پیشنهاد می‌دهیم برای اطلاعات بیشتر درباره این بازی می‌توانید مقاله نقد و بررسی بازی نیکیماک؛ بازی فکری جذاب را مطالعه نمایید.

در این بازی پلیس از شما که جزو بهترین و ماهرترین کارآگاه‌های شهر هستید درخواست می‌کند تا در این پرونده شرکت کنید و به حل معمای قتل بپردازید. هر یک از کارآگاه‌ها موظف هستند زودتر از کارآگاه‌های دیگر معمای پرونده قتلی که در دست دارند را حل کنند و کشف کنند کدام یک از این 13 سرنخ مربوط به پرونده آن‌ها است.

همان‌طور که در ابتدای مقاله بررسی بازی 13 سرنخ ذکر شد این بازی معمایی در عین سادگی بسیار هوشمندانه است و نیاز به هوش و تمرکز بالایی دارد. هر یک از بازیکنان علاوه بر سرنخ‌های پرونده خود، باید به مشاهده سرنخ‌های دیگر بازیکنان که شامل اشخاص، سلاح‌ها و مکان‌های مختلف است را ببیند و با پرسیدن سوالاتی مرتبط با پرونده از بازیکنان به حل معمای خود بپردازد تا متوجه شوند قتل در کجا، توسط چه کسی و با چه سلاحی انجام شده است!

در ادامه بررسی بازی 13 سرنخ باید بگوییم این بازی حسابی فکر را درگیر و فسفرهای خاکستری ذهن شما را ذوب می‌کند. باید کاملا حواس خود را جمع کنید و با دقت به حرف‌های دیگر بازیکنان گوش دهید.

سناریو و سبک بازی 13 سرنخ

بازی برد گیم ایرانی 13 سرنخ

همان‌طور که در ابتدای مقاله بررسی 13 سرنخ به آن پرداختیم این محصول یکی از بازی‌های فکری و معمایی بسیار هیجان‌انگیز است. از دیگر بازی‌های معمایی هیجان‌انگیز، می‌توان به بازی Pentiment اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره این بازی مقاله نقد و بررسی بازی Pentiment؛ معمای قتل در قرون وسطی را مطالعه نمایید.

در این بازی با توجه به کارت‌هایی که در اختیار دارید باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید و شش دانگ حواس خود را جمع کنید تا بتوانید با توجه به سرنخ‌هایی که به دست می‌آورید معما را حل و قاتل را شناسایی کنید.

در بررسی بازی 13 سرنخ سناریو بازی از این قرار است؛ در دهه 30 و 40 هجری شمسی قتل‌های زنجیره‌ای مخوفی توسط یک قاتل فراری در شهر تهران صورت گرفته است. تمام شهر را ترس و وحشت فرا گرفته است. نظمیه و شهربانی به سرعت وارد عمل می‌شوند و زبده‌ترین کارآگاه‌های شهر را برای حل پرونده‌ قتل‌های انجام شده به ‌کار می‌گیرد تا از فجایع دیگر جلوگیری کند‌. بنابراین پلیس از کارآگاه‌ها درخواست می‌کند با دقت تمام به پرونده‌ها رسیدگی کنند تا قاتل شناسایی و آرامش در شهر برقرار شود.

  • سبک بازی: استراتژیک – دورهمی
  • تعداد بازیکنان: 2 الی 6 نفر
  • رده سنی: 9 سال به بالا
  • مدت زمان بازی: 30 دقیقه
  • مهارت: دقت، حافظه، تصمیم گیری
  • مکانیزم بازی: برنامه ریزی، شناسایی الگوها

محتویات جعبه بازی 13 سرنخ

  • 30 عدد کارت سرنخ
  • 6 عدد دیواره پنهان کننده
  • 8 عدد ذره بین
  • 1 دفترچه رنگی مشخصات
  • راهنمای بازی

روش انجام بازی فکری 13 سرنخ

بازی کارتی 13 سرنخ

در 13 سرنخ بازیکنان در نقش کارآگاه‌های زبده شهر هستند که باید سه عامل جنایت یعنی قاتل، اسلحه و مکان قتل را پیدا کنند. همچنین، برای دانلود رایگان بازی فکری اندروید که ذهن را به چالش می‌کشد، می‌توانید روی این مطلب کلیک کنید.

در شروع بازی کارت‌های بازی (30 عدد کارت) به سه دسته افراد، مکان‌ها و سلاح‌ها تقسیم می شوند. هر دسته از کارت‌ها را به‌صورت جداگانه مرتب کنید. پس از آن به هر یک از بازیکنان به‌طور مخفیانه یک کارت از هر دسته تعلق می‌گیرد. سپس کارت‌ها را بر زده و به‌صورت تصادفی به هر یک از بازیکنان 2 کارت داده می‌شود. در نهایت باید در دست هر بازیکن 5 کارت وجود داشته باشد.

سپس از میان کارت‌های باقیمانده 2 ‌کارت برای خود انتخاب کنید و کارت‌های دیگر را روی دیوار بازیکنی که سمت راستتان قرار دارد بچینید به‌نحوی که او متوجه این‌ کار نشود. به این ترتیب دیگر بازیکنان دیگر نیز کارت‌ها را جابه‌جا می‌کنند و بر دیوار رقیبان خود قرار می‌دهند. همچنین به هر یک از بازیکنان یک ذره‌بین و برگه مشخصات تعلق می‌گیرد.

باتوجه به این‌که اشخاص، سلاح‌ها و مکان‌ها تعیین شده اند بازیکنان باید با هوش و ذکاوت خود آن‌ها را در برگه خود یادداشت کنند. هنگام حل پرونده، 13 سرنخ به‌صورت فضای خالی خواهد ماند. در طول اجرای بازی با سوال و جواب و مشورت از سایر بازیکنان باید سرنخ‌ها را کشف و یادداشت کنید. برنده این بازی شخصی است که زودتر از سایر بازیکنان سرنخ‌‌ها را با پرونده‌ای که در دست دارد مطابقت دهد.

از نکات مثبت این بازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرکز در طول بازی
  • وجود دفترچه سرنخ‌ها برای یادداشت کردن اطلاعات و حل معما
  • بازگردانی داستان به فضای دوران پهلوی
  • القای حس و حال فیلم‌های جنایی و معمایی در گیم پلی

بررسی بازی 13 سرنخ نسخه انگلیسی و تفاوت‌های آن با محصول فارسی

تولیدکننده داخلی این محصول مجموعه همپایه است. گروه همپایه این بازی را با الهام از بردگیم Clues 13 تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. اگرچه روند اجرای بازی و قوانین در هر دو نسخه انگلیسی و فارسی یکسان است اما دارای تفاوت‌هایی است که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم‌.

  • تصویرسازی

شخصیت‌های داستان نسخه ایرانی باتوجه به شرایط و اوضاع دهه 50 طراحی شده اند. همچنین مکان‌های ذکر شده روی کارت‌ها برگرفته از بناها و مکان‌های مهم آن زمان هستند. در حالی‌که نسخه انگلیسی این محصول اتفاقات رخ داده در لندن قرن 19 را بیان می‌کند. همچنین کاراکترها، سلاح‌ها و مکان‌های روی کارت‌ها نیز مطابق با آن مکان و آن زمان هستند.

  • داستان

در بررسی بازی 13 سرنخ نسخه انگلیسی و نسخه فارسی آن تفاوت زیادی در روند داستان مشاهده نکردیم. تنها تفاوت آن در «ستینگ» یا مکان انجام قتل است که در هریک از دو نسخه منحصربه‌فرد است‌. همچنین این‌‌که نسخه فارسی جریان‌های قتل زنجیره‌ای در سال 1352 و Clues 13 آن اتفاقات را در قرن 19 روایت می‌کند.

  • اجزای بازی

در نسخه انگلیسی این محصول یک قطعه خاص وجود دارد که جلوی بازیکنان قرار می‌گیرد و به عنوان نگه‌دارنده‌ای برای ‌کارت‌ها محسوب می‌شود. اما این قطعه در نسخه فارسی تولید شده توسط گروه همپایه وجود ندارد و شما باید کارت‌ها را روی صفحه بازیکنان قرار دهید. این کار در مواردی موجب پاره شدن یا آسیب رساندن به آن‌ها می‌شود.

چرا 13 سرنخ بازی کنیم؟

انجام این بازی نیازمند تمرکز زیاد و قدرت حل مسئله است‌. به همین دلیل انجام این بازی را به افرادی‌ که علاقه زیادی به بازی‌های چالشی و فکری دارند توصیه می‌کنیم. اگر به بازی‌های معمایی علاقه دارید،Puzzle Adventure  را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای بررسی بازی موبایلی Puzzle Adventure؛ حل معماهای جذاب وارد سایت ایموجو شوید.

در 13 سرنخ شما به معنای واقعی کلمه نقش یک کارگاه باتجربه را بازی می‌کنید و تمام حواس خود را به حوادث و اتفاقاتی که در اطرافتان رخ می‌دهد معطوف می‌کنید. زیرا این‌‌کار تنها راه برای پیدا کردن سرنخ اصلی بازی و شناسایی قاتل می‌باشد.

این محصول برای علاقه‌مندان به بردگیم‌های جنایی و فکری بهترین گزینه خواهد بود که آن‌ها را به‌ مدت 30 دقیقه سرگرم می‌کند. در این بازی‌ها هر یک از بازیکنان باید بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده‌اند پرده از راز جنایت‌ها بردارند و بر قاتلان و ستمگران پیروز شوند. پس بهتر است بدانید در این بازی خبری از آرزوی شانس کردن و تاس انداختن‌های پی‌در‌پی نیست. در این بازی‌ها تنها باید به تحلیل وقایع بپردازید، با دقت ببینید و گوش کنید و درنهایت با در نظر گرفتن تمامی شواهد نتیجه‌گیری کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در بررسی بازی 13 سرنخ به آن پرداختیم این محصول برگرفته از بازی مهیج و معمایی Clues 13 است که شما در نقش یک کارگاه باتجربه و حرفه‌ای تمام تمرکز خود را روی بازی قرار می‌دهید تا راز قتل‌های زنجیره‌ای را کشف کنید و از طریق اطلاعات به‌دست‌ آمده قاتل را دستگیر کنید. در نقد و بررسی بازی 13 سرنخ سعی کردیم تمام جزئیات را به‌طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم تا با اطلاعات و آگاهی بیشتری به انجام این بازی بپردازید و از آن لذت ببرید. اگر شما نیز تجربه این بازی هیجان‌انگیز را دارید لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. سپاس از این‌که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.