نتفلیکس با هوش مصنوعی جلوه های بصری را فراتر از صفحه سبز می برد
محققان نتفلیکس (Netflix) می گویند صفحه سبز (Green-screen) شاید به دلیل استفاده هوش مصنوعی منسوخ شود. صفحه نمایش Magenta Green Screen (MGS) که به عنوان یک پیشرفت نوآورانه در کاربرد هوش مصنوعی در صنعت فیلم و تلویزیون توصیف می شود، از قدرت هوش مصنوعی برای تقویت جلوه های بصری استفاده می کند و آنها را واقعی تر و دقیق تر می کند.
فناوری صفحه سبز فرآیندی پرکاربرد است که شامل فیلمبرداری از بازیگران در پس زمینه سبز روشن است که بعداً می توان آن را به صورت دیجیتالی حذف و جایگزین کرد. زمانی که عناصر سبز رنگ در پیشزمینه ظاهر میشوند یا زمانی که جزئیات ظریف مانند رشتههای مو یا اشیاء شفاف درگیر میشوند، مشکلاتی ایجاد میشود. برای رفع این مشکلات، اپراتورها اغلب به صورت دستی تنظیماتی انجام می دهند یا فریم به فریم تنظیمات رنگی انجام می دهند که این فرآیند زمان بر است.
نتفلیکس میگوید که MGS از هوش مصنوعی برای دستیابی به نتایج بهتر در کسری از ثانیه نسبت به صفحهنمایشهای سبز قدیمی استفاده میکند.
روش MGS نیاز به فیلمبرداری بازیگران در برابر LED های سبز روشن دارد، با LED های قرمز و آبی که آنها را از جلو روشن می کند و در نتیجه یک درخشش سرخابی ایجاد می کند. این پیکربندی نور منحصر به فرد کانال های جداگانه قرمز، سبز و آبی ایجاد می کند. کانال سبز فقط پسزمینه را ضبط میکند و پیشزمینه را سیاه نشان میدهد، در حالی که کانالهای قرمز و آبی فقط پیشزمینه را ضبط میکنند و پسزمینه را سیاه نشان میدهند.
استفاده از هوش مصنوعی به این سیستم اجازه می دهد تا کانال سبز در زمان واقعی جایگزین شود، به این معنی که بازیگران می توانند به صورت واقعی و فوری در پیش زمینه صحنه دیگری قرار گیرند. این فناوری هوش مصنوعی می تواند به طور دقیق با اشیاء شفاف و جزئیات پیچیده مانند تارهای مو که با روش های سنتی چالش برانگیز بوده اند، کار کند.
از آنجایی که تکنیک MGS رنگ سرخابی به بازیگران و اشیا می دهد، نتفلیکس از هوش مصنوعی برای بازیابی طیف کامل رنگ در پیشزمینه استفاده میکند.
نتفلیکس تنها یکی از کسب و کارهایی است که بر موج هوش مصنوعی سوار شده است. دیگر استارت آپ ها نیز از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه تجربیات بهتر به مشتریان و بهینه سازی محصولات خود استفاده می کنند.
همانطور که Decrypt اخیراً گزارش داده است، Zoom یک خلاصهکننده جلسه مبتنی بر GPT (GPT-powered meeting summarizer) ایجاد کرده است. همچنین، متا از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تبلیغات بهتر استفاده می کند، گوگل به لطف LLM خود مجموعه اداری خود را بهبود می بخشد و حتی وزارت دفاع ایالات متحده در تلاش است تا موارد استفاده جالبی را برای هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار استراتژیک ارائه دهد.