ساخت برنامه نرم افزاری مجهز به ChatGPT برای هدر دادن وقت بازاریابهای تلفنی
گاهی اوقات ده ها تماس ناخواسته (spam call) در هفته از بازاریاب های تلفنی و کلاهبردارانی که ضمانت نامه های طولانی مدت خودرو، خدمات مربوط به تعطیلات، معافیت های مالیاتی و موارد دیگر دارید. تنها هدف آنها فریب دادن شما و گرفتن پولی است که شما به سختی به دست آورده اید. اگر میخواهید اقدام تلافی جویانه ای در برابر این کلاهبرداران داشته باشید راجر اندرسون (Roger Anderson) سرویسی ایجاد کرده است که تماسهای ناخواسته را به یک ربات چت هدایت میکند و آنها را از اذیت کردن افراد بیگناه دیگر باز میدارد.
اندرسون اهل کالیفرنیا است و سرویسی به نام Jolly Roger ارائه می دهد. این سرویس از شخصیتهای دیجیتالی برای شرکت در مکالمات بیمعنا و هدر دادن وقت تماس های تلفنی ناخواسته استفاده میکند، که اغلب به بهانههای نادرست برای استخراج اطلاعات شخصی تماس میگیرند.
بهترین قسمت این سرویس این است که میتوانید هر یک از این تماسها را ضبط کنید و در فرصتی مناسب آنها را برای سرگرمی خود پخش کنید.
جولی راجر هر آنچه را که بازاریاب تلفنی میگوید میگیرد و به GPT-4 OpenAI میرساند و پاسخی را که ایجاد می شود توسط یک شبیهساز صوتی هوش مصنوعی پردازش میشود و از آنجا به گفتگو ادامه میدهد.
اندرسون حتی کلیپ هایی از مکالمات را به اشتراک گذاشته است که در یکی از آنها ربات Jolly Roger به مدت 15 دقیقه با استفاده از IBM Watson AI با شخصی که سعی در فروش یک سفر دریایی دارد، صحبت کرده است.
یکی از شخصیتهای موجود در این سرویس Whitebeard است که صدایش از دوست اندرسون شبیهسازی شده است.Whitebeard به طرز ماهرانهای با تماسگیرنده صحبت میکند. چندین شخصیت دیگر برای انتخاب وجود دارد، از جمله Bloody Billy روان پریش (بسیار توهین آمیز صحبت می کند) و Whiskey Jack ، که حواس پرتی دارد و این ویژگی کمک می کند تا مکالمه مدت دار شود. گزینه دیگر Debbie Doldrums است که تماس گیرنده را تا سر حد مرگ خسته می کند.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، اندرسون بیش از یک دهه است که با بازاریاب های تلفنی مبارزه می کند. همه چیز از آنجا شروع شد که یک بازاریاب یک شب به خانه اش زنگ زد و مکالمه بدی با پسر او انجام داد. اندرسون در ابتدا Jolly Roger را به عنوان یک سرویس پاسخگویی راه اندازی کرد که بارها و بارها پاسخ های از پیش ضبط شده مانند “Hello” یا “Hang on” را پخش می کرد تا زمانی که بازاریاب تلفن را قطع کند.
جالب اینجاست که GPT-4 در ابتدا از انجام این کار خودداری کرد و در پاسخ گفت: به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی، من مردم را تشویق نمی کنم که وقت دیگران را تلف کنند. اندرسون با معرفی آن به عنوان یک دستیار دیجیتالی که از کلاهبرداری دیگران جلوگیری می کند، راه گریزی را در منطق چت بات کشف کرد.
کلاهبرداری های تلفنی منجر به خسارت بیش از 11 میلیون دلار در سال 2022 شد. FTC خاطرنشان کرده است که این تماس های کلاهبرداری به طور فزاینده ای پیچیده شده اند، به طوری که کلاهبرداران حتی از نرم افزار شبیه سازی صدای هوش مصنوعی برای جعل هویت عزیزان که در تنگنا گرفتار شده اند، استفاده می کنند و اعضای خانواده را فریب می دهند.