AD

چگونه ریلز طولانی بگذاریم؟

0 4,284

گذاشتن ریلز

اینستاگرام همواره با قابلیت‌های متنوع خود کاربرانش را شگفت‌زده می‌کند! یکی از جدیدترین گزینه‌هایی که به این بستر اضافه شده است، ریلز نام دارد. با اضافه شدن این قابلیت، کاربران تمام خلاقیت و هنر خود را به‌کار می‌گیرند تا محتوای خود را به مخاطبان نمایش دهند. اگر شما هم می‌خواهید از این ابزار مهم اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری ویدیو استفاده کنید، در این مطلب با روش‌های آن آشنا می‌شوید. همچنین اگر هدف شما از ساخت اکانت اینستاگرام، راه‌اندازی کسب وکار و فعالیت‌های کاری است،شاید این سوال را داشته باشید که چگونه پیج را بیزینسی کنیم؟

آشنایی مختصر با قابلیت ریلز

پیش از آنکه به نحوه اشتراک‌گذاری ویدیو طولانی در ریلز اینستاگرام بپردازیم، باید با این قابلیت آشنایی داشته باشید. ریلز یا Reels قابلیتی است که برای به‌اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه و جالب استفاده می‌شود. مدت زمان این ویدیوها می‌تواند کمتر از 10 ثانیه، تا سقف 90 ثانیه باشد. کاربران با به‌کارگیری ویژگی‌های جذاب شامل موسیقی، نکات آموزشی، سرگرمی و… از این ویژگی برای تولید محتوای خلاقانه در اینستاگرام استفاده می‌کنند.

چگونه ریلز را در قسمت پست ها بگذاریم؟

برای به‌اشتراک گذاری ویدیو به‌صورت ریلز می‌توانید از دو روش اقدام کنید که درادامه آنها را توضیح می‌دهیم:

روش اول: آموزش گذاشتن ریلز

اگر می‌خواهید ویدیوی خود را به‌صورت ریلز پست کنید، یا از طریق اینستاگرام ریلز طولانی ایجاد کنید باید وارد بخش ریلز در این برنامه شوید. سپس:

  • ویدیوی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش ویدیو منتقل شوید.
  • در این قسمت می‌توانید ویژگی‌های مختلف را به ویدیوی خود اضافه کنید. برای مثال، می‌توانید از افکت‌ها، متن‌ها و صداهای مختلف استفاده کنید.
  • پس از اضافه کردن این ویژگی‌ها، گزینه ذخیره را انتخاب کرده و به صفحه اصلی برگردید.
  • هشتگ‌ها و توضیحات مورد نظر را اضافه کرده و درنهایت، ریلز مورد نظر را پست کنید.

روش دوم: اضافه کردن ریلز به پست‌های فعلی

در روش دیگر، شما می‌توانید پست خود را به ریلز اضافه کنید:

  • ابتدا گزینه ویرایش در کنار پست مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در این قسمت گزینه اضافه کردن ریلز را بزنید.
  • ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش ویدیو منتقل شوید.
  • در قسمت بعد، ویژگی‌های دلخواه (افکت، متن، صدا و…) را تنظیم کنید و به صفحه اصلی برگردید.
  • پس از اضافه کردن توضیحات و هشتگ‌های دلخواه، پست خود را به‌روزرسانی کنید تا به‎صورت ریلز منتشر شود.

در اینستا چطور ویدیو طولانی بگذاریم؟

همانطور که مطالعه کردید، ریلز اینستاگرام دارای محدودیت زمانی تا 90 ثانیه است. اما اگر می‌خواهید از ویدیوهای طولانی‌تر استفاده کنید، این بستر شما را ناامید نمی‌کند! IGTV، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اینستاگرام است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن ویدیوهای طولانی خود را به‌اشتراگ بگذارند. برای استفاده از این قابلیت، وارد این برنامه شده و برروی قابلیت IGTV  کلیک کنید.

با انتخاب این بخش، گزینه ایجاد کانال نمایان می‌شود، این گزینه را انتخاب کنید تا کانال خود را بسازید. سپس، با انتخاب گزینه بارگذاری ویدیو، ویدیوی مورد نظر خود را آپلود کنید. پیش از تایید نهایی و انتخاب گزینه پست کردن، حتما توجه داشته باشید که توضیحات و ویژگی‌های لازم را به ویدیوی خود اضافه کرده باشید.

جمع‌بندی: چگونه ریلز طولانی بگذاریم؟

باتوجه به مطالبی که بیان کردیم، دو روش برای کاربران اینستاگرام وجود دارد تا کلیپ‌های خود را با حداکثر زمان 90 ثانیه در این بستر به‌اشتراک بگذارند. همچنین، کاربرانی که به‌دنبال پست کردن ویدیوهای طولانی در اینستاگرام هستند می‌توانند از قابلیت IGTV در آن استفاده کنند. اگر سوالی درمورد پست کردن ریلز دارید، حتما برای ما بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.