AD

آزاد کردن فضای ذخیره سازی در آیفون بدون نیاز به حذف کردن عکس ها

آزاد کردن فضای ذخیره سازی در آیفون بدون نیاز به حذف کردن عکس ها
0 642

اگر فضای ذخیره سازی گوشی آیفون شما پر شده است ما در ایموجو نحوه آزاد کردن فضای ذخیره سازی در آیفون بدون نیاز به حذف کردن عکس ها را آموزش می‌دهیم

اگر آیفون شما دارای تعداد زیادی عکس، فیلم و برنامه ذخیره شده است و نمی‌توانید آخرین به روز رسانی‌های نرم افزار iOS را به دلیل حافظه محدود نصب کنید، یک راه حل وجود دارد که نه هزینه‌ای دارد و نه لازم است برای آزاد سازی فضا فایلی را حذف کنید. در این روش می‌توانید از برخی ویژگی‌های iOS برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی آیفون خود بهره ببرید.

تنظیماتی در iOS وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند مقدار قابل توجهی از فضای ذخیره سازی آیفون خود را آزاد کنید؛ به طوری که بتوانید آخرین به روز رسانی‌های نرم افزار را نصب کنید، عکس‌ها و ویدیوهای بیشتری بگیرید و موارد بیشتری را دانلود کنید.

شاید بخوانید: مقایسه آیفون 14 و 15

بهینه سازی عکس‌ها و ویدئوها در آیفون

اگر می‌خواهید خاطرات ارزشمند خود را حفظ کنید و از طرفی می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی را آزاد کنید، ساده‌ترین راه این است که عکس‌ها و ویدیوهایی را که قبلاً در دستگاهتان ذخیره شده‌اند بهینه کنید.

به طور پیش فرض، هر بار که عکس یا ویدیو می‌گیرید، با رزولوشن کامل در دستگاه شما ذخیره می‌شود. اگر عکس‌ها و ویدیوها را با بالاترین وضوح ممکن می‌گیرید، می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. یک دقیقه فیلمبرداری با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه تقریباً 400 مگابایت یعنی تقریباً نیم گیگابایت فضا می‌گیرد و این بسیار قابل توجه است.

برای بهینه‌سازی عکس‌ها و ویدیوهای خود، به Settings > Photos بروید و گزینه Optimize iPhone Storage را تغییر دهید (برای اینکه این کار انجام شود، باید تنظیمات iCloud Photos را در بالای آن فعال کنید). با توجه به تعداد عکس‌ها و ویدیوهایی که در آیفون خود دارید، این می‌تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، اما پس از اتمام آن، مشاهده خواهید کرد فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را به میزان قابل توجهی آزاد شده است.

بهینه سازی عکس‌ها و ویدئوها در آیفون

بعد از این تنظیمات همه عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح کامل شما به iCloud منتقل می‌شوند، در حالی که نسخه‌های کوچک‌تر و با وضوح پایین‌تر در دستگاه شما نگهداری می‌شوند تا فضای کمتری اشغال کنند. اگر می‌خواهید به عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالاتر دسترسی داشته باشید، می‌توانید به برنامه Photos بروید و هر فایلی را که بهینه‌سازی شده است را دانلود کنید. این به یک اتصال اینترنتی مناسب نیاز دارد. عکس‌ها و ویدیوهایی که اخیراً گرفته‌اید ممکن است با وضوح کامل وجود داشته باشند، بنابراین نیازی به دانلود هر عکس یا ویدیو نخواهید داشت.

شاید بخوانید: 11 نکته پنهان در مورد دوربین گوشی آیفون که همه باید بدانند

اگر فضای ذخیره‌سازی iCloud کافی ندارید، ارتقای فضای ابری هزینه کمتری از دریافت یک تلفن جدید دارد. در ایالات متحده، می‌توانید فقط با یک دلار در ماه به 50 گیگابایت ارتقا دهید، یا می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر فضای بیشتری داشته باشید: 200 گیگابایت برای 3 دلار در ماه یا 2 ترابایت برای 10 دلار در ماه. قیمت‌ها بسته به کشور یا منطقه شما متفاوت است.

برای ارتقای iCloud در آیفون خود، به Settings > (اسم خودتان) > iCloud > Manage Account Storage > Buy More Storage بروید. یک طرح را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. اگر تنظیمات را به اشتراک پولی iCloud ارتقا دهید، به iCloud+  دسترسی خواهید داشت که ویژگی‌های iCloud Private Relay و Hide My Email را نیز ارائه می‌دهد. همچنین در صورتی که قصد خرید گیفت کارت اپل را دارید میتوانید به سایت ایران موجو مراجعه کنید.

offload اپلیکیشن ها

شما از همه برنامه‌های ذخیره شده در آیفون خود استفاده نمی‌کنید. بسیاری از آنها مدت هاست در گوشی شما بدون استفاده هستند مانند برنامه‌هایی برای خطوط هوایی مورد علاقه شما، دوربین‌های شخص ثالث و اپلیکیشن تولید موسیقی. حتی اگر گهگاه از آنها استفاده کنید، احتمالاً نیازی به دسترسی روزانه به اکثر برنامه‌ها ندارید، به همین دلیل است که در صورت نیاز شدید به فضای ذخیره سازی، باید برنامه‌ها را انتقال دهید.

فرض کنید می‌خواهید آخرین آپدیت iOS را دانلود و نصب کنید. اگر این یک به روز رسانی بزرگ است مانند iOS 16، ممکن است برای نصب نرم افزار به کمی بیش از 5 گیگابایت نیاز داشته باشید. اگر به‌روزرسانی نقطه‌ای است، مانند iOS 16.1، حدود 1 گیگابایت مورد نیاز است و اگر فضای ذخیره‌سازی کافی برای به‌روزرسانی ندارید، می‌توانید به سرعت اپلیکیشن‌ها را انتقال دهید (offload کنید) که یک روش حد وسط بین حفظ و حذف اپ‌های شما است.

به Settings > General > iPhone Storage بروید و بررسی کنید که کدام برنامه‌ها بیشترین فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کنند. برخی از برنامه‌های داخلی مانند Photos و Messages را نمی‌توان انتقال داد، بنابراین هشدار داده می‌شود. اگر برنامه قابل توجهی پیدا کردید که می‌خواهید آن را انتقال دهید، روی آن ضربه بزنید و Offload App را بزنید. کمی صبر کنید و برنامه باید به صورت آفلاین حذف می‌شود حالی که اسناد و داده‌های شما در دستگاه شما ذخیره می‌شود.

offload اپلیکیشن ها

اگر به فضای ذخیره‌سازی موقت نیاز دارید، برای دانلود یک نرم‌افزار، فقط فهرست را مرور کنید و هر برنامه‌ای را که می‌توانید offload کنید. مقداری که برای هر برنامه offload می‌شود متفاوت است، اما باید عدد را در بخش App Size  ببینید. اعداد Documents & Data را در نظر نگیرید، زیرا روی دستگاه شما باقی می‌مانند. تنها راه خلاص شدن از شر آن، حذف این برنامه است.

برای به دست آوردن فضای ذخیره کافی هر تعداد برنامه را که نیاز دارید، offload کنید. نمی‌توانید از برنامه‌ای استفاده کنید که offload شده است، اما اگر می‌خواهید برنامه‌ای را برگردانید، به App Library خود بروید و روی دکمه iCloud ضربه بزنید تا دوباره آن را دانلود کنید. اگر برنامه offload شده در صفحه اصلی شما است، به سادگی روی آن ضربه بزنید تا آن را دانلود کنید انگار که هرگز حذف نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.