AD

مولدهای تصویر هوش مصنوعی Adobe به‌روزرسانی‌های قوی از جمله گرافیک‌های مبتنی بر وکتور را دریافت می‌کنند

هوش مصنوعی Adobe
0 255

مولدهای تصویر هوش مصنوعی Adobe

گرافیک مبتنی بر وکتور از یک کاراکتر انسان و یک منظره ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با Adobe Illustrator

روز سه‌شنبه، Adobe به‌روزرسانی‌هایی در مورد ویژگی‌های ساخت تصویر توسط هوش مصنوعی را در چندین محصول از جمله Photoshop، Illustrator و Adobe Express اعلام کرد. به‌روزرسانی‌ها شامل سه مدل جدید هوش مصنوعی مولد از جمله Firefly 2، Firefly Design Model و Firefly Vector Model می‌شوند که عملکردهای قبلی را بهبود می‌بخشند و قابلیت‌های جدیدی را اضافه می‌کنند. با Vector Model، ادوبی به طور قابل توجهی اولین مولد تصویر AI متن به وکتور را راه اندازی می کند.

سال پر کاری برای هوش مصنوعی مولد بوده است و Adobe راضی به کنار گذاشتن آن نشده است. در ماه مارس، این غول نرم‌افزار طراحی گرافیک، مدل متن به تصویر خود به نام Firefly را معرفی کرد. Firefly می تواند تصاویر بدیع را بر اساس توضیحات متنی ایجاد کند. این شرکت بعداً این فناوری را به فتوشاپ و برنامه های وب آورد و قول داد که هرگونه صورتحساب قانونی را که ممکن است از ادعای حق چاپ علیه آثار هنری تولید شده با ابزارهای آن ناشی شود، پوشش دهد.

شاید بخوانید: بهترین سایت ها و ربات های هوش مصنوعی ساخت عکس

اکنون، Adobe با موجی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مولد دسترسی خود به این فناوری را افزایش می‌دهد. مدل Firefly Image 2 ادوبی یک به‌روزرسانی برای مولد تصویر اصلی Firefly AI است که ویژگی‌های فتوشاپ مانند Generative Fill را تقویت می‌کند. Adobe ادعا می کند که این نسخه جدید کیفیت تصویر بهبود یافته را به ویژه در زمینه هایی مانند شاخ و برگ، بافت پوست و ویژگی های صورت ارائه می دهد. علاوه بر این پیشرفت‌ها، مدل Firefly Image 2 قابلیت‌های ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی می‌کند که می‌تواند تنظیمات مختلف عکس مانند عمق میدان و تاری حرکت را تنظیم کند. ویژگی جدید ” Prompt Guidance” همچنین به کاربران در اصلاح توضیحات متنی کمک می کند و به طور خودکار دستورات را برای افزایش کارایی تکمیل می کند.

مقایسه ای بین خروجی Firefly نسخه 1 (سمت چپ) و Firefly نسخه 2 (راست)

ادوبی از ویژگی Generative Match رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد سبک محتوای تولید شده را با تصاویر خاص مطابقت دهند. این در اصل یک ویژگی “img2img” است، شبیه به تکنیکی که اغلب در Stable Diffusion استفاده می شود. این ویژگی در حالت بتا باقی خواهد ماند و استفاده تجاری در این دوره آزمایشی مجاز نخواهد بود.

Adobe همچنین مدل های Firefly جدیدی را به طور خاص برای Illustrator معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد تصاویر وکتور قابل ویرایش را بر اساس پیام های متنی ایجاد کنند. گرافیک های مبتنی بر وکتور با گرافیک های بیت مپ شده (که در فایل هایی مانند JPEG یافت می شود) متفاوت است، زیرا شکل های مبتنی بر وکتور به صورت فرمول های ریاضی ذخیره می شوند و می توانند به هر اندازه ای بدون افت کیفیت مقیاس بندی شوند.

قرار دادن یک کاراکتر انسانی تولید شده توسط هوش مصنوعی در منظره ای مبتنی بر وکتور

در حالی که Adobe ادعا می کند که مدل Firefly Vector اولین مدل مولد هوش مصنوعی در جهان برای گرافیک های مبتنی بر وکتور است، یک جستجوی سریع گوگل این ادعا را رد می کند و مدل های هوش مصنوعی مبتنی بر وکتور قبلی را نشان می دهد که از پیشنهادات تجاری تا تحقیقات تجربی قدیمی را شامل می شود. با این حال، به جرات می توان گفت که این اولین مدل هوش مصنوعی مولد وکتور از شرکتی است که در حال حاضر به عنوان بازیگر اصلی در فضای ساخت تصویر در نظر گرفته می شود. همچنین قابل توجه است که این فناوری در یکی از محبوب ترین ویرایشگرهای گرافیکی مبتنی بر وکتور در جهان یعنی Adobe Illustrator ساخته شده است.

نمونه ای از مدل طراحی Adobe در Adobe Express

نمونه ای از مدل طراحی Adobe در Adobe Express

شاید بخوانید: بهترین سایت ها و ربات های هوش مصنوعی ساخت عکس

 

در همین حال، در Adobe Express، مدل Firefly Design Adobe بر تولید تمپلیت های قابل تنظیم برای انواع رسانه‌های مختلف، از چاپ تا تبلیغات آنلاین، تمرکز دارد که این مدل text to template یعنی متن به تمپلیت نامیده می شود برخلاف متن به تصویر با Firefly 2.

مقایسه خروجی Firefly Model 1 و Model 2 ارائه شده توسط Adobe

مقایسه خروجی Firefly Model 1 و Model 2 ارائه شده توسط Adobe

Firefly 2 (از جمله Generative Match) برای آزمایش در نسخه بتای مبتنی بر وب Adobe در دسترس است و انتظار می‌رود که بعداً در برنامه‌های Creative Cloud ادغام شود. در همین حال، مدل Firefly Vector از طریق به روز رسانی Adobe Illustrator در برنامه Creative Cloud در دسترس است و Firefly Design Model به عنوان یک ویژگی بتا در Adobe Express موجود است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.