AD

معرفی بازی مایلز مورالز – بررسی داستان بازی، شخصیت ها و ویژگی ها

0 594

در این پست ما از سایت ایموجو می خواهیم در مورد بازی مایلز مورالز صحبت کنیم، بازی جذابی که سر و صدایی به پا کرده است. در شرکت Insomniac Games در سال 2018 با انتشار بازی مارولز اسپایدرمن، سنگ تمام گذاشت. به نحوی که از شخصیت اسپایدرمن بودن لذت کامل را می توان برد. همچنین در این بازی حس جذابیت و ماجراجویی که ابرقهرمان ها دارند را به بهترین نحو ممکن می توانید تجربه کنید. بازیکنان می توانند فانتزی های دوران کودکی خود را در یک ماجراجویی گسترده در دنیای باز تجربه کنند که به ندرت همچین چیزی ممکن است.

اکنون تحت مالکیت سونی، این شرکت به دنیای محبوب تار بازها (webhead) برگشته تا با تلاشی بیشتر و بهتر ابرقهرمان تازه وارد، مایلز مورالز را در بازی Marvel’s Spider-man Miles Morals دنبال کند. جوان، دیوانه و همراه با قدرت های مرموز جدید، ما مایلز را دنبال می کنیم. همزمان که او یاد می گیرد چگونه ناجی نیویورک بدون سرپرستی پیتر پارکر باشد؛ مجبور به مقابله با اشرار که کل منهتن را که در بد ترین زمان سال تهدید می کنند، می باشد.

داستان بازی مارولز اسپایدرمن

حملات تک نفره این داستان نسبتاً کوتاه است که واقعاً جذابند. کشف کردن اینکه چگونه فردی بسیار جوان با مسئولیت های این چنین سنگین و باورنکردنی کنار می آید شگفت انگیز است. در حالی که سعی در حفظ روابط نوجوانی دارد که بدون فشار اضافی برای نجات جهان نیز به خودی خود دشوار خواهد بود. همه این ها به لطف اجرای بسیار عالی، لذت چشمگیری دارد.

بازی مایلز مورالز یک دنباله زیبا بر سری بازی های Marvel’s Spider-man بوده و توانسته توانایی های PS5 را به نحو احسن به نمایش بگذارد. مطمئناً این بازی در برابر قیمتش مقداری گران است و نمی تواند خواسته زیادی داشته باشد، اما کسانی که می خواهند زمان بیشتری را در میان دیدگاه منهتن سپری کنند، عاشق این بازی خواهند بود شد و آن را خریداری می کنند.

دو شخصیت اسپایدر من

معرفی شخصیت اصلی بازی مایلز مورالز

اگر نسخه اصلی بازی مارولز اسپایدرمن سال 2018 را بازی نکرده اید، انگار قسمت یک این بازی را انجام نداده اید. مایلز مورالز نیز قدرت های خود را از طریق گزش عنکبوت رادیواکتیو بدست آورده است. شخصیت بازی ما به دنبال شکست دکتر اکتاویوس و جلوگیری از شیوع مرگبار Devil’s Breath هست. پیتر، مایلز را زیر پر و بال خود گرفته و به او می آموزد که ناجی نیویورک بودن چگونه است. این اسپین آف با همراهی دو نفره ابرقهرمانان ما و اسکورت یک کاروان زندانی از طریق نیویورک آغاز می شود که قصد دارد بسیاری از اشرار را که در آخرین بازی قهرمانان ما آن ها را خنثی کردند، کنار بگذارند.

همانطور که انتظار می رفت، بلافاصله همه چیز اشتباه پیش می رود و راینو (Rhino) در سراسر کلان شهر به راه می افتد. آنچه به نمایش می آید یک سکانس آغازین هیجان انگیز از بازی مایلز مورالز است، همزمان که راینو خسارت های ناگفته ای به اموال وارد می کند، ما راینو تک شاخ لجباز را از طریق مراکز خرید، مجتمع های صنعتی و خیابان های پر از برف تعقیب می کنیم. Insomniac از این مقدمه استفاده می کند تا هم شما را با مکانیک بازی آشنا کند و هم دقیقاً نشان دهد که چگونه مایلز جدا می شود.

او یک قهرمان جوان تر و کم تجربه است و این ناشیانه بودن او در نحوه تاب خوردن او با تار در اطراف محیط و از پا در آوردن اراذل و اوباش با مشت مشت و لگد منعکس می شود. هنگام سرنگونی Rhino، او مرتکب اشتباهاتی شده که منجر به از بین رفتن معیشت برخی افراد می شود، با اینکه نجاتشان می دهد. او خود را مقصر این امر می داند و همین پایه و اساس شک و تردیدهای درونی است که به او کمک می کند تا در طول داستان بازی Marvel’s Spider-man Miles Morals رشد کند.

مایلز مورالز در نیویورک

داستان بازی مایلز مورالز

متأسفانه برای مایلز، این اضطراب فقط بزرگ می شود در حالی که پیتر برای چند هفته در تعطیلات کریسمس ناپدید شده و مایلز را به حال خودش در The Big Apple رها می کند. با اینکه مرد عنکبوتی فردی روراست و باهوش است، اما شخصیت اصلی بازی مارولز اسپایدرمن متوجه این نمی شود که مجموعه ای از شرکت ها و گروه های شیطانی قبلاً شهر را در چنگ خود دارند. Roxxon یک شرکت انرژی است که در مورد شکل جدیدی از انرژی های تجدید پذیر کار می کند در حالی که از افشای تاثیر سوء و مریض کننده ی چنین منابعی بر روی کسانی که از آن استفاده می کنند، مانع می شود.

جنبش زیرزمینی (The Underground) یک جنبش مقاومت خوب و در عین حال فاسد است که تلاش می کند آنها را متوقف کند، اما نمی تواند صدمه ای را که به عنوان یک گروه از افراد بی پروا ایجاد کرده است، درک کند. مایلز در بازی مایلز مورالز ما بین این دو جناح قرار گرفته است و مجبور است با مشکلات شخصی خود کنار بیاید و در عین متوجه فداکاری هایی را که باید برای محافظت از نزدیکان خود انجام داد، می شود. تردید او به طرز شگفت انگیزی یادآور اتفاقی آشناست: او ناچار است که کار درست را انجام دهد، حتی اگر این به معنای از بین رفتن روابط باشد.

کاراکترهای بازی مارولز اسپایدر من

در حالی که بخش داستانی بازی Marvel’s Spider-man Miles Morals مختصر است، اما می تواند تعدادی شخصیت و روابط بهم پیوسته آنها را به زیبایی توسعه دهد. مایلز با نزدیک ترین دوست خود رابطه عالی داشته و باهم اپ گوشی هوشمند “محله دوستانه اسپایدرمن” (Friendly Neighborhood Spider-Man) را برای کمک به اهالی محله می سازند. یا اینکه او در کنار مادرش کار خواهد کرد،، چرا که او به دنبال انتخاب شدن به عنوان نماینده هارلم است.

قوی ترین پیوند بین مایلز و فین است، دو دوست که طی این سالها جدا از هم بزرگ شده اند، اما با کشف شیاطین جدید این دو مجدداً باهم ارتباط پیدا می کنند. دادن چنین فضایی برای رشد اضافی مورد استقبال قرار خواهد گرفت، اما Insomniac با توجه به محدودیت هایی که ظاهراً تحت آن کار می کند، یک کار عالی انجام می دهد. من در تاریک ترین لحظات بازی مایلز مورالز برای آن افراد گریه، تشویق و احساس ناراحتی و نا امیدی کردم که با توجه به اشباع شدن ژانر ابرقهرمان در سالهای اخیر، یک دستاورد است.

نمایی از بازی مایلز مورالز

توانایی های شخصیت اصلی

برخی از شخصیت های بزرگتر که در این بازی نشان داده خواهند شد را اسپویل نخواهم کرد، زیرا ارزش این را دارند که خودتان تجربه کنید، اما طرفداران Into The Spiderverse مایلز مورالز را خیلی دوست خواهند داشت. علاقه شخصیت اصلی بازی Marvel’s Spider-man Miles Morals به موسیقی، مد خیابانی و علم می باشد که رنگ و رویی جدیدی به ظاهر بازی می دهد، همانند چراغ های کریسمس که بازتابی زیبا در شب های تاریک خیابان ها  ایجاد می کنند.

یک فرد با نشاط و علاقه مند به همه چیز شخصیت اصلی و رهبری یک فیلم پر فروش تریپل A را بر عهده می گیرد نیز بسیار عالی است و امیدوارم این یک روند رایج تر باشد. اگر به طور کامل نسخه اصلی مارولز اسپایدرمن را بازی کرده اید، اکثر مایلز مورالز کاملاً برای شما آشنا است. به استثنای توانایی های خود او، جریان جنگ و پنهانکاری تقریباً تغییر نکرده است و شما در چند لحظه خواهید دید که با آرامش در سراسر نیویورک در حال چرخش هستید.

مایلز قادر است دشمنان را تکه تکه کند، یا با انفجارهای برق زیستی خود را به هوا پرتاب کند که همچنین می تواند برای بارگیری بیش از حد ژنراتورها و اتصال مدارها در بسیاری از پازل های جذاب مورد استفاده قرار گیرد. او همچنین می تواند نامرئی شود که در هنگام فرار از یک رویارویی طاقت فرسا و غافلگیر کردن دشمن و از ناکجا وارد شدن بسیار ارزشمند است. مایلز در بازی مایلز مورالز با بدست آوردن قدرت های جدید به زمان گذشته باز می گردد و من قدم به قدم می فهمیدم چه باعث تیک زدن او می شود.

شخصیت های بازی مایلز مورالز

گیم پلی بازی جذاب مایلز مورالز

دقیقاً مانند بازی قبلی، به آرامی اما مطمئناً فعالیت های جانبی برای تکمیل در سراسر منهتن به شما داده می شود که به شما کمک می کند امتیازات لازم برای ارتقاء را بدست آورده و حال هوای جدیدی به بخش داستانی هرچند محدود بازی مارولز اسپایدرمن می دهد. مایلز می تواند بناهای تاریخی (monuments) رابطه خود با فین را کشف کند یا برای کمک به ساخت نوار میکس دست ساز، صداهای محلی ضبط کند. البته، شما همچنین می توانید پایگاه های شیطانی برای تسخیر و جرایم سازمان یافته ای برای جلوگیری را هنگامی که در سراسر شهر چرخ می زنید، پیدا کنید.

من صرفاً به دلیل اینکه چرخ زدن و گشتن در منهتنن با حرکات آکروباتیک ابرقهرمانی بسیار سرگرم کننده و باحال است، شوق و اشتیاق به اتمام این یک چرخه اعتیاد آور و جذابی از محتوا  پیدا کردم. مایلز به زیبایی حرکات خود را کنترل می کند و انیمیشن های سفارشی شخصی او نشان دهنده تردید در شخصیت او است و با پیشرفت در داستان بازی مایلز مورالز، اعتماد به نفس او افزایش می یابد. او حق دارد عصبی باشد، مطمئن نیست که هویت مخفی خود را از ترس آسیب رساندن به کسانی که دوستشان دارد، برایشان فاش کند یا خیر و در عین حال می آموزد که آیا واقعاً قادر به محافظت از شهر است.

باعث تاسف است که اکثر مأموریت های جانبی خارج از داستان اصلی، صرف نظر از اینکه انجام  آن سرگرم کننده هست، کاملاً ساده و بدون نوآوری احساس می شوند. این طراحی جهان باز حدود سال 2012 آن با درگیری لحظه به لحظه و مبارزه افزایش می یابد. با این حال، نشانه هایی از پیشرفت فرمول وجود دارد. برنامه محله دوستانه Ganke چالش هایی را ارائه می دهد که در بازی Marvel’s Spider-man Miles Morals منحصر به فرد هستند.

عکس بازی مایلز مورالز

گرافیک بازی مایلز مورالز

من بازی مایلز  مورالز را با PS5 بازی کردم و درحالی که تکنولوژی آخرین نسل همانند نسل قدیمی خود به خوبی عمل می کند، اما استفاده از فناوری رهگیری پرتو در زمان واقعی تمام تصورات من را بهم زد. این بازی دو حالت گرافیکی را ارائه می دهد: عملکرد یا فداکاری (Fidelity). یکی بدون افزایش ویژگی های بصری، عملکرد را به 60 فریم در ثانیه افزایش می دهد در حالی که دیگری در ازای یک نرخ فریم محافظه کارانه بیشتر، همه چیز را روی میز می گذارد. من از مورد دوم استفاده کردم و این یک شگفتی بصری واقعی است.

اجرای برفی نیویورک در بازی Marvel’s Spider-man Miles Morals به این معنی است که بازتاب ها به آسانی در آسمان خراش ها، خیابان ها و وسایل نقلیه عبوری می چرخند و در نتیجه نور به طرز وحشتناکی واقعی به تصویر کشیده می شود همزمان که مایلز در سراسر شهر گشت و گذار می کند. در شب یا در ساعات اولیه صبح، وقتی که نور شدید خورشید به چشم تابیده می شود و همه چیز را در دید شما پنهان می کند، بهترین حالت را دارد.

صحنه های خزیدن مایلز مورالز

همانطور که در تصاویر مشاهده می شود، فناوری رهگیری پرتو زندگی طبیعی بیشتری رو به محیط اطراف شما می دهد. مایلز مورالز هنگام خزیدن بر روی پنجره های آسمان خراش ها تصویر منعکس شده خود را خواهد دید در حالی که درخشش میدان تایمز از هر سطح قابل تصوری برمی خیزد و منظره ای ایجاد می کند که من به ندرت آن را در جایی دیده ام. این مطمئناً یکی از چشمگیرترین نمونه های رهگیری پرتو است که دیده ام. برخی از بازتاب ها در بازی مارولز اسپایدرمن ممکن است برای تقویت عملکرد تار به نظر برسند، اما این یک لکه ی کوچک است در برابر چیزی که واقعاً نسل بعدی احساس می شود.

سیستم کنترل در بازی مایلز مورالز

PS5 همچنین از ابتکار کنترلر DualSense استفاده می کند، البته نه به اندازه Astro’s Playroom. عمل تاب خوردن را می توان با وارد کردن کمترین میزان فشار به ماشه سمت راست به دست آورد، در حالی که پایین نگه داشتن آن باعث می شود تا مایلز با حرکت تهاجمی تری حرکت کند و بدن او را به سمت بالا حرکت دهد. ارتعاشات ناشی از انفجار و صداهای مختلفی که منهتن را تعریف می کنند نیز در نوک انگشتان شما لرزشی را ایجاد می کنند و به همین دلیل جهان احساس زنده تری می کند. این یک ویژگی اضافی کوچک برای بازی مارولز اسپایدرمن است اما در کنار هر چیز دیگری احساس مرز تحول می کند.

سیستم کنترل در بازی مایلز مورالز

حرف آخر در مورد بازی مایلز مورالز

اگر تصمیم به خریدن PS5 دارید، حتما بازی Marvel’s Spider-man Miles Morals را نیز بگیرید. این بازی یک ویترین زیبا برای این پلتفرم است حتی اگر برای PS4 نیز ارائه شود. بکارگیری رهگیری پرتو باعث می شود که شهر منهتن بیش از هر زمان دیگری، با کمترین تأثیر بر عملکرد، زنده و واکنش پذیر باشد. حتی اگر علاقه ای به استفاده از رهگیری پرتو ندارید، امکان بازی کردن با نرخ 60 فریم بر ثانیه قطعاً تجربه خاطره انگیزی را برای شما فراهم خواهد کرد.

در مورد خود بازی، این یک دنباله ارزشمند از جهانی است که Insomniac ایجاد کرده و به راحتی مایلز مورالز را به مورد علاقه ترین شخصیت من در این فرانشیز تبدیل می کند. او فراتر از سن خود مهربان، شجاع و دانا است و نمی توانم صبر کنم ببینم عناوین آینده در رابطه با پیتر پارکر چگونه گسترش می یابد. اگرچه بازی مایلز مورالز تجربه ای بسیار نوآورانه و پیشگام را بهمراه ندارد، اما سفری است که ارزش انجام دادن را دارد

شما برای ما از بازی مایلز مورالز بنویسید

بازی مایلز مورالز را در این مطلب از سایت ایموجو مورد بررسی قرار دادیم. می توانید هر گونه سوال خود را در مورد بازی های موبایلی با کارشناسان ایموجو به اشتراک بگذارید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. همچنین می توانید از طریق قسمت نظرات نظرهای خود را با ما به اشتراک بگذارید. برای تموزش و یادگیری ترقندهای بیشتر بازی مایلز مورالز با ما در بخش ترفند بازی همراه باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.