AD

YouTube در حال ورود به دنیای گیم

YouTube در حال ورود به دنیای گیم
0 701

YouTubeبه کاربران Premium امکان دسترسی به مجموعه‌ای از بازی‌های آنلاین را می‌دهد که می‌توانند مستقیماً در برنامه تلفن همراه یا برنامه دسکتاپ بازی کنند. این شرکت که به عنوان “Playables” شناخته می‌شود، برای اولین بار این ویژگی آزمایشی را برای کاربران منتخب در ماه سپتامبر ارائه کرد. همانطور که توسط Droid-Life  اشاره شده است، YouTube  هفته گذشته اعلانی را برای مشترکین Premium ارسال کرد و آنها را از Playables مطلع کرد و به آنها اجازه داد آن را امتحان کنند. کسانی که شرکت می‌کنند می‌توانند در مجموع 37 مینی‌بازی را بازی کنند و نیازی به دانلود یا نصب آنها نیست.

این بازی‌ها شامل Angry Birds Showdown، Brain Out، Daily Solitaire، The Daily Crossword، و تعدادی بازی آرکید می‌شوند. در اعلان YouTube Premium آمده بود که بازی‌ها تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴ در دسترس خواهند بود. در حال حاضر، اعضای Premium می‌توانند کتابخانه کامل بازی‌ها را در بخش Playables در تب Explore پیدا کنند. همچنین شاید بخواهید در مورد چت بات یوتیوب اطلاعات داشته باشید.

یوتیوب به فهرست بلندبالایی از شرکت‌های فناوری غیرگیمینگ می‌پیوندد که سعی دارند در زمینه بازی‌ها نیز فعالیت کنند. پس از سال‌ها هیاهو، گوگل رسماً سرویس Stadia خود را در ژانویه حذف کرد. همین چند هفته پیش، آمازون بیش از 130 شغل را در بخش بازی‌های رایگان خود کاهش داد و اعلام کرد که تلاش‌های خود را مجدداً متمرکز خواهد کرد. در سال 2021، TikTok  آنچه را major push در بخش بازی‌ها می‌نامید، به نمایش گذاشت، اما مالک ByteDance روز دوشنبه اعلام کرد که حدود 1000 کارمند را در واحد بازی خود اخراج می‌کند.

اما این سابقه نه چندان درخشان، شرکت‌های فناوری را از فعالیت در زمینه بازی‌ها متوقف نکرده است. آزمایش متا با Instant Games  تقریباً هفت سال طول کشید. این پلتفرم این ماه مدل توزیع جدیدی را راه اندازی کرد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد نسخه‌های بتا بازی‌های خود را مستقیماً در فیس بوک منتشر کنند. نتفلیکس بازی‌هایی را به‌طور انحصاری بر روی موبایل منتشر می‌کند و می‌خواهد به بازی‌های ابری توسعه یابد، هرچند احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا در دسترس عموم قرار گیرند.

آزمایش‌های YouTube چیز جدیدی نیست. این پلتفرم اغلب ویژگی‌ها را روی مشترکین پریمیوم خود قبل از تصمیم گیری برای اضافه کردن دائمی آنها آزمایش می‌کند. علاوه برPlayables، اعضای Premium می‌توانند برای آزمایش ویژگی هوش مصنوعی مکالمه YouTube که به کاربران اجازه می‌دهد درباره ویدیوهایی که در حال مشاهده هستند سؤال بپرسند، ثبت‌نام کنند.

این شرکت در تابستان امسال قیمت طرح Premium خود را 2 دلار افزایش داد و نتفلیکس، اپل، آمازون و دیگران قیمت اشتراک استریمینگ مشابه را افزایش دادند. با گران شدن این خدمات، برخی از کاربران طبیعتا اشتراک خود را لغو می‌کنند. در حالی که تصور اینکه شخصی به صراحت در YouTube Premium صرفاً برای بازی‌های Playables ثبت‌نام کند دشوار است، اما ممکن است با این قابلیت‌ها برخی از کاربران حاضر پریمیوم را متقاعد کنند که برای مدت بیشتری بمانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.