اپلیکیشن عکس TikTok مشابه اینستاگرام در راه است
اپلیکیشن عکس TikTok با قابلیت اشتراکگذاری عکس، قرار است رقیب خود یعنی اینستاگرام را به چالش بکشد.
این شرکت گفت که در حال کار بر روی یک فضای اختصاصی برای تصاویر و متن است.
برنامه جدید TikTok Notes
برخی از کاربران اعلانهایی دریافت کردهاند که میگوید پستهای عکس آنها در برنامه جدید TikTok Notes به اشتراک گذاشته میشود، مگر اینکه انصراف دهند.
TikTok Notes مشابه اینستاگرام
این آخرین نمونه از خبرهای مربوط به رسانه های اجتماعی است که از محصولات یکدیگر تقلید میکنند از جمله اینستاگرام که Reels، یک ابزار ویدیویی مشابه TikTok را در سال 2020 راهاندازی کرد.
مایک پرولکس (Mike Proulx)، مدیر تحقیقات شرکت تحلیلی Forrester، به بیبیسی گفت: پدیده کپیبرداری در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بیداد میکند.
با این حال، او خاطرنشان کرد که حرکت مشابه توسط توییتر با شکست مواجه شد، بنابراین هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.
تاریخ انتشار TikTok Notes
TikTok میگوید که طراحی اپلیکیشن Notes را نهایی نکرده و تاریخ انتشار را نیز تایید نکرده است.
اما اعلانهای دریافت شده توسط برخی از کاربران نشان میدهد که این برنامه به کاربران اجازه میدهد پستهای عکس را آپلود یا به اشتراک بگذارند.
مت ناوارا (Matt Navarra)، مشاور رسانههای اجتماعی، میگوید یک اپلیکیشن متن یا عکس ممکن است فضایی باشد که اکثر کاربران TikTok بیشتر درگیر میشوند. اما او گفت که فکر نمیکند برنامه اشتراکگذاری عکس چیزی باشد که کاربران رسانههای اجتماعی منتظر آن باشند.
او گفت: ما تعداد زیادی از آنها داریم، بنابراین فکر نمیکنم لزوماً چنین تقاضایی وجود داشته باشد.
جاسمین انبرگ (Jasmine Enberg)، تحلیلگر اصلی رسانه های اجتماعی در این باره می گوید: راه اندازی Notes به عنوان یک برنامه جداگانه، یک تغییر استراتژی برای TikTok است، که قبلاً ویژگی های جدیدی را مستقیماً در برنامه اصلی گنجانده بود، اما با توجه به ساز و کار و مصرف کننده فعلی منطقی است.
مایک پرولکس پیشنهاد کرد که بهترین راه پیش روی TikTok ممکن است کپی کاری باشد که متا با رقیب توییتر خود، Threads انجام داد، جایی که به شدت بر پایگاه کاربران فعلی اینستاگرام تکیه داشت.
او افزود: اما مانند Threads، نکته کلیدی ایجاد تجربه کافی قانعکننده است تا آنها را وادار کند تا فراتر از فاکتور کنجکاوی اولیه، TikTok Notes را حفظ کنند.
هنگامی که ویژگی های رسانه های اجتماعی همه شروع به فراگیر شدن میکنند، آنچه که یک پلت فرم رسانه اجتماعی را از دیگری متمایز میکند محدود میشود. این به جامعه، تجربه کاربر، و بله، الگوریتمها برمیگردد.