5 ویژگی مخفی Xbox 360
ایکس باکس 360 با این که در جنگ کنسول های نسل هفتم پیروز نشد، اما بدون شک بزرگترین کنسول بازی در ایالات متحده بوده است. این البته به دلیل تعداد بازی های عالی، طراحی کاربرپسند کنسول و نرم افزار آن است. از آنجایی که مایکروسافت قبلاً تجربه زیادی در بخش قابلیت استفاده داشت، راهاندازی و استفاده از یک Xbox 360 و یک حساب Xbox Live بسیار آسان بود.
با این حال، ایکس باکس 360 مانند سایر دستگاههای پشتیبانی شده توسط مایکروسافت، دارای قابلیت های پنهانی بود که اگر نمیدانستید کجا به دنبال آنها بگردید، احتمالاً آنها را نمی یافتید، دقیقاً مانند برنامههای مخفی مختلف در ویندوز. برخی از این ویژگیها در کنسولهای نسل فعلی استاندارد شدهاند، اما هرگز نباید فراموش کنیم که ایکسباکس 360 اولین دستگاهی بود که در صحنه حضور داشت و با حملات غیرمنتظره و در عین حال خوشایند خواستههای کاربران را برآورده کرد و هنوز قابلیتهایی پنهان دارد.
خروجی چند نمایشگری (Multi-Display Output)
گردآوری یک گروه در اطراف یک تلویزیون میتواند کلاستروفوبیک باشد. با این حال، اگر با ایکسباکس 360 بازی میکردید و اتفاقاً یک تلویزیون یدکی در اطراف داشتید، یک برای این امر یک راه حل ساده داشتید یعنی خروجی چند نمایشگری. با استفاده از این ویژگی، بازیکنان به جای اینکه مجبور باشند در شلوغی بیننده یک گوشه از صفحه نمایش باشند، می توانند به راحتی با یک تلویزیون جداگانه به این سرگرمی بپیوندند.
با استفاده از یک کابل، میتوانید Xbox 360 خود را به چندین ورودی RCA و HDMI به طور همزمان وصل کنید. ایکس باکس 360 نمایشگر را به تمام تلویزیون های متصل منعکس می کند و به شما امکان می دهد همزمان از چند نقطه شاهد این کار باشید. نکته مهم این بود که این ویژگی فقط با خروجی با کیفیت استاندارد کار می کرد.
نصب Thumb Drive
هارد دیسکی که با مدل میان رده Xbox 360 عرضه شد برای نصب یک یا دو بازی و بهروزرسانیهای مربوطه کافی بود، اما به اندازهای قوی نبود که بتواند چندین نسخه سهگانه A را به طور همزمان نگه دارد. دیسک های فیزیکی هنوز فرمت غالب در این مرحله بودند. اگر نیاز مبرمی به فضای اضافی داشتید، پورتهای USB کنسول در این زمینه مفید هستند.
همچنین بخوانید: معرفی مهمترین بازیهای اصلی ایکس باکس
به لطف فریمورک مایکروسافت Xbox 360، این کنسول به طور طبیعی با حافظه های قابل حمل مبتنی بر USB، یعنی thumb drives سازگار بود. به این صورت که فقط یکی را به یک پورت USB وصل کنید و با این کار می توانید تمام فایل های بازی خود را ذخیره کنید. نکته ای که وجود دارد این است که اجرای بازی از thumb drives بسته به ظرفیت حافظه دستگاه کمی مشکل است.
پشتیبانی از کیبورد USB
وارد کردن متن در یک کنسول بازی همیشه یک مشکل مطلق بوده است. وارد کردن ایمیل ها، رمزهای عبور و پیام ها با صفحه کلید مجازی کنترلر خسته کننده است. با این حال، در نسلهای اخیر، ایکسباکس 360 یکی از معدود کنسولهایی بود که قابلیت وارد کردن متن به صورت حرف به حرف را ارائه کرد.
به لطف چهار پورت USB که به راحتی در جلوی کنسول Xbox 360 قرار گرفته اند، می توانید هر صفحه کلید USB را مستقیماً به آن وصل کنید و از آن به عنوان وسیله ای سریعتر برای ورود متن استفاده کنید. بدون محدودیت نرم افزاری، بدون نصب، فقط آن را وصل کنید و به مسابقات بروید.
پشتیبانی اختیاری از iPod
مایکروسافت و اپل تقریباً در تمام زمینههای ممکن فناوری رقابت سرسختانه ای دارند. به طور کلی، محصولات آنها دقیقاً سازگار نیستند. با این حال، یک نمونه وجود داشت که در آن کاربر میتوانست یک دستگاه اپل را به یک مایکروسافت متصل کند و آن کنسول گیمینگ بود.
به هر دلیلی، Xbox 360 از این مورد مخصوصاً برای iPod های اپل پشتیبانی می کرد. شما باید این قابلیت را از کاتالوگ Xbox Marketplace دانلود کنید و یک iPod را به پورتهای USB Xbox 360 خود وصل کنید و موسیقی را از آن به کنسول و در نتیجه تلویزیون خود پخش کنید. این یک راه خوب برای تبدیل Xbox 360 به یک استریو بود.
سفارش پیتزا
با استفاده از برنامه رسمی Pizza Hut در ایکس باکس 360، میتوانید پیتزای دلخواه خود را با کنترلهای حرکتی و صوتی Kinect (توسعه یافته توسط مایکروسافت) بسازید، سپس آن را از محل پیتزا هات محلی خود برای تحویل سفارش دهید. این سریعتر یا راحت تر از برداشتن تلفن و درخواست پیتزا نیست اما قطعاً فرآیند بسیار خوبی است که میتوانید در زمان علاقمندی انجام دهید.