AD

چه کسی به حساب گوگل شما دسترسی داشته؟

چه کسی به حساب گوگل شما دسترسی داشته؟
0 2,653

از کجا بفهمید چه کسی به حساب گوگل شما دسترسی داشته؟ ما در این مطلب به شما راه‌های شناسایی دستگاه‌هایی که به حساب جیمیل شما دسترسی پیدا کرده‌اند را می‌گوییم.

جیمیل با بیش از 1.8 میلیارد حساب فعال، نه تنها یکی از پر استفاده ترین سرویس‌های آنلاین است، بلکه بیشترین حمله از سوی هکرها را دارد. درک دلیل آن کار سختی نیست، زیرا جیمیل تقریباً نیمی از کل ایمیل‌های مورد استفاده از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد. به خطر افتادن یک حساب جیمیل خواه با انگیزه سود مجرمانه باشد یا مورد نظارت قرار دادن، اطلاعات زیادی را برای هکرها در پی دارد.

همه هکرهای جیمیل رمز عبور شما را تغییر نمی‌دهند و بلافاصله حساب Google شما را قفل نمی‌کنند زیرا به زمان نیاز دارند تا بدون اینکه شما متوجه شوید داده‌های ارزشمند را از حساب شما استخراج کنند و به طور بالقوه گذرواژه‌ها را برای سایر حساب‌ها و سرویس‌های آنلاین بازنشانی کنند. اگر هکر به نظارت علاقه مند باشد، یک رویکرد بلندمدت مخفی می‌تواند بسیار سودآورتر باشد. چنین تاکتیکی بستگی به این دارد که دارنده حساب نداند یک شخص غیرمجاز به جیمیلش دسترسی دارد. خوشبختانه، راه‌های ساده‌ای وجود دارد برای بررسی اینکه بفهمید آیا کسی به حساب جیمیل شما دسترسی دارد یا نه. در این مقاله فقط به سه مورد از آنها اشاره می‌کنیم. همچنین شاید علاقمند با آشنایی با پنهان کردن IP در مرورگر کروم باشید.

فعالیت حساب Gmail را بررسی کنید

فعالیت حساب Gmail را بررسی کنید

به پایین صندوق ورودی (inbox) جیمیل خود بروید و ویژگی به نام آخرین فعالیت حساب (last account activity) را پیدا کنید. این کار بلافاصله به شما از زمان دسترسی قبلی به جیمیل و اینکه آیا از مکان دیگری به آن دسترسی پیدا کرده‌اید، اطلاع می‌دهد. با این حال، باید روی این کلیک کنید تا تمام تاریخ‌ها و زمان‌های دسترسی و همچنین آدرس IP کاربر و دستگاه یا برنامه‌ای که توسط آنها استفاده می‌شود را ببینید. عادت کنید هر بار که از Gmail استفاده می‌کنید این بخش را بررسی کنید و به سرعت بتوانید هرگونه دسترسی غیرمجاز را تشخیص دهید. مهمتر از همه، شما همچنین می‌توانید آنها را از سیستم خارج کنید. سپس می‌توانید رمز عبور خود را تغییر دهید و احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید تا از دسترسی مجدد هکرها جلوگیری کنید. Google همچنین اعلان‌هایی درباره ورود غیرمعمول به حساب شما، دستگاه‌های جدیدی که به حساب شما اضافه شده یا تغییراتی در تنظیمات امنیتی ارسال می‌کند.

تغییرات در Gmail Forwarding  را بررسی کنید

به تنظیمات Gmail خود بروید و روی تب Forwarding and POP/IMAP کلیک کنید. با این کار آدرس‌هایی که ایمیل‌های دریافتی به آن‌ها ارسال می‌شوند را می‌بینید. یک هکر می‌تواند از این کار برای دریافت یک «کپی بی‌صدا» از تمام ایمیل‌های دریافتی شما بدون تغییر رمز عبور و هشدار به شما استفاده کند. اکثر کاربران هرگز تا این حد به تنظیمات جیمیل نمی‌پردازند. توصیه می‌شود عادت کنید که وضعیت forwarding خود را مرتباً بررسی کنید. همچنین این جایی است که شخصی می‌تواند با استفاده از پروتکل POP یا IMAP به یک سرویس گیرنده ایمیل شخص ثالث دسترسی داشته باشد، که همراه با رمز عبور حساب شما، به آنها دسترسی مخفیانه به صندوق ورودی شما نیز می‌دهد.

تب Forwarding and POP/IMAP

بررسی امنیتی اکانت Google را انجام دهید

گوگل یک ابزار رایگان و قدرتمند برای بررسی امنیت حساب شما ارائه می‌دهد. بررسی امنیتی حساب Google گزینه‌های ارزشمند بسیاری را برای ایمن کردن دسترسی به Gmail گرد هم می‌آورد. در اینجا، می‌توانید متوجه شوید که آیا تغییراتی در گزینه‌های بازیابی حساب، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که به حساب شما اجازه دسترسی داده شده است، وجود دارد یا خیر، آیا 2FA را فعال کرده‌اید و از چه سیستم‌هایی برای ارائه آن و تنظیمات حساس Gmail استفاده می‌کنید. مورد بعدی می‌تواند reply-to addresses متفاوت از پیش‌فرض حساب شما، sent-from addresses  از طرفی که همچنین متفاوت هستند و هر آدرسی که مسدود شده است، باشد؛ بنابراین مستقیماً به پوشه هرزنامه خود بروید. برای مثال، مسدود کردن آدرس‌های هشدار امنیتی، راه ساده‌ای برای گسترش فعالیت‌های غیرمجاز است که توجهی به آن نشده است.

بررسی امنیتی اکانت Google

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.