AD

همه چیز درباره بازی PES 2021 – بررسی بازی پس 2021

0 1,205

فوتبال به عنوان جذاب ترین، پرطرفدارترین و یکی از پول سازترین ورزش های دنیا شناخته می شود. کمتر کشوری را می توان پیدا کرد که در آن فوتبال ورزش و تفریح اول مردم نباشد. همین محبوبیت باعث شده است که بازی های شبیه ساز متعددی ساخته شوند و PES یکی از بهترین بازی های شبیه ساز فوتبال در جهان است. گیمرها و عاشقان فوتبال هر ساله در اواخر تابستان و اوایل پاییز منتظر انتشار جدیدترین نسخه از این بازی ها هستند.

کمپانی معروف و مشهور کونامی (konami) در یک سال اخیر و به علت مشکلاتی همچون اپیدمی ویروس Covid-19 به جای عرضه یک نسخه کامل و جدید از بازی PES نسخه قبلی بازی را با آپدیتی جدید ارائه کرد. در ادامه به بررسی همه جانبه بازی PES 2021 موبایل پرداخته خواهد شد.

بررسی بازی PES 2021 موبایل

بازی PES (Pro Evolution Soccer) از سال 1995 تاکنون همواره از محبوب ترین بازی های ویدیوی در جهان بوده است. همانطور که گفته شد شرکت کونامی به عنوان سازنده این بازی هر ساله تلاش کرده است که نسخه جدیدی از بازی را با ایجاد تغییرات مثبت عرضه کند. همانطور که اشاره شد سازنده بازی به علت مشکلاتی مانند انتشار ویروس کرونا فقط یک نسخه آپدیت شده از بازی قبلی را به عنوان بازی PES 2021 موبایل البته با قیمتی بسیار پایین تر منتشر کرد.

این بازی مورد نقد و بررسی های متعددی قرار گرفته است و مخالفان و موافقان متعددی دارد. از مهم ترین فاکتورها و جنبه های بازی که مورد نقد و بررسی قرار گرفته است می توان موارد زیر را عنوان نمود:

تغییرات کلی بازی PES 2021 موبایل نسبت به نسخه قبلی

از آنجایی که جدیدترین بازی PES یک نسخه کپی است نقد و بررسی آن به عنوان یک بازی ویدیویی کار ساده ای نیست. کمپانی کونامی برای این بازی قیمتی 30 دلاری تعیین کرده است که نصف قیمت نسخه قبلی می باشد اما شرایط و تغییرات بازی به شیوه ای است که بسیاری از منتقدان خرید بازی PES 2021 موبایل را به صرفه نمی دانند. با وجود آنکه سازنده های بازی به صراحت اعلام کرده اند که این بازی یک نسخه آپدیت شده است اما تغییراتی که در آن رخ داده است اکثراً مواردی هستند که گیمرها می توانند از طریق فایل های ادیت هم به شکل رایگان دریافت کنند.

مهم ترین تغییرات PES 2021 در مقایسه با نسخه پیشین خود شامل ترکیب تیم ها، تفاوت در منوها، دسترسی بازیکنان به بازی های یورو 2020، ورود مربی های جدید در بخش مستر لیگ و … است که هیچ کدام نمی توانند یک ویژگی جدید و منحصر به فرد به شمار بروند.

گیم پلی بازی PES 2021 موبایل

به صورت کلی نمی توان انتظارات زیادی از یک نسخه آپدیت شده بازی داشت و گیم پلی بازی PES 2021 موبایل نیز شباهت های بسیار زیادی به PES 2020 دارد. می توان گفت از نظر گیم پلی این نسخه با نسخه قبلی دقیقه یکسان است. طراحی منوهای بازی دقیقه همان منوهای نسخه قبلی است و بازیکن در چیدمان ترکیب تیم ها مشکلی ندارد و به راحتی به همه چیز دسترسی دارد. انیمیشن های حرکات بازیکنان در هنگام انجام حرکاتی مانند دریبل، شوت، پاس و … بهبود پیدا کرده و باورپذیرتر شده اند.

مهم ترین بخشی که در گیم پلی بازی PES جدید اضافه شده بخش UEFA EURO 2020™ mode است که جذابیت بالایی برای گیمر دارد. بخش مستر لیگ بازی همچنان از جذابیت و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و حس یک بازی فوتبال واقعی را به بازیکن منتقل می کند. بازیکنان می توانند در لیگ های مختلف بازی کرده و حتی بازیکن خریداری کنند و برای باشگاه درآمدزایی نمایند.

مهم ترین نکته ای که در گیم پلی PES 2021 به چشم می آید متعادل بودن بازی در بخش دفاع و حمله است و بازی به حالت طبیعی فوتبال بسیار نزدیک شده و بر خلاف نسخه های قدیمی مانند PES 2019 بسیار پیشرفت کرده است و کاملاً حس عادلانه بودن بازی را به گیمر منتقل می کند. از مهم ترین ضعف های بخش گیم پلی ضعف دروازه بان ها در مهارت توپ ها است اما به صورت کلی گیم پلی بازی می تواند نمره قبولی دریافت کند.

رده سنی و تیم های لایسنس شده در PES 2021 موبایل

واقعاً باید پذیرفت که در دنیای امروز فوتبال عشق است و عشق هیچ محدودیت سنی ندارد. بازی PES نیز هیچگونه محدودیت سنی و جنسی ندارد و از کودکان تا سالخوردگان می توانند از آن لذت ببرند. البته محبوبیت و جذابیت این بازی در میان نوجوانان و جوانان بسیار بیشتر است. کمپانی Konami در بازی PES 2021 موبایل از لایسنس 18 لیگ مختلف استفاده کرده است. هر چند که بازی PES بر خلاف Fifa همیشه در بحث لایسنس تیم ها و لیگ ها ضعف داشته است اما در این نسخه سعی کرده است که لیگ ها و تیم های جدیدی اضافه کند.

سری A ایتالیا و لیگ Campeonato Brasileiro Série B جدیدترین لیگ های اضافه شده به PES 2021 هستند. البته نام تیم ها، نام لیگ ها و لوگوی باشگاه ها در این نسخه یک سیستم عجیب و غریب دارد. لیگ برتر انگلستان، لالیگای اسپانیا، سری B ایتالیا، EFL Championship و Segunda División همچنان در این بازی بدون لایسنس هستند. بسیاری از ورزشگاه های مطرح، محبوب و معروف جهان در این بازی وجود ندارند که به دلیل عدم اخذ لایسنس آنها از طرف کونامی است.

موسیقی و صداگذاری بازی PES 2021

موسیقی های به کار رفته در این نسخه از بازی همانند نسخه های قبلی می تواند به خوبی حس و هیجان یک بازی فوتبال را به گیمرها منتقل کند. صداگذاری بازی نیز تقریباً با همان نسخه قبلی یکسان است و صدای تماشاگران، سوت داوران، بازیکنان و … به خوبی طراحی شده اند. بخش گزارشگری بازی PES 2021 موبایل نیز پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با نسخه پیشین خود نداشته است. واقعیت این است که حتی اگر از بهترین گزارشگران جهان نیز برای بازی ها استفاده شود بعد از مدتی تکراری و خسته کننده شده و دیگر جذابیت زیادی برای بازیکن ندارد.

تکراری شدن گزارش ها به هیچ عنوان نمی تواند یک نقطه ضعف باشد چرا که یک امر طبیعی است و به صورت کلی بخش صوتی بازی نمرات قابل قبولی دریافت می کند. شرکت کونامی در بخش موسیقی و گزارشگری بازی به خوبی عمل کرده و از گزارشگرانی حرفه ای بهره برده است هر چند که گاهی جملات زیادی تکرار می شوند و ممکن است بازیکن را کسل کنند.

گرافیک بازی PES 2021 موبایل

جدیدترین بازی PES از نظر گرافیک واقعاً عالی و بی نظیر ساخته شده است. هر چند که گرافیک بازی دقیقه همان نسخه قبلی است اما کیفیت زمینه های گرافیکی بازی مانند فیزیک برخورد بازیکنان، چمن مسابقات، نورپردازی ها، طراحی چهره بازیکنان، طراحی تماشاگران از دور، حرکت توپ و … بسیار عالی بوده و تقریباً بی نقص ساخته شده اند. بازیکنان با شروع بازی و از همان لحظه که بازیکنان وارد تونل ورزشگاه ها می شوند به خوبی متوجه کیفیت بالای گرافیک بازی و جلوه های بصری آن می شوند. تمام جلوه های بازی به حالت طبیعی خود بسیار نزدیک شده اند و نمی توان ایراد بزرگی به گرافیک بازی وارد کرد.

مهمترین نظرات گیمرها و کاربران در مورد بازی PES 2021 موبایل

همانطور که گفته شد PES 2021 یک نسخه جدید نیست و فقط نسخه آپدیت شده PES 2020 است به همین دلیل موافقان و مخالفان زیادی دارد. از مهم ترین دیدگاه ها در مورد این بازی می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • بسیاری از گیمرها و منتقدان معتقدند زمانی که می توان فایل های ادیت نسخه 2020 را به شکل رایگان دریافت کرد چرا باید 30 دلار برای این نسخه صرف کنند.
  • نداشتن لایسنس تعدادی از لیگ های معتبر و ورزشگاه های معروف جهان از دیگر ایرادات است که گیمرها به بازی وارد کرده اند.
  • بسیاری از عاشقان فوتبال هنوز معتقدند که PES هنوز نتوانسته موفقیت های بزرگ FIFA را تکرار کند و فیفا هنوز محبوب ترین شبیه ساز فوتبالی جهان است.
  • کاربران زیادی نیز معتقدند که آپدیت بازی PES 2021 موبایل بهترین و باکیفیت آپدیت بازی های ویدیوی است که تاکنون عرضه شده است.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد بازی PES 2021 موبایل دارای همان بنیان و هسته مرکزی بازی PES 2020 است. شرکت کونامی با ایجاد تغییراتی جزئی در بازی آن را با قیمت 30 دلار عرضه کرده است. بخش های مختلفی از بازی مانند گیم پلی بازی و گرافیک آن بهبود پیدا کرده اند و به عنوان یک آپدیت فصلی می توان گفت PES 2021 یک شبیه ساز فوتبال بی نظیر است. گیمرهایی که به هر فرنچایز شبیه ساز فوتبال علاقه مند هستند می توانند با اطمینان بازی PES جدید را انتخاب کنند و از آن لذت ببرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.