AD

بازی هیتمن 3 + [ یک بازی هیجانی با چالش های خاص ]

hitman
0 522

بازی ها و کاراکترهای کمی هستند که در تاریخ صنعت گیم به جاودانگی رسیده باشند چرا که در دنیای امروز و پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی رقابت در بین استودیوهای بازی سازی و بازی های عرضه شده بسیار زیاد است. یکی از سبک هایی که در سال های گذشته طرفداران بسیار زیادی داشت سبک بازی مخفی کاری بود. می توان گفت مجموعه بازی های هیتمن از معروف ترین و محبوب ترین بازی های این سبک به شمار می رفت و تا امروز نیز محبوبیت بالای خود را حفظ کرده است و بازی هیتمن 3 به عنوان آخرین نسخه بازی این جذابیت را دو چندان کرده است. هرچند که سبک این مجموعه بازی به مرور زمان دچار تغییراتی شده است اما می توان گفت همچنان یکی از بهترین و محبوب ترین بازی های دنیای گیمینگ به شمار می رود.

بازی هیتمن 3 حسن ختامی شایسته و پرقدرت برای سه‌ گانه‌ IO Interactive از مجموعه هیتمن است و بازیکنان در این نسخه از بازی باید با کاراکتر محبوب، کاریزماتیک و خاطره ساز مامور 47 خداحافظی کنند. hitman 3 به عنوان یکی از جذاب ترین، کامل ترین و هیجان انگیزترین نسخه های مجموعه هیتمن شناخته می شود که در ادامه مطلب به معرفی بیشتر و بررسی جنبه های مختلف ساختاری آن پرداخته خواهد شد. با این مطلب از سری مقالات نقد و بررسی بازی سایت ایموجو با ما همراه باشید.

معرفی بازی hitman 3 و تاریخچه آن

همانطور که گفته شد مجموعه بازی هیتمن یکی از شناخته شده ترین بازی های سبک مخفی کاری است و بازیکنان خاطرات زیادی با کاراکتر محبوب آن یعنی مامور 47 دارند. بازی hitman توسط کمپانی و استودیوی بازی سازی دانمارکی IO Interactive ساخته شده و به وسیله کمپانی Eidos Interactive نیز منتشر شده است و بازیکنان از این بازی بر روی پلتفرم های مختلفی مانند کامپیوتر، پلی استیشن، ایکس باکس و … استفاده می کنند. اگرچه بازی Codename 47 اولین بار در سال 2000 تولید و منتشر شده و در سال های بعد نیز نسخه های مختلفی از آن در دسترس بازیکنان قرار گرفت اما اولین نسخه از بازی هیتمن در سال 2016 منتشر شد و موفقیت های زیادی به دست آورد.

نسخه دوم در سال 2018 و نسخه سوم هیتمن نیز در سال 2021 منتشر شد. این مجموعه بازی از روی رمان های Hitman: Enemy Within نوشته William C. Dietz ساخته شده است و موفقیت های آن باعث شد که یک فیلم سینمایی نیز با این عنوان ساخته شود. مامور 47 یک قاتل حرفه ای است که باعث شده است سبک بازی هیتمن اکشن، ماجراجویی و مخفی کاری باشد و جذابیت بسیار زیادی برای بازیکنان داشته باشد.

hitman 3
hitman 3

بررسی ویژگی ها و مشخصات بازی هیتمن 3

هر کدام از نسخه های بازی هیتمن دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی هستند که می توانند جذابیت های خاص خود را برای بازیکنان داشته باشند و بازی هیتمن 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بازی در مقایسه با نسخه های قبلی خود تغییرات مختلفی داشته است و هم از نظر داستانی و هم گیم پلی بسیار کامل تر و جامع تر از نسخه دوم بازی است. استودیو آی ‌او اینتراکتیو از سال 2016 اقدام به تولید سه گانه هیتمن کرد و توانست به خوبی این کار را عملی کرده و موفق شود. hitman 3 همانند نسخه های پیشین خودش توسط منتقدان مورد نقد و بررسی قرار گرفته است و نمرات بسیار خوبی نیز دریافت کرده است. از مهم ترین جنبه های این بازی می توان موارد زیر را بررسی نمود:

داستان بازی hitman

داستان بازی هیتمن 3 دقیقا بعد از نسخه دوم ادامه پیدا می کند اما هنوز نمی توان گفت این بازی دارای یک داستان فوق العاده می باشد. در این بازی مامور 47 متوجه هویت واقعی خود شده و قصد دارد با کمک دوست دوران بچگی خود (گری) اعضای اصلی و کلیدی گروه پرووایدنس (Providence) را از بین ببرد. رئیس گروه پرووایدنس قصد دارد که رئیس مامور 47 (دیانا) را گمراه کند تا کار را برای این کاراکتر سخت تر کند. داستان این بازی در حقیقت ادامه دو نسخه قبلی را روایت می کند و حس و حالی سینمایی دارد.

داستان این بازی در حقیقت یک پایان خوب و مناسب برای مامور 47 است و بازیکنان به خوبی می توانند با داستان این بازی ارتباط برقرار کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که مجموعه بازی هیتمن هیچوقت بر روی داستان بازی به عنوان اولویت اول تمرکز نکرده است اما باز هم توانسته که داستان بسیار جذاب و هیجان انگیزی را روایت کند. داستان بازی به خوبی قتل های بازیکن و انگیزه های او را به شکلی هدفمند تصویر می کند. بازیکنان به خوبی کنترل کاراکتر بازی را در دست دارند و با یک اشاره انگشت می توانند نفس هر موجود زنده ای را بگیرند.

Hitman game
Hitman game

شخصیت پردازی بازی Hitman 3

سازندگان بازی هیتمن 3 تلاش زیادی کرده اند که مامور 47 و سایر کاراکترهای موجود در بازی را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند. این بازی از شخصیت پردازی های قابل قبولی برخوردار است. استودیوی بازی سازی IO Interactive تجربه ای 20 ساله در تولید بازی های ویدیویی دارد و همین باعث شده است که به خوبی بتواند تمام جزئیات کاراکترها موجود در بازی را به نمایش بگذارد. تمامی اقدامات بازیکنان در این بازی کاملا واقعی به نظر می رسند و شخصیت پردازی بازی نمرات بسیار خوبی از منتقدان و گیمرها دریافت کرده است.

گیم پلی بازی هیتمن 3

همانطور که گفته شد هیچوقت داستان بازی هیتمن اولویت نسخت سازنده های آن نبوده است هرچند که همیشه داستان قابل قبولی نیز روایت کرده است. می توان گفت گیم پلی بازی hitman 3 از مهم ترین نقاط قوت بازی به شمار می رود که نسبت به نسخه های قبلی خود تکامل بیشتری پیدا کرده است. می توان گفت از لحاظ اجرا هیچ گونه نقصی بر گیم پلی بازی وارد نیست اگرچه ممکن است بعضی از قسمت های بازی به سلیقه تعدادی از منتقدان و گیمرها خوشایند نباشد. بازیکنانی که نسخه دوم هیتمن را تجربه کرده باشند به خوبی می توانند با این نسخه نیز ارتباط برقرار کرده و از آن لذت ببرند چرا که کلیت حرکات و عملیات بازی همانند نسخه قبلی است.

بازیکن می تواند به انواع سلاح های مختلف در این بازی دسترسی داشته باشند و همانند یک شکارچی حرفه ای و خطرناک از تمامی ابزارها و تجهیزات به عنوان سلاح استفاده کند. سازنده های بازی در بخش گیم پلی آیتم بخصوصی را اضافه نکرده اند اما بازیکن می تواند به روش های نامحدودی موجودات زنده را به قتل برساند. علاوه بر برنامه های پیش فرض در این بخش بازیکن قادر است که از ایده های جدید استفاده کند و لذت و هیجان بیشتری را تجربه کند.

ایرادات و مزایای گیم پلی بازی

ایراد بزرگی که این بازی از زمان عرضه نسخه اول هیتمن دارد هوش مصنوعی تخیلی آن است. هوش مصنوعی این بازی دارای عملکرد ضد و نقیضی است و این می تواند یک امتیاز منفی برای بازی و سازندگان آن به حساب بیاید. به صورت کلی اگرچه بازی هیتمن 3 در سال 2021 عرضه شده است اما هوش مصنوعی آن با بازی های حال حاضر فاصله زیادی دارد. انیمیشن های بازی نیز بدون تغییر در نسخه سوم بازی تکرار شده اند که این نیز می تواند نکته منفی آن باشد. بازی هیتمن 3 تاکید بسیار زیادی بر روی مخفی کار دارد و المان های مختلف بازی نیز به خوبی در کنار همدیگر چیده شده اند و ارتباط خوبی با داستان بازی پیدا کرده اند.

بازی به صورت کلی دارای 6 مرحله است که هر کدام از این مراحل دارای 3 ماموریت مختلف هستند. هر کدام از این ماموریت ها می توانند جذابیت های بسیار زیادی برای بازیکنان داشته باشند. نقطه قوت و مزیت گیم پلی طراحی جذاب و هیجان انگیز مراحل بازی است که باعث می شود بازیکن به کرات هر کدام از این مراحل را تکرار کند. بازیکنان می توانند 30 تا 40 ساعت با استفاده از این بازی خود را سرگرم کنند. البته سیستم گان پلی و تیراندازی بازی نیز می تواند کمی بازیکنان را اذیت کند چرا که گاهی برای کشتن یک کاراکتر لازم است که بازیکن یک خشاب تیر را خالی کند.

گرافیک بازی Hitman 3

نسخه سوم هیتمن از نظر گرافیک توانسته پیشرفت های خوبی داشته باشد و از آنجا که برای پلتفرم های محبوبی همچون پلی استیشن 5، کامپیوتر و ایکس باکس سری X و … عرضه شده است، بازیکنان می توانند از آن لذت بسیار زیادی دریافت کنند. تعدادی از فناوری های بازی مانند Ray Tracing به خوبی بهینه شده اند. این بازی روی کنسول های نسل هشتم نیز می تواند جذابیت های بسیار زیادی برای گیمرها داشته باشد. این بازی هیچکدام از مشکلات گرافیکی که در بازی hitman 2 وجود داشتند را ندارد. تمام جزئیات بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده است و بازیکنان می توانند از آنها لذت ببرند.

جلوه های بصری، نورپردازی ها، طراحی محیطی و … همگی در نزدیک ترین حالت به حالت طبیعی خود قرار دارند. چشم اندازهای بصری موجود در این بازی به شدت جذاب و چشم نواز هستند و کمتر کسی را می تواند پیدا کرد که به تمجید از آن نپردازد. ساختمان های مجلل، نورپردازی های عالی و … هر کدام به خوبی می توانند گرافیک منحصر به فرد این بازی را به رخ بکشند.

بازی هیتمن 3
بازی هیتمن 3

بیشتر بخوانید: آموزش رفع مشکل میکروفون در بازی پابجی موبایل

موسیقی و صداگذاری بازی هیتمن 3

قطعا موسیقی و صداگذاری بازی Hitman 3 نقش و جایگاه بسیار ویژه ای در انتقال حس و حال جو بازی و هیجانات آن به بازیکنان دارد. موسیقی نسخه های قبلی این مجموعه در سطح بسیار بالایی قرار داشت اما سازنده های بازی در این نسخه پا را فراتر گذاشته اند و یک موسیقی بی نظیر، خارق العاده و منحصر به فرد برای بازی درست کرده اند. هر کدام از مراحل بازی دارای نواهای مخصوص و جذابی است. سازندگان بازی برای موسیقی های مراحل مختلف بازی از گروه های حرفه ای استفاده کرده است و همین باعث شده است که موسیقی قسمت های مختلف بازی کاملا متناسب با جو و فضای آن باشد. صدای شلیک سلاح ها، حرکت بازیکنان، پرتاب وسایل، صدای کاراکترها و … به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

  • به صورت کلی می توان ادعا کرد که بازی hitman 3 دارای ویژگی ها و مزایای مثبتی مانند داستان سرایی جذاب و گیرا، طراحی خوب مراحل مختلف بازی، تنوع و تعدد بالای مراحل، ارزش تکرار بسیار بالا، سیستم مخفی کاری بسیار جذاب، شخصیت پردازی و تنوع بالای تجهیزات و … دارد. از مهم ترین نقاط ضعف بازی نیز می توان به هوش مصنوعی ضعیف در بعضی از بخش ‌های بازی، طراحی نامناسب مبارزات تن به تن، طراحی نه چندان خوب سیستم تیراندازی بازی و … اشاره کرد.

کلام پایانی

بازی Hitman 3 به عنوان جدیدترین نسخه مجموعه بازی هیتمن در حالی منتشر شده است که تغییرات متعددی نسبت به نسخه های قبلی خود داشته است و کمپانی IO Interactive تلاش کرده است که فاکتورهای ساختاری بازی را به بهترین شکل ممکن بهبود ببخشد. این بازی از جنبه های مختلفی مورد نقد و بررسی منتقدان و رسانه های مختلف قرار گرفته است و توانسته که نمرات بسیار خوبی دریافت کند. داستان جذاب، شخصیت پردازی های عالی، گرافیک باکیفیت و بی نظیر، گیم پلی اعتیاد آور و هیجان انگیز و موسیقی و صداگذاری های منحصر به فرد از مهم ترین ویژگی های این بازی به شمار می روند که می تواند هر بازیکنی را به وجد بیاورد.

بازیکنان می توانند برای خرید و دانلود بازی هیتمن 3 و همچنین سایر بازی های ویدیویی و موبایلی می توانند به سایت ایموجو (Emojo.ir) مراجعه کنند و در سریع ترین زمان ممکن آن را تهیه کنند. همچنین بازیکنان می توانند از خدمات دیگر این سایت مانند آموزش بازی ها، اخبار بازی ها، نقد و بررسی و غیره استفاده کننذ.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.