AD

بررسی سلامت باتری اندروید به زودی مانند آیفون فعال می‌شود

0 894

بررسی سلامت باتری اندروید به زودی مانند آیفون فعال می شود و گوگل در تلاش است تا تست سلامت باتری را آسان‌تر کند تا بتوانید پس از قدیمی شدن و خراب شدن باتری، آن را تعویض کنید. همچنین شاید تمایل به آشنایی با اپلیکیشن‌های ضروری برای گوشی های اندروید باشید.

سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی سیاست‌های به‌روزرسانی نرم‌افزار خود را برای پشتیبانی از تلفن‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری بهبود بخشیده‌اند. بنابراین، خریداران تلفن می توانند قبل از اینکه نیاز به ارتقاء به تلفن های جدیدتر داشته باشند، دستگاه های خود را برای مدت طولانی نگه دارند. دستگاه ها با به روز رسانی نرم افزار ویژگی های جدیدتری دریافت خواهند کرد. یکی از اولین اجزای سخت افزاری یک گوشی که قدیمی می شود، باتری آن است و بررسی سلامت باتری در اندروید کار آسانی نیست. گوگل در تلاش است تا بررسی سلامت باتری را آسان‌تر کند تا بتوانید زمانی که باتری شروع به قدیمی شدن کرد، آن را تعویض کنید.

تلاش گوگل برای آوردن اطلاعات سلامت باتری به اندروید

با اندروید 14، گوگل رویکردی برای ردیابی آمار باتری درازمدت، مانند چرخه شارژ و تاریخ تولید باتری ایجاد کرده است. با به‌روزرسانی Pixel Feature Drop که در دسامبر 2023 منتشر شدGoogle  صفحه جدیدی اطلاعات باتری (Battery Information) را به تلفن‌های هوشمند Pixel دارای Android 14 اضافه کرده است. این قابلیت از بخش Settings > About phone > Battery information قابل دسترسی است. همانطور که توسط Android Authority  و Mishaal Rahman گزارش شده است، این بخش تاریخ ساخت و تعداد چرخه شارژ باتری گوشی را نشان می دهد.

اطلاعات نمایش داده شده در این صفحه توسط API های معرفی شده با اندروید 14 به دست آمده است. اگرچه درصد سلامت باتری در این صفحه نشان داده نمی شود، اما گوگل آن را با به روز رسانی اندروید 14 QPR2 بتا 2 که برای گوشی های هوشمند و تبلت های پیکسل در دسترس است، ارائه کرده است. در قسمت Settings > Battery > Battery Health کاربران می توانند درصد تخمینی سلامت باتری را مشاهده کنند. این اطلاعات، ظرفیت شارژ کامل فعلی باتری در مقایسه با ظرفیت شارژ کامل اصلی باتری است.

به عنوان مثال، اگر ظرفیت شارژ باتری یک گوشی 5000 میلی آمپر ساعت باشد و ظرفیت شارژ فعلی آن 90 درصد باشد، در صورت شارژ کردن آن تا 100 درصد، تنها می تواند تا 4500 میلی آمپر ساعت شارژ شود. صفحه جدید در حال حاضر ظرفیت واقعی شارژ را نشان نمی دهد، اما گوگل در حال آزمایش آن است و می تواند با آپدیت اندروید 15 به اندروید بیاید و سامسونگ می تواند همین اطلاعات را با به روز رسانی One UI 7.0 مبتنی بر اندروید 15 به دستگاه های گلکسی خود بیاورد.

استرینگ های درون کد مربوطه نشان می‌دهند که این صفحه درصد تخمینی شارژی که این باتری در حال حاضر می‌تواند نگه دارد در مقایسه با زمانی که نو بوده است را نشان دهد، و فرایند کالیبراسیون مجدد ممکن است چند هفته طول بکشد. برنامه Settings همچنین پیام‌های خاصی را نمایش می‌دهد تا به کاربران اطلاع دهد که باتری در حال کالیبره شدن است یا زمان تعویض باتری فرا رسیده است.

همچنین گفته می‌شود که گوگل اطلاعات بیشتری در مورد باتری از جمله شماره سریال و وضعیت قطعه را به اندروید ارائه می‌کند. ممکن است سه مقدار وجود داشته باشد: اصلی (Original)، جایگزین شده (Replaced) و پشتیبانی نشده ( Unsupported). Original بیان می کند که این همان باتری است که ابتدا در دستگاه قرار داده شده است. Replace می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که باتری اصلی دستگاه با یک باتری جدیدتر جایگزین شده است، در حالی که Unsupported می‌تواند به این معنی باشد که تلفن نمی‌تواند بین باتری اصلی و جایگزین شده تفاوت قائل شود. حداقل برخی از این ویژگی های جدید می توانند به عنوان بخشی از اندروید 15 در سال آینده ارائه شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.