AD

بازی مورتال کمبت + [ پر از هیجان و درگیری های تن به تن ]

بازی مورتال کمبت
0 714

بازی مورتال کمبت یک مجموعه آمریکایی با محوریت یک سری بازی‌های ویدئویی است که در ابتدا توسط Midway Games در سال 1992 ساخته شده است. توسعه بازی اول در اصل بر اساس ایده‌ای بود که اد بون و جان توبیاس برای ساخت یک بازی ویدئویی با بازی ژان کلود ون دام بنا کرد، اما با ازبین‌رفتن آن ایده، این بازی به یک بازی مبارزه‌ای با مضمون فانتزی تبدیل شد. Mortal Kombat اولین بازی مبارزه‌ای بود که یک جنگنده مخفی را معرفی کرد. در این مطلب از سری مطالب نقد و بررسی بازی سایت ایموجو با ما همراه باشید.

آغاز قصه مورتال کمبت

لارنس کسانوف، تهیه‌کننده فیلم، در اوایل دهه 1990 مجوز حقوق بازی را صادر کرد و اولین بازی مورتال کمبت را تولید کرد. کاسانف همچنین تهیه‌کننده فیلم دوم، مجموعه تلویزیونی انیمیشن، فیلم‌های تلویزیونی اکشن زنده، آلبوم پلاتین با یک میلیون فروش و یک تور لایو اکشن بود. بازی مذکور به یکی از موفق‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای در تاریخ گیم‌های ویدئویی و یکی از پردرآمدترین امتیازات رسانه‌ای تمام ادوار تبدیل شد.

این شهرت، به دلیل خشونت‌های گرافیکی آن است. جنجال‌های پیرامون این بازی، تا حدی منجر به ایجاد سیستم رتبه‌بندی بازی‌های ویدئویی (Entertainment Software Rating Board) شد. بازی‌های ابتدایی این مجموعه نیز به دلیل واقعیات دیجیتالی شده و استفاده گسترده از تعویض پالت برای خلق شخصیت‌های جدید موردتوجه قرار گرفتند. پس از ورشکستگی میدوی، مورتال کمبت توسط برادران وارنر خریداری شد.

بازی مورتال کمبت
بازی مورتال کمبت

نبرد مبارزان در مورتال کمبت

در بازی مورتال کمبت، بازیکنان یکی از شخصیت‌های منحصربه‌فرد را برای نبرد با دیگر مبارزان در یک تورنمنت سبک انتخاب می‌کنند تا مشخص کنند چه کسی با رئیس نهایی روبرو می‌شود.

از جمله نکات قابل‌توجه بازی، کاتالوگ گسترده‌ای از تکنیک‌های خاص برای هر جنگنده است که می‌تواند با واردکردن یک سری دستورات پیچیده در کنترلر، انجام شود. یکی از این تکنیک‌ها (حرکت پایان‌دادن) شهرت خاصی پیدا کرده است، زیرا اگر بازیکنان، به‌سرعت ترکیب صحیح دکمه‌های کنترل‌کننده را فشار دهند، حریف شکست‌خورده به طرز وحشیانه‌ای معلول و تحقیر شده یا در غیر این صورت آلوده می‌شود.

مورتال کمبت خالق هیئت رتبه‌بندی نرم‌افزار

به دلیل مقدار بیش از حد خون شبیه‌سازی شده، خشونت و خونریزی، مورتال کمبت با توجه گسترده مردم روبرو شد. در حقیقت، این بازی و سایر بازی‌های این سبک سرانجام باعث ایجاد هیئت رتبه‌بندی نرم‌افزار Entertainment شدند. ظهور سیستم رتبه‌بندی هم منجر به تولید نسخه‌های بعدی این بازی شد که توانایی محدودکردن خشونت در بازی از طریق تنظیمات بازی را دارد، اما چون این مجموعه بر اساس شخصیت‌هایی بود که در چاله‌های مارپیچ می‌افتادند و به اطراف خون می‌پاشیدند، پیش‌فرض بازی و احساس کلی همان بود. با شروع پیشرفت تکنولوژی و جدایی از سبک کلاسیک، این بازی در محبوبیت و فروش کم‌رنگ شد.

5 بازی نخست مورتال کمبت

Mortal Kombat یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین بازی‌های ویدئویی در بین گیمرها و حتی غیر گیمرها است. یک بازی مبارزه‌ای خشن و البته موفق! بازی مورتال کمبت در دهه‌های مختلف اخیر زنده بوده و فعالیت کرده است. در اینجا نگاهی به 5 بازی ابتدایی به ترتیب زمان می‌اندازیم.

اولین نسخه مورتال کمبت

اولین عنوان این مجموعه، هنگام انتشار بسیار سروصدا کرد. این گیم، یک بازی بسیار دلخراش در آن زمان بود که منجر به جلسات کنگره و ایجاد سازمان دولتی ESRB شد. بازی مذکور یک بازی پیش‌گامانه بود که ایده بازی‌های جنگی آینده را ایجاد می‌کرد و مفهوم شخصیت‌های مخفی و حرکات پایان‌ناپذیر را ارائه می‌داد.

بازی مورتال کمبت
بازی مورتال کمبت

بیشتر بخوانید: معرفی مشکلات رایج در فری فایر و راه حل آن ها

Mortal Kombat II

یک سال پس از اولین نسخه، بازی مورتال کمبت 2 منتشر شد. این بازی با حرکات بهتر، داستان عمیق‌تر و شخصیت‌های برجسته‌تر، موفقیت نسخه اول را گسترش داد. در حقیقت این بازی برای اولین‌بار شخصیت‌هایی مانند کیتانا، کونگ لائو، میلنا، نووب سایبوت و دیگران را معرفی کرد.

Mortal Kombat II
Mortal Kombat II

مورتال کمبت 3

بازی 3  Mortal Kombat  تعدادی ویژگی جدید، مانند Kombat Kode را معرفی کرد که در آن، بازیکنان می‌توانستند کدهای مخفی را وارد کنند تا بازی را اصلاح کنند و شخصیت‌های مخفی مانند Smoke را فاش کنند. شخصیت‌ها این توانایی را داشتند که مخالفان خود را از طریق سقف به سطوح مختلف ببرند. همچنین یک مرگ‌ومیر جدید به نام Animality وجود داشت. انجام این کار باعث می‌شد که شخصیت‌ها قبل از کشتن وحشیانه مخالفان، به شکل حیوان دربیایند.

Ultimate Mortal Kombat 3

این بازی در اصل به‌روزرسانی بازی قبلی در کنسول‌های خانگی بود. این برنامه جنگ تیمی 2 بر 2 و حالت مسابقات هشت نفره را معرفی کرد. همچنین این گیم، شخصیت‌های Ermac و Rain را معرفی کرد.

بازی مورتال کمبت
بازی مورتال کمبت

بیشتر بخوانید: 10 بازی آموزشی کودکانه اندروید + [ بهترین ها رو بازی کن ]

سه‌گانه Mortal Kombat

Mortal Kombat Trilogy دومین به‌روزرسانی برای بازی سوم پس از Ultimate Mortal Kombat 3 بود. این عنوان، بسیاری از مراحل و شخصیت‌های بازی‌های اول و دوم این مجموعه را با هم داشت، همچنین یک مکانیک گیم پلی جدید به نام Aggressor Bar داشت که با جنگیدن بازیکن پر می‌شد و در هنگام پرشدن، سرعت حرکت سریع‌تر و آسیب بیشتری به حمله می‌داد. این بازی یک حرکت مرگبار جدید به نام Brutality وجود داشت که منجر به انفجار دشمن می‌شد.

آخرین نسخه مورتال کمبت

مورتال کمبت 11، جدیدترین نسخه از سری این بازی‌ها است. در این نسخه، حافظ وقت،  Kronika، این جدول زمانی را به‌هم‌ریخته می‌داند و می‌خواهد به عقب برگردد. کاری که مرتباً در تلاش است برای ایجاد یک دوره عالی انجام دهد.

آخرین نسخه این بازی، دارای سه پایان و البته پایان‌هایی بحث‌برانگیز برای چندین شخصیت است. برخی از طرف‌داران این مجموعه، معتقدند که این آخرین بازی در داستان است در حالی که دیگران آن را فرصتی مناسب برای راه‌اندازی مجدد سریال و شروع دوباره آن می‌دانند.

سخن پایانی

همان‌طور که در بالا اشاره شد به طور کلی در بازی مورتال کمبت، بازیکنان یکی از شخصیت‌های منحصربه‌فرد را برای نبرد با دیگر مبارزان در یک تورنمنت سبک انتخاب می‌کنند تا مشخص کنند چه کسی با رئیس نهایی روبرو می‌شود.

شهرت و البته محبوبیت این بازی در میان گیمرها، به دلیل خشونت‌های گرافیکی آن است. توجه به این نکته جالب‌توجه است که جنجال‌هایی پیرامون این بازی و خشونت‌های موجود در آن به وجود آمد که تا حدی منجر به ایجاد سیستم رتبه‌بندی بازی‌های ویدئویی (Entertainment Software Rating Board) شد. بازی‌های ابتدایی این مجموعه نیز به دلیل واقعیات دیجیتالی شده و استفاده گسترده از تعویض پالت برای خلق شخصیت‌های جدید موردتوجه قرار گرفتند. امیدوارم از این مطلب مجله بازی ایموجو لذت برده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.