AD

استیم از ویندوز 7، 8 و 8.1 پشتیبانی نمی‌کند

استیم از ویندوز 7، 8 و 8.1 پشتیبانی نمی‌کند
0 479

استیم از ویندوز 7، 8 و 8.1 پشتیبانی نمی‌کند و Valve پشتیبانی Steam از این سیستم عامل ها را کنار کذاشت و دیگر هیچ نوع به‌روزرسانی برای آنها منتشر نخواهد کرد. همچنین اگر علاقمند بازی های استیم و  خرید بازی استیم بصورت قانونی هستید می توانید بهترین بازی های استیم را از مارکت ایران موجو در کمترین زمان و بصورت کاملا امن خریداری کنید.

اگر از رایانه‌ای استفاده می‌کنید که به طرز وحشتناکی قدیمی است، برای انجام بازی‌های رایانه شخصی مورد علاقه‌تان، خبر بدی برای شما وجود دارد. Valve این هفته به طور رسمی پشتیبانی Steam را برای ویندوز 7، 8 و 8.1 کنار گذاشت. کلاینت‌های Steam  که بر روی آن سیستم‌عامل‌ها کار می‌کنند، دیگر هیچ نوع به‌روزرسانی را دریافت نخواهند کرد. مهم‌تر از همه، این کلاینت‌ها به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند و این می‌تواند اجباری برای ارتقاء گیمرهای دارنده ویندوز 7، 8 یا 8.1 باشد. همچنین اگر پیگیر بازی‌های استیم هستید مطلب 5 بازی استیم که شاید از دست داده باشید را مشاهده کنید.

از 1 ژانویه 2024، Steam به طور رسمی پشتیبانی از سیستم عامل‌های Windows 7، Windows 8 و Windows 8.1 را متوقف خواهد کرد. پس از آن تاریخ، نصب‌های Steam Client موجود در این سیستم عامل‌ها دیگر هیچ گونه به روز رسانی از جمله به روز رسانی‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد. پشتیبانی Steam نمی‌تواند به کاربران پشتیبانی فنی برای مشکلات مربوط به سیستم عامل‌های قدیمی ارائه دهد و Steam نمی‌تواند ادامه عملکرد Steam را در نسخه‌های سیستم عامل پشتیبانی نشده تضمین کند.

ویندوز 7 در ژانویه 2020 دریافت پشتیبانی فنی را متوقف کرد، در حالی که پشتیبانی از ویندوز 8.1 در ژانویه 2023 به پایان رسید. در آینده، Steam به به روز رسانی‌های امنیتی نیاز دارد که فقط برای ویندوز 10 و نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل ارسال می‌شود.

در حالی که ویندوز 7، 8 و 8.1 برای مدتی پشتیبانی نمی‌شوند، Valve  مجبور شد این هفته پشتیبانی خود را به دلیل به‌روزرسانی Google Chrome  قطع کند.

Valve می‌گوید: این تغییر لازم است زیرا ویژگی‌های اصلی در Steam به نسخه تعبیه‌شده Google Chrome متکی هستند، که دیگر در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز کار نمی‌کند. علاوه بر این، نسخه‌های بعدی Steam به ویژگی‌های ویندوز و به‌روزرسانی‌های امنیتی فقط در ویندوز 10 و بالاتر نیاز دارند.

هیچ کس نباید از ویندوز 7، 8 یا 8.1 استفاده کند

استیم از ویندوز 7 پشتیبانی نمی کند.

حذف پشتیبانی استیم از ویندوز 7، 8 و 8.1 چندان تعجب آور نیست. Valve به طور رسمی پشتیبانی از نسخه قدیمی ویندوز را کنار گذاشت. هیچ یک از این سیستم عامل‌ها دیگر پشتیبانی نمی‌شوند و علاوه بر قدیمی بودن، آنها را ناامن می‌کند.

رایانه‌های شخصی با آن سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر برای سال‌ها هشدارهایی درباره پایان پشتیبانی و درخواست‌هایی برای به‌روزرسانی دریافت کرده‌اند. مایکروسافت تا آنجا پیش رفت که در جولای 2022 هشدارهای تمام صفحه درباره پایان پشتیبانی از ویندوز 8.1 را نشان داد. ویندوز 8.1 رسماً در 10 ژانویه 2023 به پایان پشتیبانی رسید.

بدون به‌روزرسانی‌های امنیتی، رایانه‌های شخصی که از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنند، به‌خصوص برای کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، ایمن نیستند. اگر رایانه شخصی شما قربانی حمله شود، عملکرد نیز می‌تواند بدتر شود. Valve در پست خود درباره پایان پشتیبانی بر این حقایق تأکید کرد.

استیم از ویندوز 8 پشتیبانی نمی‌کند.

Valve گفت: رایانه‌هایی که این سیستم عامل‌ها را اجرا می‌کنند، هنگامی که به اینترنت متصل می‌شوند، در معرض بدافزارهای جدید و سایر سوء استفاده‌ها هستند که اصلاح نمی‌شوند. این بدافزار می‌تواند باعث شود رایانه، استیم و بازی‌های شما عملکرد ضعیفی داشته باشند یا از کار بیفتند. این بدافزار همچنین می‌تواند برای سرقت اطلاعات کاربری حساب Steam یا سایر خدمات شما استفاده شود.

اگر به دلایلی نمی‌توانید نسخه‌های قدیمی ویندوز را کنار بگذارید، مطمئناً نباید از آنها برای اتصال به وب استفاده کنید، زیرا اتصال به وب می‌تواند منجر به حمله به رایانه شما شود. با توجه به خطرات امنیتی این سیستم عامل‌ها، یک سرویس آنلاین که از ویندوز 7، 8 و 8.1 پشتیبانی نمی‌کند، منطقی است.

تقریباً هیچ کس از ویندوز 7، 8 یا 8.1 استفاده نمی‌کند

استیم از ویندوز 8.1 پشتیبانی نمی‌کند.

سیستم‌های دارای ویندوز 7، 8 و 8.1 ترکیبی کمتر از 1 درصد از کاربران Steam را تا دسامبر 2023 تشکیل می‌دهند. این سرویس محبوب پایگاه کاربر زیادی دارد، بنابراین هنوز برخی از افراد تحت تأثیر این تغییر قرار می‌گیرند، اما این گروه نسبتا کوچک هستند.

کاربرانی که هنوز از ویندوز 7، 8 یا 8.1 استفاده می‌کنند، باید سیستم خود را به روز کنند. حتی اگر به دلیل نیازهای سیستم عامل نتوانند به ویندوز 11 آپدیت کنند، ویندوز 10 تا سال آینده به پشتیبانی ادامه خواهد داد. کسانی که مایل به ماندن در ویندوز 10 هستند، این امکان را نیز خواهند داشت که برای دریافت پشتیبانی گسترده، هزینه پرداخت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.