AD

بهترین بازی های فکری اندروید + [ ذهنت رو به چالش بکش ]

prune
0 787

سبک ها و ژانرهای متعددی هستند که محبوبیت بسیار زیادی در میان گیمرهای سراسر جهان دارند که مهم ترین آنها شامل بازی های اکشن، تیراندازی، بتل رویال، استراتژی، شبیه سازی، زامبی، ترس و بقا و … هستند. بازی هایی که در سبک معمایی و فکری تولید می شوند طرفداران بی شماری دارند و می توانند جذابیت های بالایی برای بازیکنان داشته باشند. تنوع و تعدد بازی های موبایل باعث شده است که انتخاب بهترین بازی های فکری اندروید کار بسیار سختی باشد.

با توجه به آنکه امروزه گوشی های موبایل به عنوان محبوب ترین پلتفرم برای بازی ها شناخته می شوند هر ساله شرکت ها و استودیوهای مختلف جهان بازی های متعددی در این سبک جذاب و هیجان انگیز تولید و عرضه می کنند. بازی هایی که محوریت معمایی و فکری دارند می توانند فواید بسیار زیادی برای بازیکنان داشته باشند و برای تقویت ذهن و حافظه گیمرها خصوصا کودکان و نوجوانان کارایی بالایی داشته باشند. در ادامه مطلب به معرفی بهترین و جذاب ترین بازی های فکری و معمایی برای گوشی های موبایل با سیستم عامل اندروید پرداخته خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این بازی ها با این مقاله از سری مقالات نقد و بررسی بازی سایت ایموجو همراه باشید

بهترین و محبوب ترین بازی های فکری – معمایی موبایلی در دنیای گیم

بازی ‌های فکری به بازی ‌هایی گفته می شوند نیازمند اطلاعات معنی دار و تلاش های شناختی هستند. این بازی ها باید بر اساس دانش عمیق و گسترده باشند و در حالت های مختلف انفرادی و تیمی قابلیت اجرا داشته باشند. همانطور که گفته شد بازی های متعددی در تاریخ صنعت گیم در سبک و ژانر محبوب معمایی و فکری تولید شده است که هر کدام می توانند ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را داشته باشند. برای انتخاب بهترین بازی فکری اندروید لازم است که فاکتورها و نکات مختلفی مورد توجه قرار بگیرد که مهم ترین آنها شامل رده سنی بازی تولید شده، کیفیت گیم پلی بازی، گرافیک بازی، میزان سختی و دشواری بازی، سنخیت داشتن بازی با فرهنگ گیمر، اهداف موجود در بازی، میزان سرگرم کنندگی بازی و … هستند. از جمله بهترین بازی های فکری اندروید که می توانند جذابیت و هیجان بالایی برای بازیکنان داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازی اندروید Microsoft Sudoku

تقریبا می توان گفت تمام گیمرها با بازی معروف و مشهور سودوکو آشنایی دارند و حتی اگر به پلتفرم های مختلف بازی دسترسی نداشته باشند حداقل آن را بر روی کاغذ تجربه کرده اند. بازی سودوکو از بهترین بازی های تاریخ صنعت گیم است که در سبک و ژانر معمایی و به وسیله کمپانی Microsoft Corporation ساخته شده است. هرچند که سودکو از دید تعدادی از گیمرها یک بازی سخت و خسته کننده است اما اگر بازیکنان بتوانند قلق و شیوه بازی را به خوبی یاد بگیرند یکی از جذاب ترین بازی های فکری خواهد بود. این بازی می تواند به تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر کمک زیادی بکند. این بازی می تواند برای تمامی رده های سنی و جنسیت های مختلف جذاب باشد. بازیکنان می توانند در سطح های مختلفی از ساده تا سخت بازی را انجام دهند و توانایی ذهنی و فکری خودشان را به چالش بکشانند.

microsoft sudoku
microsoft sudoku

بیشتر بخوانید: بهترین بازی ماشین اندروید را بشناسید + [ بهترین ها را انتخاب کن ]

بازی اندرویدی Hitman GO

یکی از بازی های فکری و معمایی که با استقبال بسیار خوبی از طرف بازیکنان سراسر جهان مواجه شده است بازی Hitman GO است که به وسیله استودیوی بازی سازی SQUARE ENIX Ltd برای سیستم اندروید تولید و عرضه شده است. بازیکن در این بازی در نقش کاراکتر اصلی بازی یعنی مامور 47 ظاهر می شود و باید ماموریت های مختلفی را پشت سر بگذارد. این بازی جوایز مختلفی دریافت کرده است. گیم پلی ساده و اعتیاد آور، گرافیک اچ دی و منحصر به فرد، تنوع بالای محیط های بازی و … از مهم ترین ویژگی های این بازی به شمار می روند. این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری اندروید می تواند هیجان و لذت بالایی خصوصا برای بازیکنان قدیمی داشته باشد و آنها را با چالش های متعددی مواجه کند.

بهترین بازی های فکری اندروید، بازی Prune

بازی Prune از جمله بازی هایی است که علاوه بر سرگرم کردن بازیکنان می تواند اهداف جذاب تر و زیباتری نیز داشته باشد. این بازی محصول استودیو بازی سازی Joel McDonald است و برای تمامی سنین می تواند مناسب باشد. دغدغه و هدف اصلی این بازی درختکاری است و بازیکن در این بازی باید یک دانه را در خاک کاشته و به رشد آن کمک کند. هرس کردن درخت و امکان رشد بیشتر درخت مهم ترین کاری است که بازیکن باید انجام دهد. این بازی علاوه بر گیم پلی و داستان جذاب و هیجان انگیز از گرافیک و موسیقی بسیار خاص و باکیفیتی برخوردار است. بازی Prune از ابتدا با چالش های ساده و راحتی شروع می شود ولی به مرور زمان و در مراحل بالاتر این چالش ها برای بازیکنان سخت تر می شود. این بازی علاوه بر جنبه سرگرمی می تواند جنبه آموزشی نیز داشته باشد و به بازیکنان کمک کند که بیشتر به محیط اطراف خود اهمیت بدهند.

prune
prune

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های گرافیکی اندروید + [ بهترین ها رو بازی کن ]

بازی اندرویدی Heal: Pocket Edition

یکی از بازی های فکری و معمایی بسیار جذاب و هیجان انگیزی که به وسیله استودیوی فنلاندی Winterveil Studios با همکاری Jesse Makkonen ساخته شده است بازی اندرویدی Heal: Pocket Edition است که می تواند به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری اندروید شناخته شود. در این بازی بازیکن کاراکتر یک پیرمرد دست به عصا را دارد که در یک اتاق بر روی یک صندلی نشسته است و بعد از مدتی می خواهد از اتاق خارج شود. این بازی چالش های فکری بسیار جذابی برای بازیکنان به همراه دارد. گیم پلی این بازی دارای دو بخش است و جذابیت بالایی برای بازیکنان دارد. همچنین گرافیک و موسیقی بازی می تواند بازیکنان را به وجد بیاورد. به صورت کلی در هنگام انتخاب بهترین بازی فکری اندروید می توان از بازی اندرویدی Heal: Pocket Edition به عنوان یکی از بهترین گزینه ها نام برد.

بازی Mr Pumpkin 2

بازی Mr Pumpkin 2 یا آقای دو تنبل دو یکی از زیباترین و جذاب ترین بازی های اندرویدی است که در سبک بازی های پازلی و ماجراجویی ساخته شده است. این بازی محصول کمپانی و استودیوی بازی سازی Lilith Game است که بازی های معروف دیگری همچون Art Of Conquest، Rise of Civilizations و Zombie Trigger نیز تولید کرده است. داستان این بازی در مورد آقای کدو تنبل و شهری قدیمی کاولون می باشد و بازیکن باید با جستجوی محیط اطراف خود معماهای مختلف را حل کند. این بازی دارای ویژگی های ساختاری بی نظیر و شگفت انگیزی همچون گرافیک، گیم پلی و موسیقی های بسیار منحصر به فردی است.

 Mr Pumpkin 2 می تواند برای هر بازیکنی در هر سن و سالی جذابیت و هیجان بالایی داشته باشد و معماهای پیچیده ای که در این بازی طراحی شده است می تواند بازیکنان را با چالش های متعددی مواجه کند و هر گیمری را به فکر فرو ببرد. آقای کدو تنبل 2 قطعا تا مدت ها می تواند رتبه های خوبی در میان بهترین بازی های فکری اندروید داشته باشد.

Mr Pumpkin 2
Mr Pumpkin 2

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آنلاین اندروید + [ بهترین ها رو بازی کن ]

بازی Samsara Room

بازی Samsara Room نیز می تواند کاندید بهترین بازی فکری اندروید باشد. این بازی در سبک بازی های فکری و ماجراجویی توسط شرکت و استودیوی بازی سازی Rusty Lake تولید و عرضه شده است. این کمپانی بیشتر شهرت و اعتبار خود را به دلیل تولید بازی های فکری کسب کرده است. در بازی Samsara Room بازیکنان می توانند از سیستم اشاره و کلیک استفاده کنند و با تکان دادن اجسام دور و بر خود راه فراری پیدا کنند. هوش و ذکاوت بازیکنان در این بازی می تواند نقش بسیار زیادی داشته باشد. این بازی به مناسبت پنجمین سالگرد احداث استودیوی Rusty Lake ساخته شد و به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. این بازی دارای گیم پلی بسیار جذاب، گرافیک باکیفیت و منحصر به فردی است و می تواند جذابیت بالایی برای هر گیمری داشته باشد.

ROOMS
ROOMS

بازی ROOMS: The Toymaker’s Mansion

ROOMS: The Toymaker’s Mansion یکی از بازی های هیجان انگیز در سبک بازی های فکری و پازلی است که به وسیله استودیوی بازی سازی HandMade Game طراحی و تولید شده است. این بازی به عنوان یک بازی مدرن شناخته می شود و داستان آن در مورد یک دختر به نام آنه است. مادر آنه یک نویسنده است و آنه به اتاق کار او می رود که یک کتاب نورانی را مشاهده می کند و بعد از بازی کردن کتاب وارد یک عمارت تاریک می شود که با رویدادها و چالش های مختلفی مواجه می شود و باید به دنبال راهی برای فرار باشد.

در هر مرحله از بازی تعدادی اتاق وجود دارد و بازیکن باید آنه را به سمت در خروجی اتاق هدایت کند. مراحل بازی به مرور سخت تر می شود و بازیکن با چالش های جدی تری مواجه می شود. چنانچه بازیکنی به دنبال دانلود بهترین بازی های فکری اندروید است قطعا بازی ROOMS: The Toymaker’s Mansion می تواند یکی از بهترین انتخاب باشد.

بازی فکری اندروید Skillz

یکی دیگر از بهترین بازی های فکری اندروید در دنیای گیمینگ بازی Skillz  است که به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. این بازی می تواند تمرینات بسیار خوبی برای تقویت مغز گیمرها داشته باشد و مهارت های حافظه بازیکنان را بهبود ببخشد. Skillz علاوه بر سرگرم کردن بازیکنان می تواند سرعت مغز و انعطاف پذیری آن را تقویت کند. از مهم ترین ویژگی های این بازی بهبود مهارت های شناختی بازیکنان، به چالش کشیدن مهارت ها، امکان رقابت آنلاین، گیم پلی ساده و روان، گرافیک عالی و بی نظیر و … هستند که می تواند برای گیمرها در هر شرایط سنی مفید و جذاب باشد.

بهترین بازی های فکری اندروید، Machinarium

Machinarium توسط کمپانی Amanita Design در سبک بازی های پازلی ساخته شده است و به عنوان یک بازی کامل و جامع شناخته می شود که می تواند به عنوان بهترین بازی فکری بزرگسالان اندروید نیز شناخته بشود. این بازی عملکرد بسیار خوبی دارد و در آن بازیکنان می توانند داستان پر فراز و نشیب و چالش های متنوعی را تجربه کنند. در این بازی انواع معماهای مختلف وجود دارند و در هر مرحله دشوارتر می شوند. موسیقی بازی نیز جذابیت و هیجان این بازی را چندین برابر کرده است. سازندگان Machinarium بیش از دو سال زمان صرف تولید آن کرده اند و توانسته اند به بهترین شکل ممکن آن را طراحی و عرضه کنند.

در این بازی یک ربات در ماشین آشغال گرفتار شد و به شهر آشغال ها منتقل می شود و بازیکن باید به او کمک کند تا از این شرایط رهایی پیدا کند. Machinarium هم از نظر فاکتور های ساختاری و هم از نظر معماهای موجود در بازی یکی از بهترین بازی های موبایلی موجود است که می تواند بازیکنان را با چالش های مختلف و متنوعی مواجه کند.

بهترین بازی های فکری اندروید
بهترین بازی های فکری اندروید

بازی موبایلی Dream Detective

کارآگاه رویا به عنوان یکی از زیباترین و جذاب ترین بازی های ساخته شده در سبک فکری شناخته می شود که محصول استودیوی بازی سازی Century Games Pte. Ltd می باشد. این بازی روایتگر داستان کارآگاهی به نام Allie است که در سرزمین Dream قرار دارد که زمان در آن ناپایدار است و باید با فردی که در این سرزمین رویاها را می دزدد مبارزه کند. این بازی دارای 3 درجه‌ سختی Beginner و Detective و Ecpert است و به مرور جستجوی اشیا برای بازیکن سخت تر می شود و چالش های متنوعی خواهد داشت. کارآگاه آلی باید با رمزگشایی رازهای بازی، حل پازل ها و پیدا کردن اشیاء مختلف در محیط بازی تلاش کند که کریستال های زمان را به حالت قبل برگرداند و سرزمین رویاها را دوباره بازسازی کند. از مهم ترین ویژگی های این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری اندروید می توان به داشتن بیش از 200 سطح مختلف، گرافیک و گیم پلی جذاب و هیجان انگیز، امکان شخصی سازی کاراکترها و تنوع بالای داستان های بازی اشاره کرد.

بازی فکری Infinity Loop

بازی فکری Infinity Loop از آن دسته بازی هایی است که نمی تواند از نظر داستان و گرافیک نمرات خوبی دریافت کند اما سبک و ژانر آن برای عاشقان معما و پازل می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. این بازی توسط استودیوی Infinity Games.io تولید شده است و می تواند چالش های مختلفی برای بازیکنان به همراه داشته باشد. این بازی از سه حالت مختلف درست شده است که هر کدام دارای معماها و پازل های متنوعی هستند. بازیکنان در هر کدام از حالت های می توانند توانایی ذهنی و فکری خودشان را به چالش بکشند. همانطور که گفته شد بازی فکری Infinity Loop نمی تواند از نظر جنبه های مختلف ساختاری با بازی های قبلی رقابت کند اما ذات و هدف اصلی بازی های فکری و معمایی را به بهترین شکل ممکن عملی کرده است و می تواند عاشقان معما و پازل را شگفت زده کند.

بهترین بازی های فکری اندروید، بازی Mekorama

استودیوی Martin Magni با تولید بازی جذاب و هیجان انگیز Mekorama توانسته به خوبی خود را به گیمرهای سراسر جهان معرفی کند. بازیکن در این بازی در نقش یک ربات کوچک ظاهر می شود و در خانه ها و سازه های متنوعی قرار می گیرد. بازیکن باید 50 مرحله فکری را برای رسیده به خانه اصلی خود پشت سر بگذارد. بازیکنان در این بازی باید بتوانند از خلاقیت های فردی به خوبی استفاده کنند و زمان خودشان را به خوبی مدیریت کنند. این بازی از نظر گیم پلی و گرافیک نیز می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. هر چند که بازی در نگاه اول می تواند ساده و راحت به نظر برسد اما در مراحل مختلف بازیکنان با چالش های مختلفی مواجه می شوند.

سایر بازی های فکری و معمایی باکیفیت

امروزه شرکت های متعددی از سراسر جهان در زمینه تولید بازی های موبایلی فعالیت می کنند به همین دلیل می توان صدها بازی باکیفیت در هر سبک و ژانری انتخاب کرد. از جمله بهترین بازی های فکری و معمایی ایرانی و خارجی که می توانند در فهرست بهترین بازی های فکری اندروید حضور داشته باشند می توان به بازی های، کندو، گیج، شاهوش، همسران شاه، موزیک پازل، چالش، باقلوا، چوپان، Johnny Bonasera 4، Botanicula، Scribblenauts Unlimited، Monument Valley 2، The Room Three، Sky: Children of the Light، Maze Machina، World of Goo، Love Poly، Brain Wars، NeuroNation و … اشاره کرد. هر کدام از این بازی ها دارای ویژگی ها و قابلیت های خاص و منحصر به فردی هستند و می توانند جذابیت های زیادی برای بازیکنان داشته باشند.

سخن پایانی

رشد و توسعه صنعت گیم باعث شده است که بازیکنان با هر سلیقه و ذائقه ای بتوانند بازی مرود علاقه خودشان را تجربه کنند. بازی های اندرویدی در سبک ها و ژانرهای مختلفی تولید می شوند. یکی از محبوب ترین سبک ها، سبک فکری، پازلی و معمایی است. صدها بازی فکری مختلف در دسترس بازیکنان قرار دارند که هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های متنوع و منحصر به فردی هستند و می توانند جذابیت های زیادی برای گیمرها داشت باشند. انتخاب بهترین بازی های فکری اندروید می تواند کار سخت و دشواری باشد چرا که تنوع بالایی در این سبک وجود دارد اما تعدادی از بازی ها وجود دارند که با استقبال بیشتری مواجه شده اند و قطعا از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. بازیکنان برای خرید و دانلود بازی های فکری و معمایی می توانند به سایت ایموجو (emojo.ir) مراجعه کنند و بازی مورد نظر خودشان را در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنند. این سایت خدمات دیگری مانند آموزش بازی ها، نقد و بررسی بازی و … به کاربران و گیمرها ارائه می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.