ایلان ماسک مدیر اجرایی جدید توییتر را معرفی کرد
مدیر اجرایی جدید توییتر
ایلان ماسک، بیش از شش ماه پس از تصاحب جنجالی شرکت رسانههای اجتماعی توییتر، مدیر اجرایی جدید این شرکت را معرفی کرد. این میلیاردر گفت لیندا یاکارینو، رئیس سابق تبلیغات در NBCUniversal، بر عملیات تجاری در این سایت نظارت خواهد داشت. او گفت که کار لیندا شش هفته دیگر شروع خواهد شد.
البته، آقای ماسک به عنوان رئیس اجرایی و مدیر ارشد فناوری همچنان درگیر خواهد بود. او در توییتر نوشت: “منتظر همکاری با لیندا هستم تا این پلتفرم را به یک شرکت X، یعنی یک اپلیکیشن همه جانبه تبدیل کنیم.”
آقای ماسک، که سال گذشته این پلتفرم رسانه اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید، تحت فشار قرار داشت تا شخص دیگری را برای رهبری این شرکت پیدا کند و توجه خود را به سایر مشاغل خود از جمله خودروساز برقی تسلا و شرکت موشکی اسپیس ایکس متمرکز کند.
خانم یاکارینو با کمتر از 10 درصد از شرکتهای فناوری Fortune 500 که ریاست آن را زنان تشکیل میدهند، به نمونه نادر یک زن در صدر یک شرکت بزرگ فناوری تبدیل خواهد شد. خانم یاکارینو در یک خانواده ایتالیایی-آمریکایی با پدری افسر پلیس و مادری که هرگز به کالج نرفت بزرگ شد.
پس از فارغ التحصیلی از ایالت پن، او به مدت 15 سال کار کرد و سپس به NBCUniversal ملحق شد، جایی که تقریبا 2000 نفر را تحت نظر داشته و در راهاندازی سرویس پخش آن مشارکت داشت. کار او با همکاری نزدیک با برندهای بزرگ، یافتن فرصتهایی برای قرار دادن محصول و متقاعد کردن آنها برای تبلیغ در کنار برنامههای تلویزیونی پیشرفت کرده است. او همچنین در رسانههای جدید با افرادی مانند Apple News، Snapchat و YouTube روابطی برقرار کرده است.
در سال 2005 در یک نشریه صنعتی، او بهعنوان مادری متاهل و پرمشغله که دو فرزند دارد معرفی شد. در آن زمان او میگفت ” من مطلقا هیچ سرگرمی ندارم!”
اینگونه به نظر میرسد که سابقه لیندا مدیر اجرایی جدید توییتر در تبلیغات میتواند به توییتر کمک کند، چراکه توییتر پس از تصاحب آقای ماسک، فروش خود را به شدت کاهش داده است. براساس گزارش وال استریت ژورنال در سال 2012، در واقع، سبک مذاکره او در صنعت باعث شده است تا لقب “چکش مخملی” را به خود اختصاص دهد. این همان شخصی است که ایلان ماسک به اون نیاز دارد.