بازی افسانه زلدا: اشک پادشاهی دومین بازی پرفروش سال 2023
بازی افسانه زلدا: اشک پادشاهی (The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom) دومین بازی پرفروش سال 2023
بازی افسانه زلدا: اشک پادشاهی، ادامهی جاهطلبانه Breath of the Wild در سال 2017، سرانجام ماه گذشته به Switch رسید. به گزارش گروه تحلیلگر بازی های ویدیویی Circana این بازی، پرفروش ترین بازی ماه بوده است. البته قابل ذکر است که این بازی در حال حاضر دومین بازی پرفروش سال 2023، پس از Hogwarts Legacy است.
به گفته مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، مدیر اجرایی Circana، این آمار برای بازی Tears of the Kingdom به جز در نظر گرفتن فروش دیجیتالی بازی است یعنی این آمار فقط مربوط به فروش فیزیکی بازی است. اینکه این بازی تنها از نظر تعداد فیزیکی، دومین بازی پرفروش سال 2023 است، به این معنی است که این بازی فروش فوقالعادهای داشته است و اگر روزی آمار فروش دیجیتالی اضافه شود، این احتمال وجود دارد که پرفروش ترین بازی سال شود.
در اینجا 10 بازی پرفروش ماه می 2023 آورده شده است:
1- افسانه زلدا: اشک پادشاهی (The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom)
2- میراث هاگوارتز(Hogwarts Legacy)
3- جنگ ستارگان جدای: بازمانده (Star Wars Jedi: Survivor)
4- جزیره مرده 2 (Dead Island 2)
5- کال آف دیوتی: جنگاوری مدرن 2 (2022) (Call of Duty: Modern Warfare 2 (2022))
6- MLB:نمایش 23 (MLB: The Show 23)
7- فیفا 23 (Fifa 23)
8- ماریو کارت 8 (Mario Kart 8)
9- رزیدنت ایول 4 ریمیک (Resident Evil 4 Remake)
10- فار کرای 6 (Far Cry 6)
و در اینجا 10 بازی پرفروش سال 2023 تا کنون آورده شده است:
- میراث هاگوارتز(Hogwarts Legacy)
- افسانه زلدا: اشک پادشاهی (The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom)
- کال آف دیوتی: جنگاوری مدرن 2 (2022) (Call of Duty: Modern Warfare 2 (2022))
- جنگ ستارگان جدای: بازمانده (Star Wars Jedi: Survivor)
- رزیدنت ایول 4 ریمیک (Resident Evil 4 Remake)
- MLB:نمایش 23 (MLB: The Show 23)
- جزیره مرده 2 (Dead Island 2)
- فیفا 23 (Fifa 23)
- فضای مرده (2023)(Dead Space (2023))
- Madden NFL 23
در گزارش Circana،Piscatella میگوید که هزینه مصرفکننده در ایالات متحده برای سختافزار، نرمافزار و لوازم جانبی بازیهای ویدیویی در ماه گذشته بالغ بر 4.1 میلیارد دلار بوده که نشاندهنده افزایش 12 درصدی نسبت به می 2022 است. هزینه های مصرف کننده از ابتدای سال تا به امروز، در مقایسه با سال 2022، ثابت بوده و به 21.8 میلیارد دلار رسیده است.
طبق گزارش Piscatella، هزینههای مربوط به محتوای بازیهای ویدیویی (نرمافزاری) در ماه گذشته نسبت به ماه می ۲۰۲۲ به اندازه 9 درصد رشد کرد و به ۳.۶ میلیارد دلار رسیده است. در بازار بازیهای فیزیکی، هزینههای نرمافزاری در ماه می به بالاترین میزان خود از سال 2014 رسیده است. برای سختافزار، مصرفکنندگان در ماه گذشته 427 میلیون دلار هزینه کردند که بالاترین میزان هزینه سختافزار در ماه مه از سال 2008 بوده است. هزینههای سختافزاری از ابتدای سال به امروز در مقایسه با هزینههای سال 2022 به طور کلی 23 درصد بیشتر است و به 2.2 میلیارد دلار رسیده است.
همچنین بخوانید: بازی زلدا – راهنمایی برای پیدا کردن Shrine مخفی Gerudo Desert
جای تعجب نیست که با توجه به میزان فروش Tears of the Kingdom در ماه گذشته، سختافزار Switch نینتندو پرفروشترین پلتفرم فروش در ماه گذشته بوده است می 2023 پرفروشترین ماهی بود که Switch در طول عمرش تاکنون به خود دیده بود و همچنین دومین ماه می نینتندو از نظر هزینههای سختافزاری، دومین ماه پس از می 2020 بوده است. با این حال، کنسول پلی استیشن 5 سونی در کل بازار سخت افزار سال 2023 پیشتاز است.
در مورد لوازم جانبی، هزینه در ماه می 2023 نسبت به می 2022 با 14 درصد افزایش به 159 میلیون دلار رسید. پیسکاتلا در توییتر نوشت: PS5 DualSense Edge Wireless Controller Black پرفروشترین لوازم جانبی در فروش دلاری در ماه می و 2023 از ابتدای سال تا به امروز بوده است.