SteamOS 3.5 گرما و شادابی بیشتری را برای رنگهای Deck به ارمغان میآورد
شرکتValve پیشنمایش SteamOS 3.5 منتشر کرده است. اکنون میتوانید از یک بیلد بهروزرسانی شده با پیشرفتها و ترفندهای بصری در کنار چند اصلاح دیگر استفاده کنید.
بزرگترین تغییر این است که Valve رنگهای پیش فرض Steam Deck را ریبالانس کرده است. اکنون از رنگهای اصلی sRGB استفاده میکند، به این معنی که به طور پیشفرض مجموعه رنگهای کمی گرمتر و شادتر دارد. با رفتن به بخش Settings و از آن به قسمت Adjust Display Colors میتوانید Color Vibrancy و Color Temperature را با یک تصویر آزمایشی یا هر بازی که در حال اجرا هستید تنظیم کنید. همچنین میتوانید به مجموعه رنگ قبلی یا محدوده رنگی تقویتشدهای که زندهتر است، اما احتمالاً برش گرادیان (gradient clipping) را ارائه میدهد، جا به جا شوید
ویژگی جدید این است که Steam Deck اکنون میتواند از High Dynamic Range (HDR) و Variable Refresh Rate (VRR) در مانیتورهای اکسترنال پشتیبانی کند، البته نکته این است که نمایشگر و آداپتور USB-C شما باید از آن پشتیبانی کنند.
Valve همچنین یک باگ طولانی مدت را برطرف کرده است که در این باگ برخی از برنامهها واقعاً به عملکرد CPU Deck آسیب میرسانند، مگر اینکهSMT را به صورت دستی غیرفعال کنید. شاید این مشکل خاص به نظر برسد، اما برای افرادی که بازیها و برنامههای مورد علاقهشان تحت تأثیر قرار گرفته است، مشکل بزرگی است.
همچنین برخی بهروزرسانیهای فریمور (firmware) وجود دارد که به شما امکان میدهد ولتاژ را مختل کنید و برخی بهروزرسانیهایی برای Arch Linux مربوط به SteamOS که شامل بهروزرسانیهای KDE Plasma، مود دسکتاپ Steam Deck و همچنین discover searches به روز رسانی شده و ویجتهای دسکتاپ است. میتوانید یادداشتهای پچ پیشنمایش SteamOS 3.5 را در Steam بخوانید.