بازی Rise of Kong فقط در یک سال ساخته شد و افتضاح است
بازی Rise of Kong دارای نقصهایی است؛ از تصاویری با کیفیت پایین گرفته تا طراحی بازی که با وجود اینکه حداقل دو دهه از تاریخ گذشته است، فاجعهای است که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد؛ و اکنون، باید دلیل بهتری در مورد عرضه آن در چنین وضعیتی وجود داشته باشد.
توسعه دهندگان ناشناس این بازی GameMill یعنی ناشر آن را مقصر میدانند. این توسعه دهندگان، که برای استودیوی مستقل IguanaBee کار میکنند، میگویند که GameMill فقط یک سال زمان توسعه را به آنها اختصاص داد و آنها را از فوریه به این بازی مشغول کرد.
یکی از سازندگان میگوید: فرآیند ساخت این بازی از ژوئن سال گذشته آغاز شد و قرار بود در 2 ژوئن سال جاری به پایان برسد. بنابراین روند توسعه یک سال به طول انجامید. البته از آنچه در نظر گرفته شده بود، کمی دیرتر عرضه شد، اما این زمان برای یک بازی، به ویژه برای این نسل، اصلاً زمان زیادی نیست.
توسعه دهندگان IguanaBee همچنین از مدیریت GameMill انتقاد میکنند، کارکنان مجرب را اخراج میکنند و بودجه کافی برای بازیهای خود را به استودیو نمیدهند.
این اولین بار نست که GameMill به دلیل انتشار بازی بد مورد انتقاد قرار میگیرد. هنگامی که Nickelodeon All-Star Brawl راه اندازی شد، به طور کامل فاقد صداگذاری بود و دیالوگ کاراکترها از طریق باکسهای متنی بیان میشد. به غیر از این، GameMill تقریباً به طور انحصاری بازیهای دارای مجوز را راهاندازی میکند و به توسعه دهندگان قبل از خروج اجباری زمان زیادی برای توسعه نمیدهد.
در هر صورت، منصفانه است که بگوییم Rise of Kong جایگاه بدترین بازی 2023 را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر، تنها بررسی لیست شده در Metacritic، 3/10 از IGN است. این امتیاز آن را درست پایین تر از Rings – Gollum قرار میدهد.