AD

جزئیات به‌روزرسانی گوگل در مارس 2024 با بهبود کیفیت جستجو

جزئیات به‌روزرسانی گوگل در مارس 2024 با بهبود کیفیت جستجو
0 12

گوگل الگوریتم‌های خود را در به‌روزرسانی گوگل در مارس 2024 با بهبود کیفیت جستجو تغییر می‌دهد تا کار بهتری برای حذف محتوای اسپم یا خودکار انجام دهد. این شرکت می‌گوید که به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی که در ماه می‌ارائه می‌شوند، محتوای کم‌کیفیت را از جستجو دور نگه می‌دارند. نکته قابل توجه این است که گوگل می‌گوید موتورش در از بین بردن محتوای خودکار امروزی (اغلب تولید شده توسط هوش مصنوعی) که تشخیص آن سخت‌تر است، بهتر عمل خواهد کرد.

گوگل می‌گوید آنچه را که از تنظیم الگوریتمی 2022 آموخته است برای کاهش محتوای غیرمفید و غیراصولی استفاده می‌کند و آن را در به روز رسانی جدید اعمال می‌کند. این شرکت می‌گوید این تغییرات، ترافیک بیشتری را به سایت‌های مفید و باکیفیت ارسال می‌کند. گوگل تخمین می‌زند که این اصلاح وقتی که با به‌روزرسانی‌های دو سال پیش ترکیب ‌شود، هرزنامه و موارد غیراصلی را در نتایج جستجو تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

الیزابت تاکر (Elizabeth Tucker)، رئیس بخش مدیریت محصول گوگل، نوشت: این به‌روزرسانی شامل اصلاح برخی از سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما است تا به ما کمک کند بهتر بفهمیم که آیا صفحات وب مفید هستند، تجربه کاربری ضعیفی دارند یا آیا به جای انسان صرفا برای موتورهای جستجو ایجاد شده‌اند؟

به نظر می‌رسد گوگل در مورد سوء استفاده از محتوای مقیاس بندی شده، اسپم‌های SEO تولید شده توسط هوش مصنوعی را هدف قرار داده است. این شرکت می‌گوید که رویکرد خود را در مورد مشکل رو به رشد سایت‌هایی که مقالات خودکار اسپم تولید می‌کنند (و همچنین حذف اسپم‌های قدیمی ساخته شده توسط انسان) تقویت می‌کند.

تاکر می‌گوید: امروزه روش‌های تولید محتوای مقیاس‌پذیر پیچیده‌تر هستند و اینکه آیا محتوا صرفاً از طریق اتوماسیون ایجاد می‌شود یا خیر، همیشه واضح نیست. گوگل می‌گوید این تغییرات به ما اجازه می‌دهد تا در مورد انواع بیشتری از محتوا، بدون ایجاد ارزش در مقیاس، مانند صفحاتی که وانمود می‌کنند به جستجوهای پرطرفدار پاسخ می‌دهند اما محتوای مفید ارائه نمی‌دهند، اقدام کنیم.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که محتوای انفجاری را برای بازی در این سیستم تولید می‌کند یک مشکل فزاینده است، بنابراین تغییرات Google اگر به اندازه‌ای که وعده داده شده است موثر باشد، مورد استقبال قرار خواهد گرفت. اگرچه شناسایی سایت‌هایی با محتوای spam منحصرا تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است آسان‌تر باشد، اما جالب است که ببینیم آیا سناریوهایی که در آن رسانه‌های معتبر زمانی که با محتواهای spam تولید شده توسط هوش مصنوعی آزمایش می‌کردند (CNET و Sports Illustrated) تحت تأثیر قرار خواهند گرفت یا خیر.

یک تغییر دیگر در این الگوریتم، با سایت‌های معتبری که محتوای کیفیت پایین را از طرف اشخاص ثالث میزبانی می‌کنند، مقابله می‌کند. تاکر نوشت: ما محتوای بسیار کم ارزش و شخص ثالث را که عمدتاً برای اهداف رتبه‌بندی و بدون نظارت دقیق مالک وب‌سایت تولید می‌شود، به عنوان هرزنامه در نظر می‌گیریم.

در نهایت، ظاهراً به‌روزرسانی‌های Google در ریشه‌یابی دامنه‌های منقضی شده‌ای که توسط شخص دیگری خریداری شده و به کارخانه کلیک تبدیل شده‌اند، بهتر عمل ‌کنند. گوگل این وب سایت‌ها را به عنوان هرزنامه در نظر خواهد گرفت.

در این زمینه پیشرفت سریع صورت نمی‌گیرد زیرا Google به صاحبان سایت اخطار دو ماهه می‌دهد تا با معیارهای موتور جستجوی گوگل سازگار شوند. تغییرات موتور جستجو از 5 می‌اعمال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.