بازی Final Fantasy 16 کشتی های هوایی نخواهد داشت و سفرها و جابجایی ها بیشتر با پیاده روی یا استفاده از Chocobos انجام می شود
کارگردان Final Fantasy 16، هیروشی تاکای، تأیید کرده است که این بازی دارای کشتی هوایی، قایق یا ماشین (از هر نوع) نخواهد بود و پیمایش عمدتاً با پای پیاده یا با چاکوبو (chocobo ) انجام خواهد شد.
با توجه به آنچه که تاکنون از Final Fantasy 16 دیدهایم، به نظر میرسد که این سری نسبت به دیگر بازیهای شمارهدار در مسیری بسیار متفاوت است. این موضوع از لحن جدیتر بازی و همچنین از میزان خطی تر بودن بازی Final Fantasy 16 مشخص شده است. از طرفی سازنده بازی قبلاً تأیید کرده بود که این بازی جهان باز (open-world ) نخواهد بود و به جای آن طراحی “مبتنی بر منطقه مستقل” (independent area-based) در این بازی خواهد بود.
تمرکز بر خطی بودن به این معنی است که Final Fantasy 16 در کنار تعداد کمی از بازیهای اصلی این سری میپیوندد که از نوعی کشتی هوایی قابل کنترل برخوردار نیستند. همانطور که توسط Game Informer گزارش شده است، Final Fantasy 16 به کلایو (Clive) اجازه نمیدهد تا از وسیله نقلیهای برای کاوش استفاده کند و در عوض به طور کامل از chocobo (پرنده ای در بازی) برای سواری یا قدم زدن استفاده خواهد کرد.
همچنین بخوانید: بازی Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion؛ کپسول زمان دهه 2000
تاکای گفت، “راستش را بگویم، وسیله نقلیه در این بازی تقریباً فقط chocobos است. در بازی های فاینال فانتزی گذشته، شما کانو (قایق پارویی کوچک) ها یا قایق ها یا ماشین هایی برای سفر داشتید، اما در Final Fantasy XVI به این دلیل که بازی ما بر اساس نقشه دنیای اصلی و انجام سفرها (جابجایی ها)ی سریع از آن است، متوجه شدیم که واقعاً نیازی به هیچ نوع سیستم پیمایشی وجود ندارد. بنابراین در حال حاضر، ما فقط پیاده راه رفتن و chocobos را داریم.
همانطور که گفته شد، تاکای خاطرنشان می کند که انواع دیگری از حمل و نقل در داستان اصلی موجود خواهد بود، اما این موارد فقط به عنوان بخشی از داستان استفاده می شوند و در هیچ جای دیگری استفاده نمی شوند.
واکنشها به این خبر در ResetEra کمی متفاوت بود و برخی از طرفداران Final Fantasy از اینکه نمیتوانند از کشتی هوایی برای رفتوآمد استفاده کنند، ابراز ناامیدی کردند. با این حال، بیشتر توجهشان به این معطوف است که این همان چیزی باشد که آنها انتظار داشتند، زیرا توسعه دهندگان در مورد خطی تر بودن بازی صحبت کرده اند.