Dragon Ball FighterZ بالاخره برای Netcode بازگشتی آماده است
بیش از یک سال از زمانی که قول داده شد نتکد برگشتی (rollback netcode) به Dragon Ball FighterZ بیاید، سپری شد و به نظر میرسد که این بازی تقریباً برای این بهروزرسانی آماده است.
اگرچه امروزه نتکد برگشتی تقریباً برای بازیهای فایتینگ اصلی ضروری است، اما همیشه اینطور نبوده است. یکی از بزرگترین و محبوبترین بازیهای این ژانر که با نتکد برگشتی عرضه نشدDragon Ball FighterZ از Arc System Works است که با وجود اینکه بهعنوان یکی از بهترین بازیهای Dragon Ball در تمام دوران شناخته میشود، دارای برخی از بازیهای آنلاین نامرغوب است.
Dragon Ball چهار سال پس از راهاندازی FighterZ از استودیو سازنده این بازی خواستند که نتکد برگشتی را به بازی اضافه کند و دعای آنها در نهایت در EVO 2022 مستجاب شد و در این مراسم روی صحنه قول داده شد که این ویژگی در دست ساخت است و بهزودی اجرا خواهد شد. یک سال بعد از آن تاریخ اتفاقی در این مورد نیوفتاد و طرفداران را به فکر برد که آیا درخواست آنها انجام خواهد شد یا نه.
پس از یک سال و سه ماه بسیار طولانیBandai Namco بالاخره بهروزرسانی ملموسی را در مورد Dragon Ball FighterZ ارائه کرد که نتکد برگشتی را دریافت میکند. در ویدیویی که در حساب توییتر Dragon Ball Games منتشر شده است، Tomoko Hiroki تهیه کننده اعلام کرد که بازیکنان Steam میتوانند از 30 نوامبر تا 10 دسامبر در یک آزمایش بتای عمومی برای قابلیت نت کد برگشتی شرکت کنند.
هیروکی همچنین از این فرصت استفاده کرد و از هواداران به دلیل انتظار طولانی عذرخواهی کرد و خاطرنشان کرد که تیم واقعاً از صبر همه قدردانی میکند. آزمایش بتا در حال حاضر فقط برای Steam برنامه ریزی شده است، بنابراین بازیکنان کنسول ممکن است فقط تا زمان انتشار کامل، صبر کنند.
اگرچه مطمئناً خبر خوبی است که ما بالاخره در حال دریافت نوعی بهروزرسانی در مورد نتکد برگشتی هستیم و همچنین فرصتی برای آزمایش آن برای ما فراهم شده است، برخی از بازیکنان ابراز ناامیدی کردهاند که این هنوز فقط یک آزمایش بتا است و زمان میبرد تا این قابلیت در سال 2024 به درستی اجرا شود.