نت کد برگشتی بازی Dragon Ball FighterZ
بازی Dragon Ball FighterZ هنوز تاریخ یا پنجره انتشار برای پیاده سازی نت کد برگشتی خود (rollback netcode) ندارد، علیرغم اینکه نزدیک به یک سال پیش اعلام شد.
یکی از اصلیترین مواردی که امروزه مودهای آنلاین یک بازی مبارزهای را میسازد یا متوقف میسازد، داشتن یا نداشتن نتکد برگشتی است که اساساً مشکلات lag و latency را تا حد امکان به حداقل میرساند.
تقریباً یک سال پیش در رویداد EVO 2022 به صورت زنده روی صحنه اعلام شد که تیم بازی Dragon Ball FighterZ در حال کار بر روی پیادهسازی نتکد برگشتی در بهروزرسانی آینده است و جزئیات بیشتر در آینده اعلام خواهد شد. با این حال، متأسفانه، از آن زمان تاکنون چیز زیادی در مورد این ویژگی در این بازی نشنیدهایم.
در توییتر، حساب توییتر رسمی شرکت Bandai Namco Esports پیامی از تیم توسعه Dragon Ball FighterZ به اشتراک گذاشت. نیمه اول پیام بر پچ بالانس اخیر که در اواخر ماه میبه بازی اضافه شده است و همچنین تأیید اینکه یک پچ دیگر تا پایان ماه ارائه میشود، تمرکز دارد. پس از آن، بهروزرسانی نتکد برگشتی به طور خلاصه ذکر میشود و به نظر نمیرسد که انتشار آن خیلی نزدیک باشد.
در این بیانیه آمده است: “ما از همه به خاطر صبر و شکیبایی مداوم آنها در انتظار آزمایش عمومی بتای Rollback Net Code در Steam تشکر میکنیم. امیدواریم تا زمان اعلام زمان تست بتای عمومی کمی بیشتر صبر کنید. تیم Dragon Ball FighterZ به تلاش خود ادامه خواهد داد تا این بازی را برای شما لذت بخش تر کند.”
با توجه به مدت زمانی که طرفداران منتظر بودند تا نتکد برگشتی را در Dragon Ball FighterZ ببینند و اعلامیهای که در EVO سال گذشته منتشر شد چقدر سر و صدا کرده بود، مایه شرمساری است که ببینیم هنوز به درستی در مورد این موضوع کار نشده است. بازی نه تنها هیچ پنجره انتشاری برای آپدیت کامل ندارد، بلکه تاریخ دقیقی نیز برای آزمایش عمومی بتا در Steam وجود ندارد؛ شاید معنی این عملکردها این باشد که ما باید مدتی منتظر باشیم تا این قابلیت به درستی در بازی در تمامی پلتفرمها اجرا شود.
البته، اضافه کردن چنین ویژگی مهمی به این بازی که پنج سال پیش روی سختافزار قدیمیتر منتشر شد، کار سادهای نیست؛ اما حیف است که پنجره انتشار مناسبی نداریم که منتظر آن باشیم.