مادهای بازی Dark Messiah of Might and Magic در راه هستند
بازی Dark Messiah of Might and Magic استودیو Arkane یک ایمرسیو سیم (immersive sim) که در آن شما میتوانید افراد را به تلههای عجیب و غریب هدایت کنید و اورکها را از پرتگاههای بلند پرتاب کنید. تیم مادینگ wiltOS سالهاست که برای دمیدن جان تازهای به بازی کار میکنند و حتی از یوبیسافت برای انجام این کار اجازه رسمی دارد.
این پروژه به سرپرستی دیوید ویلتوس (David Wiltos) با اضافه کردن co-op به بازی شروع شد، اما حجم اصلاحات مورد نیاز، تیم را مجبور کرد که ابزارهای ماد کاملاً پیشرفتهتری را برای آن مهندسی معکوس کنند، که منجر به یک هدف ثانویه یعنی تولید یک کیت توسعه نرمافزاری با عملکرد کامل (SDK) برای سایر مادسازها شد.
طبق بهروزرسانی اخیر پروژه Wiltos، این پروژه از لحاظ مالی توسط یوبیسافت پشتیبانی میشود؛ ویلتوس اظهار داشت: از ماه می، یک چک کاملاً سفید به ما داده شد تا هر کاری را که برای این ماد و توسعه SDK مناسب میدانیم، انجام دهیم.
Wiltos همچنین اعلام کرد که تیم تلاش خواهد کرد تا ابزارهای modding را قبل از SDK کامل منتشر کند و اولویتهای آنها به این صورت خواهد بود:
- تمرکز روی یکی از قسمتهای SDK که بازیکنان بیشتر به آن علاقه دارند
- مجزا کردن آن یک ناحیه را تا حد امکان از بقیه اجزای SDK
- ساده کردن آن به طوری که حداقل تجربه برنامه نویسی مورد نیاز باشد
- انتشار ماژول جدید و بازخورد گرفتن از مادسازها
- در نظر گرفتن بازخوردها و تکرار تغییرات و در نهایت رفتن به بخش بعدی SDK
یکی از آن مینی کیتهای اصلاحشده، مجموعه ابزاری برای آوردن قابلیت ray tracing به بازی Dark Messiah است. انویدیا مد پورتال RTX خود و ماژولهای متن باز RTX Remix را منتشر کرد و ویلتوس توضیح داد: متاسفانه، ماژولهای RTX Remix نیاز داشتند که بازی در DX7 اجرا شود، که Dark Messiah همیشه با آن کرش میشد. بنابراین من کاری را انجام دادم که هر فرد عاقل دیگری انجام میداد: بازی را با DX7 کار کردم.
Dark Messiah RTX در حال حاضر یک اثبات مفهومی است یعنی نمونهای است که برای اثبات وجود یا امکانپذیری این ماد کار شده است و یک ماد کار برای بازی نیست، و Wiltos آن را به عنوان کیتی برای کمک به بازیکنان برای ساخت ماد RTX خود توصیف میکند، اما احتمالا تا زمانی که ما یک نسخه کامل ماد Dark Messiah RTX را دریافت کنیم، زمان زیادی طول میکشد.
از طرفی تیم همکاری Dark Messiah همچنان در حال جذب مدلسازان سه بعدی، هنرمندان، بازیکنان و غیره است. میتوانید از طریق صفحه ModDB پروژه یا حسابهای توییتر و یوتیوب دیوید ویلتوس، پیشرفتها را در ماد co-op و SDK Dark Messiah دنبال کنید.