استفاده اپل از چت بات هوش مصنوعی برای کارکنان خود
مارک گورمن (Mark Gurman) از بلومبرگ گفته است که اپل از یک چت بات هوش مصنوعی داخلی برای کمک به کارمندان خود استفاده میکند تا قابلیتهای این چت بات را در این نمونه اولیه بررسی کنند، با استفاده از آن متن را خلاصه کنند و به سؤالات بر اساس دادههایی که به آن آموزش داده شده است، پاسخ دهند.
هنوز اخباری وجود ندارد در ارتباط با اینکه اپل میخواهد با پروژه چت باتGPT خود در ارتباط با مشتری چه کاری انجام دهد، تنها گزارش Gurman است که فقط به استفاده از چت بات داخلی توسط این شرکت اشاره میکند. طبق این خبرنامه، اپل به دنبال راههایی برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی مولد در سازمان خود است و یکی از این راهها را استفاده از این ابزار توسط کارکنان پشتیبانی AppleCare برای کمک بهتر به مشتریان در مواجهه با مشکلات یافته است.
همانطور که گورمن اشاره میکند، اپل احتمالاً برنامههای هوش مصنوعی خود را با تامل بیشتری پیش خواهد برد. با این حال، منابع اپل هفته گذشته به بلومبرگ گفتهاند که این شرکت در سال آینده یک “اعلان مهم در ارتباط با هوش مصنوعی” خواهد داشت.
اما اپل همچنان باید به حرکت سایر شرکتها در حوزه هوش مصنوعی پاسخ دهد. متا اخیراً اعلام کرد که پلتفرم Azure مایکروسافت از نوع منبع باز LLM LLaMA 2 متا استفاده میکند، در حالی که سامسونگ همچنان به یافتن راههایی برای گنجاندن هوش مصنوعی در دستگاههای خود مشغول است. اپل تا به حال از تبلیغات در حوزه هوش مصنوعی پرهیز کرده است، حتی با وجود اینکه همیشه قابلیتهای یادگیری ماشینی بیشتری را به دستگاههای خود اضافه میکند؛ اما استخدام جان جیاناندریا (John Giannandrea)، رئیس سابق هوش مصنوعی گوگل در سال ۲۰۱۸ برای رهبری اقدامات یادگیری ماشینی شرکت اپل، نشان میدهد که این شرکت در مورد غوطهور شدن در دریای هوش مصنوعی مولد جدی است، حتی اگر در مورد آن سکوت اختیار کند.