بازی Anthem 2 عالی بود؟ آخرین خبرها از بازی Anthem
قبل از Lord of the Rings: Gollum، قبل از Redfall، قبل از Babylon’s Fall، CrossfireX و Gotham Knights، بازی Anthem وجود داشت. وقتی این بازی در سال 2019 منتشر شد، بزرگترین بازی فاجعهای بود و آنقدر پر از اشکال بود که عملاً غیرقابل پخش بود. طرفداران حتی با مشکلات فنی بازی Anthem با هدف رسیدن به انتهای بازی دست و پنجه نرم میکردند، اما در نهایت میدیدند پایانی برای بازی تعریف نشده است و اینطور شده که بازیکنان Anthem را به سمت بازیهای بهتر ترک کردند و EA در نهایت سرورهای Anthem را تعطیل کرد.
اما قبل از اینکهEA بازی Anthem را برای همیشه تعطیل کند، استودیوی BioWare یک برنامه بلندپروازانه برای احیای بازی به نام Anthem Next داشت.
در پاسخ به توییت اشلی راشل در مورد اینکه توسعه دهندگان بازی بدترین بازیهای خود را فاش میکنند، یان ساتردالن، توسعه دهنده سابق Bioware با بازی Anthem در صدر قرار گرفت. او نوشت: «در این پروژه چیزهای زیادی یاد گرفتم. ما میدانستیم که این بازی آماده نیست، زیرا این بازی در 15 ماه ساخته شد. چیزی که برای بازی با این وسعت بی سابقه است. Anthem 2 عالی بود!”
Anthem 2 در اینجا احتمالاً به آپدیت لغو شده Anthem Next اشاره دارد. در توییتهای بعدی که بعداً در Reddit رونویسی شد، Saterdalen فاش کرد که BioWare در واقع یک تیم توسعهدهنده جداگانه دارد که در کنار 30 برنامهنویسی که وظیفه دارند بازی اصلی را پایدار نگه دارند، روی Anthem Next کار میکنند.
ساتردالن اعتراف کرد: «تیم زمانی که لغو شد از بین رفت. بازی واقعا سرگرم کننده بود و در مسیر درستی پیش میرفت. وقتی EA آن را آماده کرد، تیم به نقطه عطف بسیار خوبی دست یافت.”
Saterdalen در ادامه تأیید کرد که اکثر گزارشهای مربوط به چرخه توسعه مشکلساز Anthem درست است. او 90 ساعت کار در هفته را دلیل از دست دادن ازدواج و زمان لازم برای درمانش دانست. او خاطرنشان کرد که اصرار EA بر استفاده از موتور Frostbite بازی را بدتر کرده است.
هنگامی که Anthem منتشر شد، همه تمرکز خود را فقط بر پایدار کردن بازی متمرکز کردند و هر چیز دیگری را نادیده گرفتند. هیچ فکری در مورد پایان بازی Anthem وجود نداشت زیرا BioWare واقعاً فکر نکرده بود که با استودیوهای دیگر قرارداد ببندد. ما واقعاً به یک یا دو استودیو دیگر نیاز داشتیم تا محتوای آخر بازی را تولید کنیم.»
Saterdalen گفت که هم توسعه دهندگان فعلی و هم توسعه دهندگان سابق هنوز تحت نظارت NDA هستند، بنابراین بعید است که ما هرگز داستان کامل توسعه Anthem را دریافت کنیم. اما Saterdalen گفت که این بازی به دلیل مدیریت EA و BioWare شکست خورده است.
او گفت: “در واقع فکر نمیکنم همه اینها تقصیر EA باشد. توسعهدهنده و ناشر قرار است یک رابطه سالم پر از اعتماد و شفافیت داشته باشند. این یک خیابان دو طرفه است که فکر نمیکنم در این بازی دو طرف راضی باشند.”
گفته میشود که BioWare همچنان در حال بازیابی از Anthem است همچنان که روی Dragon Age: Dreadwolf و Mass Effect کار میکند. تاریخ انتشار هیچ یک از دو بازی اعلام نشده است.