مدیر عامل Unity، هوش مصنوعی بازیها را سریعتر، ارزانتر و بهتر خواهد کرد
تاثیر گذارترین بازیهای ویدیویی با صدها طراح بازی، گرافیست و نوازنده چند سال طول میکشد تا خلق شوند. جان رییتیلو (John Riccitiello)، مدیر عامل Unity، پیشبینی میکند که هوش مصنوعی مولد (AI) این زمان را تقریباً 5 تا 10 برابر کاهش میدهد.
هوش مصنوعی مولد میتواند کل فرآیند طراحی را، از نحوه انعکاس خورشید از چمن گرفته تا نحوه رفتار شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC)، به طور موثری ساده کند. وی گفت که هوش مصنوعی میتواند برای تک تک خطوط دیالوگ، جزئیات محیطی و جلوههای نوری در بازی اعمال شود.
Riccitiello اضافه کرد، تست بازیهای ویدیویی، تنظیم دقیق و اشکال زدایی توسط ابزارهای هوش مصنوعی میتواند بسیار سریعتر انجام شود و سناریوهای درون بازی در کسری از زمان شبیه سازی شود که همین بخش برای توسعه دهندگان بازی هزینه بالایی دارد.
وی افزود که هوش مصنوعی مولد بازیها را سریع تر، ارزان تر و بهتر میکند.
با این حال، پتانسیل هوش مصنوعی به نگرانی گسترده در مورد ثبات شغلی منجر شده است. نویسندگان تلویزیون و سینمای هالیوود با انجمن نویسندگان آمریکا درگیر یک اعتصاب چند هفتهای هستند تا نگرانیهای مربوط به تأثیر ابزارهای هوش مصنوعی بر مشاغل خود را برطرف کنند.
در همین حال، در اوایل سال جاری، نامهای سرگشاده که توسط افرادی مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و استیو وزنیاک (Steve Wozniak)، بنیانگذار اپل امضا شده بود، خواستار توقف شش ماهه در توسعه سیستمهای هوش مصنوعی قدرتمندتر از GPT-4 شد.
ریسیتیلو در مصاحبهای با Singular گفت: فکر نمیکنم شغل هیچ کس توسط هوش مصنوعی گرفته شود، اما این کار توسط انسانی با کمک گرفتن از هوش مصنوعی انجام میشود؛ افرادی که توانایی خود را با هوش مصنوعی چند برابر میکنند. جاه طلبترین شرکتها از هوش مصنوعی استفاده میکنند تا همه چیز را سرگرمکنندهتر و جذابتر از همیشه کنند.
نرم افزار Unity امروزه در حداقل 70 درصد از بازیهای موبایل استفاده میشود. خود این شرکت ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود به نام Muse و Sentis را معرفی کرده است که قرار است اواخر امسال در سطح جهانی برای توسعه دهندگان عرضه شود.
Muse یک پلتفرم شبیه به ChatGPT است که به طراحان بازی اجازه میدهد تا اپلیکیشنها و تجربیات سه بعدی را با استفاده از پیامهای متنی در زمان واقعی ایجاد کنند.
Sentis برای معرفی مدلهای هوش مصنوعی به هر پلتفرم بازی که در آن Unity از موبایل و رایانه شخصی گرفته تا کنسولهای بازی خانگی استفاده میشود، طراحی شده است. این به بازیهای ویدیویی اجازه میدهد تا NPCهای مستقلی ایجاد کنند که مانند افراد واقعی رفتار و تعامل داشته باشند.