AD

آموزش کامل محاسبه رتبه بندی در بازی دوتا 2

3 2,672

بازیکنان ضعیف تر لگدمال می‌شوند و بازیکنان ماهر به سرعت خسته می‌شوند. با این وجود، به دلیل عوامل دیگر، تعداد بازیکنان دوتا 2 هرروز به تدریج کاهش میابد. در این مطلب از مجله بازی موبایل ایموجو، ما نحوه محاسبه رتبه بندی در بازی دوتا 2 را به شما آموزش خواهیم داد.

همه چیز درباره میزان نحوه  و رتبه بندی در بازی دوتا 2

تابلوهای امتیازات و رتبه بندی دوتا 2 از ویژگی های بسیار مهم بازی است که تعادل را در شیوه بازی شما تضمین می کند.

رتبه بندی های بازی ها

برای هر بازی ویدئویی کاملاً چندنفره رقابتی، یک سیستم رتبه بندی حیاتی است، اگر روند خوبی داشته باشید، لذت کلی بازیکنان را بالاتر می‌برد، زیرا همه شانس خود را برای پیروزی در برابر دشمنان در یک براکت مهارت را دارند.

از طرف دیگر، اگر یک بازی دارای سیستم رتبه بندی مناسب باشد، دیگر فاجعه بار نخواهد بود. بازیکنان ضعیف تر لگدمال می‌شوند و بازیکنان ماهر به سرعت خسته می‌شوند. با این وجود، به دلیل عوامل دیگر، تعداد بازیکنان دوتا 2 هرروز به تدریج کاهش میابد.

همچنین بخوانید: ۳ روش برای کسب پوسته رایگان بازی فری فایر

سیستم رتبه بندی در بازی دوتا 2

سیستم رتبه بندی دوتا 2 احتمالاً یک از بزرگ‌ترین دلایلی است که بازکنان از دوتا 1 به آن مهاجرت می‌کنند. در ترکیب تابلوهای امتیازات دوتا 2 و براکت های MMR رتبه بندی Dota 2، Valve کیفیت مسابقات رده بندی و بدون ترتیب را تضمین کرده است-بخشی از دلیل دوتا است که تقریباً ده سال است در نسخه دو آن در حال رشد کردن است.

در این مطلب، ما برخی از جزئیات پیچیده تر را در سیستم MMR پیچیده تر را در سیستم تابلوهای امتیازات دوتا 2 مرور خواهیم کرد.

 Matchmaking rating of Dota 2 Rank System

MMR یا رتبه بندی مسابقه ای یک مقدار عدد است که سطح مهارت بازیکن را تعیین می کند. این مقدار در سیستم رتبه بندی دوتا 2 برای مسابقات استفاده می‌شود. بازیکنان با پیروزی MMR به دست می آورند و با شکست مقداری از آن را از دست می دهند.

روش رتبه بندی پنهان به گونه ای استفاده می‌شود که در روش غیر رسمی هم استفاده مشود. بازیکنان بر اساس رتبه های خود مدال به دست میاورند و بالاترین رتبه ها در تابلوی امتیازات دوتا 2 در جهان قرار می‌گیرند.

Separated role MMRs

به طور خلاصه، بازیکنان با مقادیر MMR مشابه با یکدیگر مطابقت دارند، چهار رتبه بندی و روش جداگانه وجود دارد، بر اساس نقش و بخشی که بازیکنان انتخاب می کنند. با این حال، آن‌ها هنوز هم تا حدی روی یکدیگر تأثیر میگذارند-در حالی که 1 MMR پشتیبانی می‌شود، نمی توایند 5000 هسته MMR دیگر را دریافت کنید.

مراحل رتبه بندی بازی دوتا 2

برای بازی در رتبه بندی، بازکنان حساب خود را با استفاده از یک شماره تلفن همراه، نمایه دوتا 2 بالاتر از سطح مشخص و 10 بازی دیگر برای کالیبره کردن وضعیت اولیه تائید می کنند.200 بازیکن برتر منطقه ای که دارای رتبه بندی انفرادی هستند، نام خود را در تابلوی امتیازات دوتا 2 قرار می دهند.

MMR در مسابقات آموزشی و بازی های ربات مشارکت نمی‌کند. صحبت از بازی های Bot بازی نیست.

مراحل رتبه بندی بازی دوتا 2

Dota 2 rank MMR distribution estimates

در زیر یک نمودار کلی برای توزیع MMR در نسخه دوتا 2، در ماه فوریه 2020 قرار داده شده است. بر اساس این آمار، بازکنان متوسط دوتا 2 یک Crusader 5 خواهند بود، در حالی که به دست آوردن رتبه بالاتر از رتبه Legend 1 برایشان سخت تر خواهد بود.

فقط یک قسمت بسیار کوچک از پایه بازیکنان به 10 امتیاز برتر کل بازیکنان Ancient 1 به Immortal به رتبه هایر برتر جدول دوتا 2 رسیده اند. درجه الهی س 0 درصد برتر خواهد بود و بالاتر الهی 5 تنها 0.7 درصد الست. به همین دلیل بازکنان حرفه ا فقط گروهای نخبه کوچکی هستند-انها دائماً مجبور به تحمل فشار طولانی و هم تیم های بد هستند.

Uncertainty factor در رتبه بندی بازی دوتا 2

این همان چیزی است که حساب های جدید را از حساب های قدیمی جداکرده است. عدم اطمینان یک عامل پنهان است که به عنوان انحراف استاندارد در MMR عمل می کند. احتمال زیاد با بازیکنانی که سطح مهارت دیگری دارند مطابقت داند-و حساب های عدم اطمینان کم عکس این است.

به طور کلی، هرچه تعداد بیشتری بازی انجام دهید، این مقدار کمتر می‌شود. بازی های که نتایج غیر منتظره ای دارند، سطح عدم اطمینان یک حساب را افزایش می‌دهند- این مکانیک جلوگیری برای مبارزه و تقویت حساب است.

Party MMR

به طور کلی، هنگامی که در یک تیم رتبه بندی دوتا 2 هستید، کل گروه شما هنگام جست‌وجوی مسابقات ارزش MMR اضافی به دست می آورد. این تا حدودی جبران هماهنگی بالاتر و اعضای ماهر تر است.

ارزش بازی گروهی دوتا

ارزش و تجربه بازیکنان در یک پارتی به جای جداگانه با هم محاسبه می‌شود. علاوه بر ارزش MMR کسب شده برای حضور در یک پارتی، اگر دریک مسابقه یک نفره در گروه خیلی بیشتر از بقیه باشد، بازیکنان همچنین MMR بیشتری کسب می کنند. Solo MMR همچنین در بازی های گروهی و پارتی ها نیز محسوب می‌شود ارزش های MMR اضافی برای افرادی که دارای درجه انفرادی بالاتر از گروه هستند، دارای ارزش اضافی است.

ارزش بازی گروهی دوتا

به طور خلاصه، سیستم رتبه بندی بازی دوتا 2 به شرح زیر است:

اگر یک بازیکن 5k با یک بازیکن 3k شرکت کرد، احتمال دارد که به جای یک بازیکن 4k، دو بازیکن 4k2-4k5 به دست آورند.

Gain/Loss in MMR

بازی های صف انفرادی MMR را با 30 تغییر می‌دهند در خالی که بازی های پارتی 20 می‌باشد.

اگر ترک اولیه توسط یک عضو غیر گروه یا شرایط ضعیف شبکه بازی کند، MMR دران اصلاح نمی‌شود.

اگر هریک از اعضای گروه شما رها کند یا هر بازیکنی که در تیم شما باشد، در آخر MMR را تغییر می کند.

قابلیت مشاهده و سایر اطلاعات :  Dota 2 Leaderboards

MMR دارای رتبه بندی فقط برای مالک آن قابل مشاهده است در حالی که MMR Unranked به هیچ وجه قابل مشاهده نیست. در حالی که Dota 2 Ranked MMR عامل اصلی است، اما این تنها عنصری نیست که در بازی شما استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوابند.

این بازی همچنین عوامل زیادی را با هم وزن می کند یک ویژگی “anti-smurf”. از تجربه حساب تفاوت طلای تا عملکرد بازیکن را دارد. به عنان مثال، یک حساب سطح 20 فاکتور کمتری می‌گیرند تا احتمال اینکه با یک حساب 100 روبه به رو شود، برایش کمتر باشد.

سیستم فعال در دستیابی

علاوه بر این، این سیستم به طور فعال سیستم  در دستیابی به چیزی خاص برای بازیکنان ندارند. تنها چیزی که سعی در اجرای آن دارد درصد برد هردو تیم است-هر تیم باید 50 درصد شانس شکست نسبت به دیگری را داشته باشد. این بدان معنی است که مگر اینکه شما یکی از بازیکنان درجه باشد، نسبت برد / باخت شما به تدریج از 50 درصد کاهش می یابد. میزان برد، تعداد برد و پیروزی بر روی این روند سیستم تأثیر نمی‌گذارد.

برای آموزش های بیشتر بازی می توانید به بخش آموزش بازی در سایت ایموجو همراه باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. هرمز بابایی می گوید

    سلام وقتتون بخیر ببخشد من یکم گیج شدم از توضیحاتتون یکم دشوار بود میشه خلاصه بگید که MMRچیه

  2. mokhtar aliyar می گوید

    به نظر من همه این بازی ها چرته بازی فقط بازی پابجی از همه نظر عالیه ن وقتتون بخاطر این بازی ها بیخود الکی هدر ندید

    1. mmr می گوید

      شما از اون دسته هستین که فک میکنین شطرنج گیم خوبی نیست
      دوست عزیز شما نظرتو برای خودت نگه دار و مواظب باش ازش کار نکشی
      همینظوری که مغزتو نگه داشتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.