AD

نحوه استفاده از Second Screen در گوشی‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy

0 453

Second Screen قابلیتی است که شرکت سامسونگ در گوشی‌ها و تبلت‌های مدل Galaxy 7 به بالای خود ارائه کرده است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید گوشی یا تبلت خود را به صفحه نمایش دومی از لپ تاپ سامسونگ با ویندوز 10 یا 11 تبدیل نمایید. برای انجام این کار باید تنظیماتی را روی گوشی و لپ تاپ خود انجام دهید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید. از آن‌جایی که این قابلیت تقریبا جدید است و ممکن است بسیاری از افراد از آن اطلاعی نداشته باشند، ما این مقاله را با عنوان «نحوه استفاده از Second Screen در گوشی‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy» برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید قابلیت‌های جدید گوشی و تبلت خود را بشناسید و از آن‌ها بهره ببرید، این مقاله مناسب شماست. با ما همراه باشید.

Second Screenقابلیت Second Screen چیست؟

گاهی ممکن است برای شما پیش آمده باشد که در هنگام اجرای برنامه‌های مختلف روی لپ تاپ خود، نیاز به یک صفحه نمایش دیگر داشته باشید. افزایش صفحه نمایش به شما این توانایی را خواهد داد که در انجام کار خود فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و در نتیجه کار خود را بهتر انجام دهید.

شرکت سامسونگ با در نظر گرفتن این نیاز کاربران در لپ تاپ‌های جدید و گوشی‌های و تبلت‌های مدل Galaxy خود این قابلیت را فعال کرده است. البته باید گفت که در لپ تاپ‌های دیگر که ویندوز 10 یا 11 دارند، نیز امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد و تنها لپ تاپ‌های سامسونگ چنین قابلیتی ارائه نمی‌دهند. اما برای اجرای Second Screen باید برنامه‌هایی همچون Duet Display یا SpaceDesk را نصب کنید.

همچنین گوشی و تبلت‌های Samsung Galaxy با مدل One UI 3.1 که از سال 2021 وارد بازار شدند چنین قابلیتی را پشتیبانی می‌کنند. تبلت‌های مدل Tab برای استفاده از Second Screen کاملا مناسب هستند. لپ تاپ‌های سامسونگ و گوشی‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy به صورت پیش‌فرض برنامه‌های لازم جهت فعال شدن قابلیت Second Screen را دارا می‌باشند. برای استفاده از آن تنها لازم است دستورالعمل زیر را انجام دهید.

همچنین بخوانید: چگونه گیم لانچر سامسونگ را فعال کنیم؟

نحوه استفاده از Second Screen در گوشی‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy چگونه است؟

برای فعال کردن این قابلیت کافی است در تبلت یا گوشی خود دو مرتبه فضای منوی تنظیمات سریع را به پایین بکشید. در این قسمت گزینۀ Second Screen را با چرخش به صفحه چپ مشاهده خواهید کرد. روی آن بزنید و نوع استفادۀ خود را به عنوان صفحه دوم مشخص نمایید.

این استفاده می‌تواند برای طراحی، بازی کردن و یا تماشای ویدیو باشد که بسته به نوع آن تنظیمات داخلی نیز هماهنگ خواهد شد. سپس متنی در این صفحه مشاهده خواهید کرد که به شما می‌گوید تا زمان اتصال با لپ تاپ از این صفحه خارج نشوید.

حالا نوبت به تنظیمات لپ تاپ می‌رسد. روی صفحه لپ تاپ بروید و دکمه‌های ویندوز + K را به صورت همزمان فشار بدهید تا برنامه Cast باز شود. در این لیست باید نام دستگاه گوشی یا تبلت خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. فراموش نکنید در صورتی که از صفحه مربوطه در تبلت یا گوشی خود بیرون بروید، در این زمان لپ تاپ دستگاه شما را شناسایی نخواهد کرد.

پس از انتخاب دستگاه خود یک پنجره کوچک روی صفحه باز می‌شود، که در آن یک دکمه با عنوان Disconnenct وجود دارد. این پنجره نشان می‌دهد که دستگاه شما به عنوان Second Screen فعال شده است و حالا می‌توانید هر آن‌چه روی نمایشگر لپ تاپ وجود دارد را در صفحه گوشی یا تبلت خود مشاهده نمایید.

در پایان بهتر است گزینه Disconnect را بزنید تا اتصال میان دو دستگاه قطع شود. برای دوباره استفاده کردن از این قابلیت باید تمامی مراحل ذکر شده را انجام دهید.

استفاده از Second Screenمراحل تنظیمات استفاده از Second Screen در گوشی‌های Samsung Galaxy

روش ارائه شده در بالا بیشتر برای تبلت‌های مدل تب سامسونگ بود که در آن‌ها دکمه Second Screen در بخش منوی سریع قرار گرفته است. متاسفانه برای گوشی‌های سامسونگ هنوز دسترسی سریع به این قابلیت فعال نشده است و کاربران باید برای استفاده از آن مراحلی را طی نمایند. در ادامه مراحل تنظیم گوشی‌های Samsung Galaxy را بیان می‌کنیم.

از روی صفحه گوشی خود منوی تنظیمات سریع را دو بار پایین بکشید. سپس با کشیدن صفحه به سمت چپ روی گزینه Smart View بزنید. پس از باز شدن صفحه تنظیمات Smart View روی دکمه سه نقطه در قسمت بالای سمت راست زده تا setting را مشاهده کنید. با زدن بر روی setting در لیست باز شده گزینه آخر یعنی About Smart View را انتخاب نمایید.

صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که لوگوی Smart View به صورت بزرگ در وسط آن قرار گرفته است. روی این لوگو ۱۰ بار ضربه بزنید. در این مرحله پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که درخواست یک پسورد می‌کند.

از میان گزینه‌های زیر یکی را به عنوان پسورد وارد نمایید.

  • #oortsp00
  • #oosv00

دانلود Second Screen

پین مورد استفاده روی گوشی

حالا در لیست ارائه شده گزینه آخر با عنوان Start Second Screen را فعال کنید. در این مرحله درست مانند فعال کردن second screen در تبلت باید نوع کارکرد این صفحه دوم را مشخص کنید. در این صفحه بمانید تا دستگاه خود را از طریق لپ تاپ شناسایی کرده و به آن متصل شوید.

متاسفانه باید بگوییم که برای هر بار استفاده از این قابلیت در گوشی‌های خود باید این مراحل را طی کنید. امید است که شرکت سامسونگ روش سریع‌تری را برای استفاده از second screen در گوشی‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy در مدل‌های بعدی ارائه کند.

تغییر تنظیمات second screen در لپ تاپ

به صورت پیش‌فرض، با اتصال گوشی یا قبلت به عنوان second screen در لپ تاپ، هر آنچه روی صفحه نمایش لپ تاپ هست را روی گوشی یا تبلت خود نیز مشاهده می‌کنید. اما بد نیست بدانید که امکان تغییر این تنظیمات تا حدی وجود دارد.

برای این کار در قسمت تنظیمات روی گزینه Change Projection mode ضربه بزنید و گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایید. همچنین موس و کیبورد را نیز می‌توانید از این طریق با دستگاه خود شناسایی کنید.

برای پایان اتصال قابلیت second screen در گوشی یا تبلت خود می‌توانید به صفحه اصلی برگشته و منوی تنظیمات سریع را بالا بدهید.
در صورت برقرار بودن اتصال میان لپ تاپ و دستگاه دیگر، یک آیکون آبی رنگ روی صفحه اصلی پدیدار می‌شود که می‌توانید با زدن روی آن دوباره آن چه در صفحه لپ تاپ نمایش داده می‌شود را، مشاهده کنید.

Second Screenجمع‌بندی

در این مقاله که با عنوان «نحوه استفاده از second screen در گوشی‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy» خدمت شما عزیزان ارائه شد، به بررسی فعال کردن این قابلیت در گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ پرداختیم. Second screen فضای بیشتری را جهت استفاده بیشتر و در نتیجه کاربری بهتر در هنگام اجرای برخی برنامه‌های خاص در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.