AD

همه چیز درباره بازی Stalker 2 Heart Of Chornobyl

همه چیز درباره بازی Stalker 2 Heart Of Chornobyl
0 688

بازی Stalker 2 Heart of Chornobyl برای مدت طولانی در حال توسعه بوده است و تاریخ برنامه ریزی شده برای عرضه در سال 2022 را از دست داده است و تاریخ عرضه آن به سال 2024 رسیده است. اگر از طرفداران بازی تیراندازی پسا آخرالزمانی اصلی هستید، احتمالا مشتاقانه منتظر این دنباله از شرکت GSC Game World هستید. در اینجا به همه چیزهایی است که تا به حال در مورد این ژانر می‌دانیم، از ویژگی‌های گیم پلی و پلتفرم‌های آن گرفته تا دلیل غم انگیزی که تا حد زیادی مسئول تاخیرهای اخیر آن است، می‌پردازیم.

تاریخ انتشار بازی Stalker 2 Heart Of Chornobyl

Stalker 2: Heart of Chornobyl قبلاً برای اکران در سال 2021 برنامه ریزی شده بود، اما بعداً به آوریل 2022، سپس به 2023 و سپس به سال 2024 رسید. در ژانویه 2024، این بازی یک بار دیگر به تعویق افتاد، این بار به تاریخ 5 سپتامبر 2024 منتقل شد.

این تاخیرها به دلیل قصور توسعه دهنده GSC Game World نیست؛ این استودیو قبل از جنگ روسیه و اوکراین در سال 2022 در اوکراین تاسیس شد و در کیف مستقر شد. پس از آغاز جنگ، GSC Game World توسعه بازی Stalker 2 را متوقف کرد و تیم توسعه خود را به پراگ، جمهوری چک منتقل کرد.

علاوه بر جنگ، GSC Game World  همچنین با یک آتش سوزی تصادفی در دفتر خود در پراگ روبرو شد. این آتش سوزی منجر به خسارت 70000 دلاری شد، اما در این زمان، تاریخ انتشار 2024 از قبل تعیین شده بود.

پلتفرم‌ها و Game Pass

بازی Stalker 2 برای PC و Xbox Series X|S عرضه خواهد شد. همچنین در روز اول برای مشترکین کنسول و رایانه شخصی روی Xbox Game Pass عرضه خواهد شد. در حال حاضر، راه اندازی در پلی استیشن هنوز اعلام نشده است، اما خبرهای فاش شده حاکی از آن است که این بازی به مدت سه ماه یک بازی انحصاری زمان بندی شده روی کنسول‌های ایکس باکس خواهد بود. پس از آن، ممکن است شاهد ورود این بازی به سایر پلتفرم‌های کنسول باشیم، اگرچه خارج از نسخه‌ای که فقط در فضای ابری عرضه می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که در کنسول‌های قدیمی‌تری مانند Xbox One یا Switch پشتیبانی شود.

بازی Stalker 2 چیست؟

Stalker 2 دنباله‌ای ازStalker: Shadow of Chernobyl  از سال 2007 است که مدت‌ها منتظر آن بودیم. یک بازی انحصاری برای PC در آن زمان، این بازی دو نسخه بعدی را به‌سرعت، ابتدا در سال 2008 و سپس در سال 2009 ایجاد کرد. بازی چهارم یک بار برای سال 2011 برنامه ریزی شده بود اما در سال 2012 به دلیل کمبود بودجه لغو شد.

به مدت چندین سال، به نظر می‌رسید این دنباله شماره‌دار خط اصلی از بین رفته بود، اما در سال 2018 با معرفی مجدد Stalker 2 دوباره احیا شد. پس از انتشار یک تیزر کوچک از طریق یک اسکرین شات در بهار 2020، این بازی در جریانXbox Games Showcase آن سال که به عنوان بخشی از یک سری طولانی جایگزین E3 از ارائه‌های آنلاین در ماه‌های قبل از کووید برگزار شد، یک اعلامیه کامل دریافت کرد.

در بازی Stalker 2  بار دیگر بازیکنان نقش یک بازمانده را در داخل و اطراف منطقه چرنوبیل، محل فاجعه سال 1986 ایفا می‌کنند که باعث رنج و عذاب نسل‌هایی از مردمی شده است که در معرض خطر اثرات راکتور هسته‌ای قرار گرفته‌اند.

GSC Game World توضیح داد که چگونه در نقش یک استاکر بازی می‌کنید: یک شکارچی جایزه بگیر (bounty hunter) که در منطقه آلوده به دنبال گنج و اسرار می‌گردد. هیولاها و جناح‌های داخل منطقه در یک دنیای زنده شبیه‌سازی شده با یکدیگر تعامل خواهند داشت و استودیو ادعا می‌کند که رویدادها به طور مداوم اتفاق می‌افتند، چه شما آنجا باشید و چه نباشید.

این بازی همچنین نوید یک داستان شاخه‌دار با پایان‌های مختلف بر اساس انتخاب‌های شما را می‌دهد و اینکه جهان باز آن یکی از بزرگترین‌ جهان بازهای بازی تا به امروز خواهد بود. داستان به صورت غیر خطی روایت می‌شود که به طور بالقوه می‌تواند بینش بیشتری از برداشت بازی در Chornobyl Exclusion Zone ارائه دهد.

برنامه‌های NFT لغو شده در Stalker 2

 

زمانی که تیم اعلام کرد NFT‌ها را در Stalker 2 قرار خواهد داد، با واکنش منتقدان همراه شد. مشخص شد که آیتم‌های منحصر به فرد درون بازی در دست ساخت هستند و قرار بود ابتدا در یک مزایده فروخته شوند تا مالکیت آن به بازیکنان منتقل شود. بازیکنان سپس می‌توانند آیتم‌های خود را اگر بتوانند خریدارانی پیدا کنند، با سود دوباره بفروشند. این هدف NFT‌ها در بازی است، اما تقریباً به محض اینکه تیم برنامه‌های خود را فاش کرد، با واکنش منفی منتقدان روبرو شد که به ساختار هرمی مانند و پیامدهای فاجعه‌بار زیست‌محیطی NFT اشاره کردند.

GSC Game World روز بعد به طور خلاصه بیانیه‌ای را در توییتر منتشر کرد که در آن یک قسمت عذرخواهی و یک قسمت دوبرابر کردن آن برنامه‌ها بود، اما به سرعت بیانیه را ظرف چند دقیقه حذف کرد. چند دقیقه پس از آن، تیم بیانیه‌ای جدید و بسیار کوتاه‌تر منتشر کرد که نشان می‌داد تمام برنامه‌های گنجاندن NFT در استاکر 2 لغو شده است.

تریلر بازی Stalker 2

تریلر رونمایی سینمایی این بازی از نمایشگاه بازی‌های ایکس باکس شروع شد. از آن زمان، ما شاهد فرورفتن عمیق‌تری در بازی بوده‌ایم که تیراندازی اکشن مخفیانه، مکانیک بقا و فناوری باورنکردنی مدل‌سازی شخصیت GSC Game World را به نمایش گذاشته است.

play-sharp-fill

مشخصات سیستم PC برای Stalker 2

GSC Game World لیستی از مشخصات رایانه شخصی Stalker 2 را منتشر کرده است که حداقل مشخصات و مشخصات توصیه شده را پوشش می‌دهد.

حداقل الزامات رایانه شخصی برای  Stalker 2

  • سیستم عامل: ویندوز 10
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 1600X یا Intel Core i5-7600K
  • حافظه: 8 گیگابایت رم
  • گرافیک: AMD Radeon RX 580 8GB یا Nvidia GeForce GTX 1060 6GB
  • فضای ذخیره سازی: 150 گیگابایت

الزامات توصیه شده PC برای  Stalker 2

  • سیستم عامل: ویندوز 10
  • پردازنده: AMD Ryzen 7 3700K / Intel Core i7-9700K
  • حافظه: 16 گیگابایت رم
  • گرافیک: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB / Nvidia GeForce RTX 2070 SUPER 8GB / Nvidia GeForce GTA 1080 Ti 11GB
  • فضای ذخیره سازی: 150 گیگابایت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.