AD

نقد و بررسی بازی موبایلی Battle Prime

10 3,128

همه چیز در بازی برخی از ژانر‌ها هستند که همیشه پرطرف‌دار بوده و هیچ‌وقت دچار افت نشده‌اند. ژانر شوتر یکی از بهترین ژانر‌های بازی‌سازها است که بازی‌های آن تقریباً در تمامی پلتفرم‌ها منتشر شده است. یکی از پلتفرم‌هایی که موردتوجه سازندگان قرار گرفته است موبایل است. همین باعث شده که بازی‌های شوتر زیبایی همچون بازی موبایلی Battle Prime ظهور کند. می‌توان گفت بدون شک این گیم یکی از بهترین بازی‌های موبایلی است که می‌توانید آن را تجربه نمایید. اگر شما نیز دوست دارید درباره این بازی اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

داستان بازی موبایلی Battle Prime

باز هم یک کمپانی بازی‌سازی ناشناخته توانسته است پلیرهای پلتفرم موبایل را که کند. کمپانی Press Fire Games است که تابه‌حال بازی موبایلی رسمی منتشر نکرده بود. اما بالاخره این کمپانی طبق یک عمل شجاعانه توانست در ژانر پر رقابتی مثل ژانر شوتر چنین بازی را منتشر نماید.
متأسفانه، این بازی فاقد بخش داستانی است و اصلاً به این بخش توجهی نشده است. این موضوع واقعاً نگران‌کننده و علاوه‌برآن ناامید‌کننده است. گویی کمپانی‌های بازی‌سازی به طور کل بخش زیبا و جذاب داستانی را فراموش کرده‌اند و دوست ندارند که به سراغ آن بروند.
چند سالی است که همه توجه بازی‌ساز‌ها بخش آنلاین و مولتی پلیر شده است. بازی موبایلی Battle Prime نیز از این قاعده مستثنی نیست. سازنده تمام تلاش خود را کرده است تا در این بازی یک بخش آنلاین و مولتی پلیر بی‌نقص را به نمایش بگذارد و پلیر‌های خودش را راضی نگه دارد.

همچنین بخوانید : فصل دوم کالاف دیوتی وارزون 2

تنها چیزی که درباره داستان بازی شده فقط یک جنگ عظیم است. یک جنگ عظیم بین سربازان مختلف که در نهایت یک گروه یا یک شخص برنده خواهد شد. همه باید تلاش خود را بکنند تا یک‌قدم به پیروزی نزدیک‌تر شوند. برخی مواقع نیز باید خودتان را فدا کنید تا تیمتان برنده شود.
نبرد اصلی بین پرایم‌ها است. پرایم‌ها سربازانی هستند که در بازی با هم رقابت می‌کنند. شما نیز در ابتدای بازی باید یکی از این پرایم‌ها را انتخاب کرده و خیلی سریع برای یک مبارزه سخت و نفس‌گیر آماده کنید. مبارزه‌ای که حتی از کال آف دیوتی موبایل نیز سخت‌تر است.
در کال آف دیوتی موبایل بات‌های مختلفی وجود دارند. این بات‌ها برای پرشدن سرور‌ها استفاده می‌شوند. نکته اینجا است که در بازی موبایلی Battle Prime هیچ باتی وجود ندارد. در واقع شما از همان اول باید با پلیر‌های واقعی روبه‌رو شوید و با آن‌ها مبارزه کنید.

گیم‌پلی بازی موبایلی Battle Prime

بازی موبایلی Battle Prime

گیم‌پلی بازی خلاقیت خیلی زیادی نداشته است. تقریباً می‌توان گفت که هر نکته‌ای که در گیم‌پلی این بازی وجود دارد در گیم‌پلی بازی کال آف دیوتی موبایل نیز هست. شاید اگر سازنده این بازی یک کمپانی کوچک مستقل نبود به یکی از رقبای اصلی و بزرگ کال آف دیوتی موبایل تبدیل شده بود.
هر بازی به‌طورکلی با دوازده بازیکن شروع می‌شود. شش نفر در گروه یک و شش نفر دیگر نیز در گروه دو قرار دارند. حال این دو گروه باید بسته به ماد بازی با یکدیگر رقابت کنند و در نهایت تیمی که امتیاز بالایی داشته باشد برنده خواهد شد و جایزه دریافت خواهد کرد.
از ماد‌های این بازی می‌توان به DeathMatch,Capture The Flag,Search And Destroy,Gun Game اشاره کرد. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود ماد‌های مختلف بازی را انتخاب کنید و به رقابت بپردازید. بیشتر رقابت‌های بازی به‌صورت گروهی انجام می‌شود پس بهتر است یک تیم خوب و عالی برای خود دست‌وپا کنید.
تنها چیزی که نبودش در این بازی به چشم می‌آید ماد بتل‌رویال است. به‌هر‌حال بتل‌رویال یکی از پرطرف‌دارترین ماد‌های بازی‌های آنلاین است. البته که این بازی فعلاً در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. در‌صورتی‌که با همین روند به پیشرفت خود ادامه دهد به‌احتمال زیاد ماد بتل‌رویال نیز به بازی اضافه خواهد شد.
در گیم‌پلی بازی برخی ایرادها نیز وجود دارد. بعضی از مپ‌های بازی به‌درستی طراحی نشده‌اند. در‌واقع در این مپ‌ها هر دو گروه به یک صورت به قسمت‌های مختلف مپ دسترسی ندارند. این مپ‌ها مکان‌هایی دارند که در حقیقت هر گروهی آن را زود‌تر تصاحب کند برنده میدان خواهد بود.
البته که این یک نقص به‌حساب نمی‌آید؛ بلکه یک اتفاق ناعادلانه محسوب می‌شود. البته بی‌عدالتی بازی همین‌جا به پایان نمی‌رسد. لازم به ذکر است که بازی موبایلی Battle Prime دارای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نیز می‌باشد. اشخاص می‌توانند با خرید آیتم‌های بازی قدرت خود را افزایش داده و بر سرور‌های این بازی حکمرانی کنند.

گرافیک بازی 

یکی از نقاط قوت بازی موبایلی Battle Prime همین گرافیک بازی است. اگر می‌خواهید یک بازی شوتر موبایلی با گرافیک کنسولی را تجربه نمایید بهتر است هرچه سریع‌تر بازی موبایلی Battle Prime را نصب کنید و از گرافیک آن نهایت لذت را ببرید.
علی‌رغم اینکه این بازی در سال 2019 منتشر شده است؛ اما هنوز هم گیمی به کیفیت آن منتشر نشده است. طراحی بازی به‌گونه‌ای است که انگار با یک کنسول بازی در حال تجربه آن هستید. همین مورد باعث می‌شود تا بهانه‌های مبنی بر ضعیف‌بودن پلتفرم موبایل کمتر شنیده شود.
تنها کافی است که به محیط مپ‌های بازی دقت کنید. برای ساخت قسمت این مپ نهایت دقت لحاظ شده است و شما می‌توانید به‌راحتی شاهد جزئیات بالای این بازی باشید. تمام ساختمان‌ها به‌خوبی طراحی شده‌اند و همه المان‌ها به‌درستی سر جایشان قرار گرفته‌اند تا شاهد یک بازی بی‌نقص باشیم.
حتی گان‌های بازی نیز با نهایت دقت طراحی شده‌اند. این امر باعث می‌شود که بازی به شما حس واقعی بودن بدهد و بیشتر از آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که هر پرایم برای خود طراحی جداگانه‌ای دارد که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که یکی از ویژگی‌های مهم این بازی تنوع بالای مپ‌ها و گان‌های این بازی است.

موسیقی بازی 

موسیقی متن بازی نه آن‌قدر بد است که به تجربه کاربران ضربه بزند و نه آن‌قدر خوب است که بازی را برای شما جذاب‌تر از قبل کند. متأسفانه موسیقی این بازی کیفیت متوسطی دارد و انتظارات خیلی از آن بالا نیست. انتظار می‌رفت علی‌رغم کیفیت بالای بخش گرافیک این بخش نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
صداگذاری‌های بازی نیز همانند موسیقی متن است. درست است که خیلی از شما هنگام پلی دادن آن‌قدر سرگرم بازی‌کردن می‌شوید که خیلی به موسیقی و صداگذاری توجه نمی‌کنید. اما این موسیقی است که بازی را برای شما دل‌نشین‌تر می‌کند و یک تجربه بی‌نظیر برای شما می‌سازد.

شخصیت‌های موجود در بازی 

در بازی شخصیت‌های مختلفی وجود دارد که شما مجاز هستید هر‌کدام از آن‌ها را انتخاب نمایید. البته که در هنگام استفاده نباید معیار شما زیبایی کاراکتر باشد. شما باید کمی تحقیق کنید و بر اساس قدرت‌های شخصیت پرایم موردنظر خود را انتخاب نمایید و به بازی بپردازید.
برای مثال برخی از این پرایم‌ها سرعت بالایی دارند و می‌توانید به‌سرعت با آن‌ها فرار کنید. برخی از آن‌ها نیز خیلی قدرتمند هستند و می‌توانند به شما کمک کنند. به‌طورکلی باید بر اساس سبک بازی خود به قدرت‌ها توجه نمایید و پرایم خود را انتخاب کنید.
به‌غیراز پرایم‌ها شخصیت‌های دیگری در بازی وجود ندارد که با آن‌ها آشنا شوید. انتظار می‌رود هرچه زمان روبه‌جلو حرکت کند تعداد پرایم‌های بازی موبایلی Battle Prime نیز افزایش یابد و گزینه‌های مختلف زیادی برای انتخاب در اختیار شما قرار گیرد.

نکات موردنیاز برای نصب بازی موبایلی Battle Prime 

لازم به ذکر است که این بازی کاملاً آنلاین است و نمی‌توانید آن را بدون اینترنت تجربه نمایید. به‌طورکلی این بازی دارای یک بخش مولتی پلیر است و بخش داستانی نیز وجود ندارد. به همین دلیل است که شما برای تجربه این بازی باید حتماً اینترنت موبایل خود را روشن نمایید.
لازم به ذکر است که برای تجربه این بازی به یک موبایل متوسط نیاز خواهید داشت. علاوه‌برآن باید به نسخه اندروید گوشی خود نیز دقت نمایید. برای نصب این بازی اندروید پایه گوشی شما باید حداقل 5.0 به بالا باشد در غیر این صورت بازی روی گوشی شما اجرا نخواهد شد.
برای نصب این بازی محدودیت‌های دیگری نیز پیشروی شما قرار دارد. لازم به ذکر است که این بازی تنها با پردازنده‌های 64 بیتی سازگاری دارد و کلاً روی گوشی‌های با پردازنده 32 بیت نصب نمی‌شود. همچنین برای تجربه این بازی به نرم‌افزار تغییر آی‌پی نیاز خواهید داشت.
حجم این بازی به‌طورکلی به 1.5 گیگابایت خواهد رسید و گوشی شما باید حداقل 2 گیگابایت فضا داشته باشد تا بتوانید این بازی را نصب کنید. این بازی دارای فایل دیتا است. در‌صورتی‌که بازی را از مارکت‌های معتبر دانلود کنید نیازی نیست که فایل دیتا را جداگانه دانلود نمایید.

جمع‌بندی 

در‌نهایت با بازی موبایلی Battle Prime آشنا شدیم. یک بازی شوتر و جذاب که دیریازود به یکی از رقبای جدی بازی کال آف دیوتی موبایل تبدیل خواهد شد. اگر شما نیز چند روز است از بازی کال آف دیوتی موبایل خسته شده‌اید و به دنبال یک تجربه جدید‌تر هستید بازی موبایلی Battle Prime می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. البته اگر به دنبال یک بازی بتل‌رویال هستید پیشنهاد نمی‌کنم این گیم را نصب کنید؛ زیرا فاقد ماد بتل‌رویال است. اگر شما نیز تا‌به‌حال موفق به تجربه این بازی شده‌اید خوشحال می‌شوید از تجربیات خود در بخش کامنت‌ها بنویسید.

لینک گوگل‌پلی: بازی موبایلی Battle Prime

لینک اپل‌استور: بازی موبایلی Battle Prime

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 نظرات
  1. ذاکری می گوید

    سلام بازیش قند شکن میخواد ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر بله باید با ای پی های دیگه وارد شید

  2. حمدی می گوید

    سلام من نمیتونم گان بگیرم چیکار کنم؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر بازی گان های زیادی داره که با لول اپ کردن رايگان میتونید انهارو دریافت کنید

  3. محمد می گوید

    سلام از تجربه این بازی واقعا لذت بردم بازی روی گوشی من که مدل قدیمی داره با کمترین باگ بالا میاد و از گرافیک خوبی برخورداره بازی روان تری به نظرم از کالاف در کل عالی حتما نصبش کنید

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام ممنون از نظر شما دوست عزیز

  4. نژاد می گوید

    سلام گوشی من S4 و بازی روش مشکلی نداره واقعا بازی خوبیه

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر بازی روی گوشی های با اندرویدپایین هم به خاطر دامنه گرافیک زیاد قابل اجراست ممنون از نظر شما

  5. محمدعلی می گوید

    سلام به نظر من این که بازی محیط ها رو از هم تفکیک نکرده خوب نیست و یکی از نقاط ضعف بازیه .

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر ممنون از نظر شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.