AD

معرفی بازی One Piece Odyssey

11 2,564

اگر از طرفداران دنیای انیمه باشید، احتمالا با وان پیس آشنایی دارید؛ سال 2022 و انتشار بازی One Piece Odyssey مصادف است با جشن 25 سالگی دنیای وان پیس و این بازی به خوبی توانست نشان دهد که بر خلاف تصور، این دنیا فقط بیانگر خشونت و زد و خورد نیست؛ بلکه می‌توان آثاری با سبک‌های بسیار متفاوت‌تر را از دل آن بیرون کشید. به صورت کلی، این بازی را می‌توان ترکیبی از انیمه و ساختار بازی‌های مدرن امروزی دانست که با یک داستان عمیق وفضاسازی فانتزی و هنری به خوبی غنی شده و می‌تواند شما را پای مانیتورتان میخکوب کند.
اگر مشتاق به کسب اطلاعات بیشتری درباره بازی One Piece Odyssey هستید، تا انتهای این نوشته از نام برند با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی بازی One Piece Odyssey پرداخته ایم.

بررسی کلی و داستان بازی One Piece Odyssey

معرفی بازی One Piece Odyssey

اگر با دنیای وان پیس آشنایی داشته باشید، این بازی برای شما بهشت خواهد بود و در غیر این صورت، شاید خیلی نتوانید با بازی One Piece Odyssey ارتباط برقرار کنید! در همین ابتدا باید بگوییم داستان بازی بسیار جالب و محرک است و مخصوصا طرفداران انیمه را به خوبی می‌تواند سرگرم کند؛ اما در این بین خیلی خبری از نبردهای حماسی انیمه‌ای نیست و باید بیشتر سرگرم ماجراجویی باشید.

داستان این بازی دقیقا از آنجایی شروع می‌شود که کلاه حصیری‌ها، کشتی خود را از دست داده و در جزیره‌ای مرموز، به ماجراجویی‌های خاص خود می‌پردازند. دزدان دریایی ما در این بازی هر کدام به نحوی مشغول هستند؛ می‌جنگند، صندوقچه‌های گنج را کشف و باز می‌کنند و به نحوی داستان بازی را دنبال می‌کنند. درک مناسب داستان این بازی نیازمند این است که با خود انیمه وان پیس آشنایی داشته باشید و بیش از این نمی‌توان درباره داستان بازی صحبت کرد.

همانطور که پیشتر گفته شد، این بازی به خوبی توانسته تا از خشونت‌های دنیای دزدان دریایی وان پیس بکاهد و جزئیات داستانی پر فراز و نشیبی به بازی اضافه کند تا علاوه بر مبارزات، بازی One Piece Odyssey چیز دیگری نیز در چنته داشته باشد. برای درک کلی فضای بازی می‌توان گفت که با یک ترکیب از دنیای انیمه وان پیس با Dragon Quest و Persona رو به رو هستیم! بازی‌های انیمه‌ای، معمولا در جذب افرادی که با انیمه غریبه هستند خیلی موفق نیست اما زیرکی ILCA (توسعه دهنده) دقیقا همین ترکیب فضای انیمه و غیر انیمه است تا بتواند افرادی که انیمه را نمی‌پسندند را نیز جذب کند. اما اگر طرفدار انیمه هستید، همین برای شما کافی خواهد بود که بدانید هیولاها و شخصیت‌های این بازی توسط ایچیرو اودا (EIiichiro Oda)، خالق وان پیس طراحی شده است!

بازی با قصه گویی شروع می‌شود اما در همین ابتدا، موضوعی آزاردهنده وجود دارد و آن هم قطع شدن‌های پی‌در‌پی بازی و شروع دیالوگ‌های غیر ضروری شخصیت‌ها است که می‌تواند روند فهم بازی را قدری دشوار کرده و اکثر پلیرها این موضوع را نمی‌پسندند.

گرافیک و فضا‌سازی بازی

One Piece Odyssey

با وجود اینکه بازی One Piece Odyssey سعی بر این دارد تا همه افراد را به خود جذب کند، اما باز هم اصالت انیمه‌ای خود را حفظ کرده و فضای وان پیس از همان ابتدای بازی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در هر عنصری از بازی، از دشمنان گرفته تا سبک مبارزات و حتی دیوارهایی که از آنها بالا می‌کشید، رد و نشانی از دنیای وان پیس پیدا می‌شود. در One Piece Odyssey با یک آرت استایل بسیار جالب و فضا‌سازی دلنشین رو به رو هستیم و در برخی از مواقع، جلوه‌های بصری بازی به قدری زیبا می‌شوند که حواس‌تان را از خط داستانی اصلی بازی پرت می‌کنند. نکته جالب فضاسازی بازی رنگ‌های متنوع موجود در آن است که برای برخی از پلیر‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.
اما نقطه عطف بازی One Piece Odyssey از نظر گرافیکی در مبارزات است؛ سیستم مبارزات را در ادامه تشریح خواهیم کرد اما افکت‌های تصویری‌ای که در هنگام مبارزات و حرکات مختلف اتفاق می‌افتند، آبروی این بازی را همچنان به عنوان یک بازی انیمه‌ای حفظ می‌کند! زد و خورد‌ها و کری خوانی‌ها با جلوه‌های ناب تصویری همراه هستند و کاراکترها نیز با شکلی منحصر به فرد، فعالیت‌های اکشن را انجام می‌دهند.

شخصیت پردازی

انیمه وان پیس دریایی از شخصیت‌ها است و هر شخصیتی نیز داستان خود را دارد که در حدود هزار قسمت، این شخصیت‌ها معرفی شده‌اند. گرچه که شخصیت‌های فرعی این بازی محدود‌تر هستند اما یکی از نقاط قوت بسیار مهم بازی One Piece Odyssey را می‌توان شخصیت پردازی عمیق و مناسب دانست که به نظر من به دلیل حضور خالق این دنیا در ساخت این بازی است که پیشتر صحبتش را کردیم. هر شخصیتی رفتار و ویژگی‌های خاص خود را دارد و همین موضوع شما را مشتاق می‌کند که برای عبور از مراحل مختلف، شخصیتی با ویژگی‌های مناسب آن شرایط را پیدا کنید و خبر خوش اینکه محدودیتی در انتخاب شخصیت‌ها وجود ندارد! همچنین در برخی مواقع، گفتگوی بین کاراکترها آنقدر جالب می‌شود که انگار پای یکی انیمه نشسته‌اید نه یک بازی!

سیستم مبارزات

فرم کلی مبارزات در بازی One Piece Odyssey در حد و اندازه‌های خود انیمه وان پیس حماسی و خشن نیست اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همانطور که پیشتر گفته شد، شخصیت‌های وان پیس در این بازی گشتی خود را از دست داده و به ناگاه خود را در یک جزیره می‌بینند و نقطه اصلی شروع مبارزات دقیقا در همین جا است؛ شخصیت‌هایی اختصاصی در این جزیره وجود دارند که از دزدان دریایی نفرت داشته و به دنبال نابودی آن هستند!

سیستم مبارزات دست شما را خیلی باز نمی‌گذارد و یک حس مصنوعی بودن را القا می‌کند و از طرفی، خیلی هم چالش برانگیز نیست و بیشتر سعی شده تا بر روی جلوه‌های تصویری و افکت‌ها در روند مبارزات بازی One Piece Odyssey تمرکز شود تا خود سیستم مبارزه. این موضوع تقریبا برای هیچ پلیری خوشایند نیست چرا که بخش بسیار مهمی از انیمه، خشونت و زد و خورد است که در این زمینه، بازی One Piece Odyssey نتوانسته خیلی خوب عمل کند.

صدا گذاری

همانقدر که جلوه‌های تصویری بازی قوی و مناسب هستند، جلوه‌های صوتی بازی نیز به خوبی ظاهر شده‌اند! دقیقا اصواتی که از یک انیمه انتظار دارید را در بازی One Piece Odyssey خواهید شنید؛ همان طرز بیان، همان لحن صحبت کردن و همان افکت‌های صوتی که همگی به زبان ژاپنی هستند.

One Piece Odyssey؛ یک بازی جهان باز؟

ادعا می‌شود که بازی One Piece Odyssey یک بازی جهان باز است اما شرایط این بازی اینگونه به نظر نمی‌رسد. شاید ذهن ما به خاطر تجربه شاهکارهایی مانند رد دد ردمپشن و جی تی ‌ای استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای جهان باز در نظر گرفتن یک بازی دارد اما به هر جهت، این بازی حتی نزدیک به شرایط جهان باز هم نیست! بر خلاف ادعای سازندگان، این بازی پر از عناصری است که حرکت شما را به نحوه‌های گوناگون محدود و ساماندهی می‌کنند و ناخودآگاه مجبور خواهید شد که به دستورات بازی برای طی کردن یک مسیر تن بدهید؛ البته منظور این نیست که کارگردانی بازی بد است اما به هر جهت نمی‌توان بازی One Piece Odyssey را یک بازی جهان باز در نظر گرفت.

سیستم مورد نیاز

  • بازی One Piece Odyssey بازی سنگینی نیست و می‌توانید با سیستم‌های میان‌رده نیز از اجرای مناسب آن لذت ببرید. به هر جهت سیستم مورد نیاز برای این بازی به شرح زیر است:
    Requires a 64-bit processor and operating system
    OS: Windows 10 64-bit
    Processor: Intel Core i5-6600 or AMD Ryzen 5 2400G
    Memory: ۸ GB RAM
    Graphics: GeForce GTX 780 or Radeon R9 290X
    DirectX: Version 11
    Storage: ۳۵ GB available space

سیستم پیشنهادی

  • Requires a 64-bit processor and operating system
    OS: Windows 10 64-bit
    Processor: Intel Core i5-8400 or AMD Ryzen 3 3100
    Memory: ۸ GB RAM
    Graphics: GeForce GTX 1060 or Radeon RX 590
    DirectX: Version 11
    Storage: ۳۵ GB available space

جمع بندی

بازی One Piece Odyssey را تهیه کنید اگر از طرفداران انیمه هستید؛ اگر به ماجراجویی‌های رفقای قدیمی در وان پیس علاقه‌مند هستید و دوست دارید آنها را در شرایطی متفاوت‌تر از گذشته ببینید. این بازی می‌تواند به قدری حال شما را خوب کند (اگر طرفدار انیمه باشید) که تمام نقطه ضعف‌های آن را نادیده بگیرید. اما در صورتی‌که به خوبی نمی‌توانید با دنیای انیمه‌ها ارتباط برقرار کنید، این بازی شاید آنقدرها برای شما جالب نباشد اما ارزش امتحان کردن را دارد.

ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بازی One Piece Odyssey را تحلیل کنیم؛ حال این انتخاب شما است که خود را به دنیای پر تلاطم دزدان دریایی شکست خورده‌ای که کشتی خود را از دست داده‌اند وارد کنید یا نه!

از شما ممنونیم که پست معرفی بازی One Piece Odyssey را مطالعه کردید و اگر دوست داشتید می توانید نظرات خود را در زیر برای ما بنویسید. می توانید هر گونه سوال خود را در مورد بازی های موبایلی با کارشناسان ایموجو به اشتراک بگذارید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 نظرات
  1. جلالی می گوید

    سلام راهی نداره بشه نوبتی حمله نکرد ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر خیر

  2. بیانی می گوید

    کدوم بازیکن دمج بالا تری داره؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر سانجی و لافی

  3. فریبرزنیا می گوید

    سلام هر کدوم از بازی کنا یسری قدرت خواست دارن کدوم قدرت بهتره؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر مشخص نیست جناب قدرت ها مختلف و در هر مرحله یکی از این قدرت ها نیازه

  4. ادمین سایت می گوید

    سلام وقت بخیر بازی گان های زیادی داره که با لول اپ کردن رايگان میتونید انهارو دریافت کنید

  5. رمزی می گوید

    سلام بعد از نجات خانمه باید کجا بریم؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقتتون بخیر بازی خط داستانی مختلفی داره نجات خدمه گم شده پیدا کردن اجزای کشتی …..

  6. لیلا می گوید

    سلام بازی اپن ورلد یا جهان بازه ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر راجب بازی این طور گفته میشه ولی بازی دارای مسیر های خاصه و از مسیر های خطی سعی میکنه راه شمارو کنترل و شمارو هدایت کنه در کل بازی از پیش تعیین شدس و برای شما تصمیم میگرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.