AD

آموزش نحوه خرید بازی ایکس باکس در کنسول + اشتراک گذاری بازی

آموزش نحوه خرید بازی ایکس باکس در کنسول + اشتراک گذاری بازی
0 759

به صورت کلی نحوه خرید بازی ایکس باکس به ۲ روش دیسک بازی (همان سی دی بازی) و خرید بازی دیجیتالی ایکس باکس قابل انجام است. متاسفانه خرید دیسک بازی‌ها به شدت گران‌تر از بازی‌های دیجیتالی هستند و گاها با قیمت‌های ۲ برابری ارائه می‌شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آموزش خرید بازی دیجیتالی ایکس باکس را در این مقاله منتشر کنیم تا به ساده‌ترین شکل ممکن، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید همچنین در انتهای مقاله یک روش دیگر برای اقتصادی‌تر کردن خرید بازی دیجیتالی ایکس باکس معرفی شده است (خرید ۲ نفره).

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که آموزش نحوه خرید بازی دیجیتالی ایکس باکس وان با سری‌های اس و ایکس هیچ تفاوتی ندارد و مطالبی که در ادامه مشاهده می‌کنید برای تمامی کنسول‌های شرکت مایکروسافت قابل استفاده است.

پیش‌نیاز‌های خرید بازی دیجیتالی ایکس باکس

برای آنکه بتوانیم از استور مایکروسافت یا XBOX محصولی خریداری کنیم، باید راهی برای پرداخت هزینه‌ی آن مد نظر داشته باشیم که با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، بهترین روش شارژ اکانت ایکس باکس با گیفت کارت xbox است. با توجه به اینکه در حال مطالعه مقاله‌ی آموزش خرید بازی دیجیتالی ایکس باکس هستید، احتمالا با این پیشنیاز مهم آشنایی دارید و به همین دلیل درباره خرید گیفت کارت ایکس باکس تمرکز نمی‌کنیم.

ولی به‌صورت کلی شما می‌توانید از سایت‌های ارائه دهنده‌ی داخلی این گیفت کارت را به راحتی تهیه کنید. نکته‌ای که در خرید گیفت کارت xbox وجود دارد، یکسان بودن ریجن اکانت و ریجن گیفت کارتی است که خریداری می‌کنید، ارائه دهنده‌های معتبر گیفت کارت ایکس باکس معمولا ریجن‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که پیش از خرید می‌توانید آن را انتخاب کنید.

به عنوان مثال در این سایت ریجن ترکیه، آمریکا و برزیل وجود دارد که شما باید بر اساس ریجن اکانت ایکس باکس، یک مورد را انتخاب کنید.

پیشنیاز بعدی برای خرید بازی دیجیتالی از xbox، ردیم گیفت کارتی است که خریداری کرده‌اید که روش‌های مختلفی دارد اما بهترین و ساده‌ترین روش آن، از طریق مرورگر و سایت مایکروسافت است که با تمام دستگاه‌ها، حتی گوشی قابل انجام است.

برای انجام این کار وارد این لینک شده و پس از ورود به اکانت، کد گیفت کارت خریداری شده را وارد می‌کنید تا شارژ گیفت کارت به اکانت‌ شما منتقل شود. لینک بالا شما را به چنین صفحه‌ای هدایت می کند:

ردیم گیفت کارت ایکس باکس

شروع مراحل خرید بازی دیجیتالی در ایکس باکس

حالا که تمام پیش‌نیاز‌هایی که گفته شد را انجام دادیم، به مرحله‌ی اصلی یعنی آموزش خرید بازی دیجیتالی می‌رسیم که از آن چیزی که تصور می‌کنید، ساده‌تر است.

  1. بازی مورد نظر خود را از بخش Search پیدا کنید و وارد صفحه‌ی بازی شوید.
  2. گزینه Buy را انتخاب کنید.
  3. در بخش انتخاب روش پرداخت، از آنجایی که قبل از شروع پروسه اکانت را شارژ کردیم، می‌توانید به سادگی هزینه‌ی بازی را با موجودی اکانت ایکس باکس پرداخت کنید.

شروع مراحل خرید بازی دیجیتالی در ایکس باکس

همانطور که گفتیم، نحوه خرید بازی دیجیتالی در ایکس باکس بسیار ساده است و واقعا نیازی به هزینه‌ی اضافی جهت خرید دیسک بازی‌ها نیست.

تنها کاری که الان لازم است انجام بدهید، دانلود بازی خریداری شده است که نیازمند اینترنتی با سرعت مناسب است.

حالا می‌توانیم یک پله‌ی دیگر برای اقتصادی کردن این موضوع پیش‌روی کنیم به گونه‌ای که یک بازی را با یک شخص دیگر و به صورت اشتراکی خریداری کنیم.

اشتراک‌گذاری بازی ایکس باکس

مایکروسافت قابلیتی به عنوان اشتراک‌گذاری بازی را در اختیار کاربران قرار داده است و ما می‌توانیم از این قابلیت ویژه، برای خرید‌های اشتراکی و شریکی با دوستان و آشنایان استفاده کنیم.

  1. در کنسول دوم، اکانتی که با آن بازی را خریداری کرده‌اید را لاگین کنید ( یعنی اکانتی که بازی مورد نظر با آن خریداری شده را در کنسول دوم وارد می‌کنیم تا بازی در کنسول دوم در دسترس باشد).
  2. از بخش Settings گزینه‌ی Personalization را انتخاب کنید.
  3. گزینه My Home Xbox را انتخاب کرده و از زیر منوی آن، گزینه Make this my home Xbox را انتخاب کنید.
  4. حالا تمام بازی‌هایی که در این اکانت وجود دارد، در کنسول و بخش My Games & Apps در دسترس است و به سادگی می‌توانید دانلود کنید.

به همین سادگی می‌توانید یک بازی ایکس باکسی را ۲ نفره خریداری کنید و نهایت لذت را ببرید. امروز بازی‌های ویدیویی از جمله ایکس باکس و پلی استیشن کاملا جای خود را در تفریحات افراد باز کرده‌اند به حدی که حتی در دانشگاه‌ها، راهنمای اتصال کنسول ایکس باکس و پلی استیشن به اینترنت دانشگاه را در سایت‌ها قرار داده‌اند (یک نمونه).

امیدواریم که از این آموزش پاسخگوی نیاز شما به عنوان یک راهنمای خرید بازی دیجیتالی ایکس باکس باشد و اگر نکته یا موضوعی درباره این مقاله بود، حتما آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.