AD

پرینت گرفتن با گوشی آیفون و آیپد

0 135

امروزه به‌راحتی می‌توانید با اتصال گوشی آیفون یا آیپد خود به پرینتر، فایل‌های خود را پرینت بگیرید، فقط کافیست که از نحوه انجام این فرآیند آگاه شوید. قبل از هر چیز، باید برنامه مورد نیاز برای پرینت گرفتن با گوشی آیفون و آیپد را تهیه کنید. بهترین برنامه در این زمینه، AirPrint نام دارد.

با استفاده از این اپلیکیشن دیگر هیچ نیازی به کابل و سیم نیست، بلکه می‌توانید با چند حرکت ساده برروی دستگاه خود، فایل مورد نظرتان را چاپ کنید. پس از تهیه این اپلیکیشن برروی دستگاه، از فرآیندی که درادامه توضیح می‌دهیم برای پرینت گرفتن فایل‌های خود استفاده کنید.

پرینت گرفتن با گوشی آیفون و آیپد / پرینت گرفتناپلیکیشن AirPrint

AirPrint شرایطی فراهم می‌کند تا شما بتوانید هرچیزی را که برروی دستگاه آیفون یا آیپد خود می‌بینید، به‌صورت بی‌سیم پرینت بگیرید! این اپلیکیشن می‌تواند فایل‌ها و پرینتر شما را تشخیض دهد، درنتیجه در هر نقطه از اتاق که باشید می‌توانید برای پرینت گرفتن فایل‌های خود اقدام کنید.

برای این کار کافیست یک دستور برای پرینت عکس به پرینتر ارسال کنید، درصورتی‌که سینی کاغذ مخصوص در پرینتر وجود داشته باشد، به‌صورت خودکار پرینت گرفته می‌شود. این اپلیکیشن همچنین این قابلیت را فراهم می‌کند تا صف موجود و ترتیب گرفتن پرینت‌ها را مدیریت کنید.

البته، برای استفاده از این اپلیکیشن باید توجه داشته باشید که پرینتر شما از آن پشتیبانی کند. دستگاه‌های زیادی هستند که از این اپلیکیشن پشتیبانی می‌کنند، از جمله آنها می‌توان به HP ،Epson و Canon اشاره کرد. از بین گوشی‌های پشتیبانی شده توسط این اپلیکیشن مواردی مانند iPhone 3GS، iPod touch 3rd generation و تمام مدل‌های آیپد وجود دارند.

پرینت گرفتن با گوشی آیفون و آیپد / پرینت گرفتننحوه استفاده از AirPrint و پرینت گرفتن با آیفون

باتوجه به توضیحاتی که آوردیم، قبل از اقدام برای پرینت گرفتن با آیفون و آیپد باید دو نکته را درنظر داشته باشید:

  • مطمئن شوید که پرینتر مورد نظر از برنامه AirPrint پشتیبانی می‌کند.
  • اطمینان حاصل کنید که آیفون یا آیپد و پرینتر شما هر دو به یک شبکه وای‌فای یکسان متصل هستند.

پس از رعایت این دو مورد برای پرینت گرفتن با آیفون یا آیپد مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • فایلی که می‌خواهید از آن پرینت بگیرد را باز کنید. برای یافتن گزینه چاپ، روی دکمه اشتراک‌گذاری برنامه یا دکمه Actions ضربه بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید و دکمه چاپ را انتخاب کنید. اگر گزینه چاپ را پیدا نکردید، بخش راهنمای کاربر یا راهنمای برنامه را بررسی کنید. چراکه همه برنامه‌ها از AirPrint پشتیبانی نمی‌کنند.
  • روی گزینه No Printer Selected ضربه بزنید و یک چاپگر دارای AirPrint را انتخاب کنید.
  • در این مرحله کافیست تعداد کپی‌ها یا گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید، مانند صفحاتی که می‌خواهید چاپ کنید.
  • روی Print در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

همچنین بخوانید: آموزش دانلود از یوتیوب با گوشی های اندرویدی و آیفون

لغو کردن دستور چاپ در آیفون

قابلیت دیگری که وجود دارد آن است که شما می‌توانید در حین فرآیند چاپ کردن، فایل‌های چاپ شده را مشاهده کرده یا آنها را لغو کنید. درصورت تمایل برای مشاهده، رو دکمه خانه ضربه بزنید و سپس گزینه Print Center را انتخاب کنید. برای لغو دستور چاپ هم باید از همان گزینه استفاده کنید. روی دکمه Home دو بار کلیک کنید. سپس گزینه Cancel Printing را بزنید.

پرینت گرفتن با گوشی آیفون و آیپد / پرینت گرفتناپلیکیشن مناسب برای پرینت گرفتن از آیفون و آیپد

درصورتی‌که پرینتر شما از برنامه AirPrint پشتیبانی نکرد، می‌توانید به گزینه‌های دیگر روی بیاورید. موارد دیگر مانند Printer Pro، Print n Share، PrintCentral Pro، Brother iPrint&Scan، Canon Print Inkjet، Epson iPrint و HP Smart هم می‌توانند برای پرینت گرفتن با آیفون و آیپد مناسب باشند. برای تهیه این اپلیکیشن‌ها باید از App Store اقدام کنید. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند برای پرینت گرفتن با استفاده از گوشی آیفون و اجرای تنظیمات لازم در این فرآیند مفید باشند.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب گفتیم، چاپگرهایی که از AirPrint پشتیبانی می‌کنند فرآیند چاپ گرفتن با آیفون و آیپد را بسیار ساده می‌کنند. به کمک این اپلیکیشن، پرینت گرفتن از این دستگاه‌ها بسیار ساده انجام می‌شود. اما در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که پرینتر مورد نظر شما از این اپلیکیشن پشتیبانی کند. درصورتی‌که درمورد پرینت گرفتن از آیفون یا آیپد سوالی دارید، حتما برای ما بنویسید.

دانلود اپلیکیشن AirPrint

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.