AD

نقد و بررسی بازی موبایلی Life Gallery؛ معمای سورئال

12 4,782

چند سالی است که بازی‌های معمایی به اوج خود رسیده‌اند. چند وقت پیش اصلاً کسی سراغ چنین بازی‌هایی نمی‌رفت و طرف‌داران کمی نیز داشت. همین موضوع باعث شده بود تا بازی‌سازهای بزرگ اصلاً به سراغ چنین ژانرهایی نروند. پس از گذشت چند سال هم گیمرها و هم بازی‌سازها متوجه پتانسیل بالای بازی‌های پازلی شدند.

همین امر سبب شد تا امروز شاهد بازی‌های معمایی شاهکار و هنری باشیم که باروح و روان انسان بازی می‌کنند. بازی موبایلی Life Gallery یکی از بازی‌های معمایی پیچیده است که دید شما را به زندگی بازتر می‌کند. اگر شما نیز اطلاعات زیادی درباره بازی موبایلی Life Gallery ندارید تا انتهای این مقاله با ایموجو همراه باشید.

داستان بازی موبایلی Life Gallery

اول‌ازهمه باید اشاره کرد که این بازی توسط کمپانی 751Games ساخته شده است. این کمپانی کاملاً مستقل و خودساخته بوده و کمپانی خیلی بزرگ و کارنامه داری محسوب نمی‌شود. اما بااین‌حال توانسته است چنین اثر هنری را خلق کند و روی پلتفرم موبایل منتشر نماید.

داستان این بازی کاملاً مرموز و پیچیده است. همین دلیل باعث می‌شود که در ابتدای بازی شما کمی گیج‌وگنگ شوید و نتوانید به‌راحتی متوجه داستان بازی شوید. اما به‌راستی که یکی از جذابیت‌های اصلی بازی معمایی همین عجیب و پیچیده بودن آن است. چنین بازی‌هایی شما را مجبور می‌کنند که از مغز خود استفاده کرده و مهارت‌های خود را گسترش دهید.

در ابتدا باید عرض کنم که اگر خیلی با ترس میانه خوبی ندارید سراغ این بازی نیایید. این بازی به‌خودی‌خود خیلی ترسناک نیست؛ ولی حقایقی را با شما در میان می‌گذارد که موجب ترس شما می‌شود. پس بهتر است قبل از هر چیزی خود را برای همه چیز آماده کنید و انتظارات خود را بالا ببرید.

داستان بازی موبایلی Life Gallery درباره متولد شدن یک دوقلو است. دوقلوهایی که بر خلاف روال عادی اصلاً شبیه هم نیستند و بسیار عجیب هستند. همین امر باعث شده است تا جامعه یکی از آن‌ها را نپذیرد؛ اما خب شخصیت داستان ما خیلی از این موضوع راضی نیست. او دوست دارد کارهایی بکند تا خودش را بالاخره در اجتماع جای دهد.

بازی موبایلی Life Galleryهر دو قل با نقص‌عضو مادرزادی روبه‌رو هستند و سالم متولد نشده‌اند. اولین قل به‌طورکلی یک‌دست ندارد و با یک‌دست متولد شده است. اما وضعیت قل دوم کمی متفاوت است. او به طرز عجیبی تنها با یک‌چشم متولد شده است که همین امر موجب تعجب اهالی شهر و خانواده او شده است.

خانواده خیلی از این موضوع راضی نبوده‌اند و به شخصیت یک‌چشم اهمیتی نمی‌دادند و دائماً بین آن‌ها فرق می‌گذاشتند. همین موضوع بود که موجب آزار و اذیت یک‌چشم می‌شد. این موضوع را می‌توان خیلی راحت از عکس خانوادگی آن‌ها متوجه شد. پدر و مادر یک‌دست را در آغوش گرفته‌اند و یک‌چشم هم یک گوشی در کنار آن‌ها ایستاده تا فقط درون عکس حضور داشته باشد.

داستان بازی موبایلی Life Gallery در عین سادگی پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد. شما باید خیلی عمیق و ریزبینانه به داستان دقت کنید تا متوجه مفهوم داستان بازی شوید. اگر خیلی حوصله دقت و ریزبینی را ندارید پس بهتر است فقط خود را حرام نکنید و به سراغ بازی دیگری بروید. وگرنه به هدف سازنده نخواهید رسید.

در طول بازی با نقاشی‌ها و عکس‌های مواجه خواهید شد که هرکدام معنی و مفهومی برای خود دارند. امیدوارم که شما بتوانید به‌راحتی مفهوم تمامی نقاشی‌ها را متوجه شوید. این موضوع باعث می‌شود درسی که سازنده بازی می‌خواست با داستان به شما بدهد را به‌راحتی متوجه شوید.

گیم‌پلی بازی موبایلی Life Gallery

بازی موبایلی Life Galleryبه‌طورکلی این گیم در ریزبینی و دقت خلاصه می‌شود. گیم‌پلی بازی نیز به طرز فجیعی با این اصل گره‌خورده است. اندکی سربه‌هوا بودن و عدم دقت به بخش‌های مختلف عکس موجب می‌شود تا شما روزها پشت معماهای بازی گیر کنید و نتوانید به‌راحتی آن را به اتمام برسانید.

کمپانی سازنده از المان‌های اشاره و کلیک برای ساخت این بازی استفاده کرده است. شما می‌توانید به‌راحتی با کلیک‌کردن روی صفحه یک‌چشم را به جاهای مختلف بازی هدایت کنید و به آن دستور دهید چیزهای مختلف اطراف را یک‌به‌یک بررسی کند تا شما متوجه معماها بشوید.

سیستم کنترل کاملاً راحت و آسان است و در این زمینه شما مشکلی نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که به‌تازگی این گیم به پی‌سی هم پورت شده است. شما می‌توانید اگر دوست داشتید آن را دانلود کرده و بادقت بیشتری روی کامپیوتر خود آن را بازی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

روند بازی به‌صورت داستانی و جذاب است. به‌گونه‌ای که شما در حال خواندن یک کتاب هستید. کتابی که خط‌به‌خط داستان را به‌صورت نقاشی عکس برای شما روایت می‌کند. کتابی که از شما می‌خواهد پس از دیدن هر صفحه به سؤال او پاسخ دهید تا به شما اجازه دهد محتوای صفحه بعدی را نیز مشاهده کنید.

همچنین لازم به ذکر است که این بازی به‌صورت فصلی است. در واقع می‌توان گفت که هر مرحله از بازی را می‌توان یک‌فصل در نظر گرفت. وقتی معماهای اولیه بازی را به اتمام برسانید؛ Chapter 1 به پایان رسیده و وارد Chapter 2 خواهید شد.

البته که این بازی کاملاً رایگان نیست. در حقیقت سازنده تنها Chapter 1 را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد. وقتی که این فصل را تمام کنید بازی از شما می‌خواهد تا لایسنس خود را برای ادامه دسترسی وارد نمایید. در غیر این صورت شما اجازه ادامه بازی را نخواهید داشت. واقعاً این بازی مراحل جذابی دارد و شاید شما را مجاب به خرید لایسنس کرد. هرچند که نسخه مود شده آن رایگان در فضای اینترنت موجود و قابل‌دانلود است.

گرافیک بازی

بازی موبایلی Life Galleryبهتر است خیلی توقع گرافیک از این بازی نداشته باشید. تنها به بخش داستان بازی بپردازید و سعی کنید کاملاً عمیق به محتوای آن نگاه کنید. این‌طور است که از این بازی لذت خواهید برد. وگرنه اگر بخواهید خیلی به گرافیک توجه کنید هیچ‌چیز از این بازی متوجه نخواهید شد.

فضای این بازی کاملاً سورئال است و توقع بالایی از آن نیست. به‌طورکلی شما با چندین نقاشی مختلف روبه‌رو هستید که حتی روایت داستان بازی را نیز به دوش می‌کشد. البته که اینجا روایت‌کننده اصلی مغز شما است که باید خیلی دقیق این عکس‌ها را آنالیز و بررسی کند.

البته که همین فضای سورئال برخی مواقع می‌تواند شما را شگفت‌زده کید. همین محیط سورئال موجب شده تا برخی از سکانس‌های بازی به‌قدری ترسناک باشند که شما تصمیم به حذف بازی بگیرید. به نظر من که همین محیط سورئال باعث می‌شود که ما بهتر احساسات درون بازی را حس و درک کنیم.

برخی از نقاشی‌های روی دیوار یا حتی عکس‌ها واقعاً ترسناک هستند. اما جالبی اینجا است که تمامی آن‌ها با نهایت سادگی کشیده شده‌اند و نباید آن‌قدر موجب ترس گیمرها شوند. همچنین در این بازی شاهد بازسازی نقاشی‌های بزرگ و معروفی همچون مونالیزا و رقص هستیم.

موسیقی بازی

بازی موبایلی Life Galleryموسیقی بازی نیز چیزی کم‌وکاست ندارد و موسیقی متن آن به‌خوبی چیده شده است. یکی از نکات مثبت بازی این است که در زمان و مکان درست از موسیقی درست استفاده شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا انتقال احساسات از بازی به پلیر به نحو احسن اتفاق بیفتد.

باز هم پیشنهاد می‌کنم که این بازی را همراه با هدفون تجربه کنید. البته طراحی نقاشی‌ها و محیط بازی آن‌قدر خوب است که بدون موسیقی نیز می‌توانید نهایت لذت را از این گیم ببرید. اما برای دک بهتر احساسات و انتقال حس بهتر است حتماً با موسیقی بازی را تجربه نمایید.

شخصیت‌های موجود در بازی

اگر بخواهیم به‌طورکلی شخصیت‌های بازی را نگاه کنیم بازی یک شخصیت اصلی دارد. شخصیت اصلی داستان بازی همان یک‌چشم خودمان است که دائماً تبعیض را حس می‌کند. خانواده و جامعه آن را نمی‌پذیرد و در تنهایی و انزوا به سر می‌برد و دوست دارد همه چیز درست پیش برود.

البته که برادر او یک‌دست نیز در بازی وجود دارد. شخصی که تمام توجه پدر و مادر را از آن خودکرده و زندگی بهتری نسبت به یک‌چشم دارد. البته که او نیز سختی‌هایی در زندگی خود دارد؛ ولی سختی‌های آن اندازه یک‌چشم نیست. به‌هرحال او از عشق و همایت خانواده خود برخوردار است.

نکات موردنیاز هنگام نصب بازی موبایلی Life Gallery

بازی موبایلی Life Galleryیکی از مزایای این بازی این است که کاملاً آفلاین است. برای تجربه آن نیازی نیست که به اینترنت متصل باشید. به همین دلیل می‌توانید در زمان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید مغز خودتان را به چالش بکشید و معماهای بازی موبایلی Life Gallery را به پایان برسانید.

خوشبختانه این بازی فایل دیتای جداگانه‌ای ندارد. شما می‌توانید به‌راحتی این بازی را به‌صورت مستقیم دانلود کنید و پس از نصب به تجربه آن بپردازید. نسخه عادی آن رایگان است؛ اما برای دسترسی به محتوای کامل نیازمند لایسنس هستید. شما می‌توانید فایل مود شده آن که تمام مراحل آن آنلاک شده است را نصب و تجربه کنید.

این بازی خیلی سنگین نیست؛ بنابراین به گوشی‌های گیمینگ قدرتمند برای تجربه آن نیاز ندارید. می‌توانید به‌راحتی با یک گوشی معمولی نیز این گیم را تجربه نمایید. البته لازم به ذکر است که اندروید پایه گوشی شما باید نسخه 4.4 باشد در غیر این صورت بازی روی گوشی شما اجرا نخواهد شد.

این بازی به علت محتواهایی که ارائه می‌دهد برای تمامی سنین مناسب نیست. به گفته سازمان‌های استاندارد بهتر است تنها افراد بالای 16 سال به تجربه این گیم بپردازند. زیرا در برخی از صحنه‌های بازی خشونت وجود دارد و حقایقی را توضیح می‌دهد که برای سنین کمتر از 16 سال کمی گنگ است.

جمع‌بندی 

در نهایت با بازی موبایلی Life Gallery آشنا شدیم.یک بازی پازلی و معمایی سخت و پیچیده که ذهن شما را درگیر خواهد کرد. البته اگر به معما علاقه ندارید و از صبر و حوصله خیلی خوشتان نمی‌آید بهتر است به سراغ این بازی نروید. صفر تا صد این بازی توسط یک کمپانی مستقل ساخته شده است.

یک گالری زیبا و دلنشین از زندگی یک‌چشم که عذاب بسیار زیادی به علت نقص‌عضوش می‌کشد. تبعیض و منزوی کردن اشخاص گاهی مواقع ضربه بسیار شدیدی به آن‌ها می‌زند. اگر شما تابه‌حال موفق به تجربه این گیم شدید خوشحال می‌شویم از تجربیات خود برای ما تعریف کنید.

لینک های دانلود

نسخه اندروید 

نسخه ios 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 نظرات
  1. احمد رضا یعقوبی می گوید

    سلام نت میخاد این بازی ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام کاملاً آفلاین است. برای تجربه آن نیازی نیست که به اینترنت متصل باشید.

  2. پریسا می گوید

    سلام خسته نباشید خواستم بپرسم واسه نصب این بازی اندروید گوشی باید چند باشه

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام اندروید پایه گوشی شما باید نسخه ۴.۴ باشد در غیر این صورت بازی روی گوشی شما اجرا نخواهد شد.

  3. محمد رضا صدری می گوید

    سلام خدمت شما این بازی رو دخترم نصب کرده تو گوشیش برای چه سنینی مناسب هست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. ادمین سایت می گوید

      این بازی به علت محتواهایی که ارائه می‌دهد برای تمامی سنین مناسب نیست. به گفته سازمان‌های استاندارد بهتر است تنها افراد بالای ۱۶ سال به تجربه این گیم بپردازند. زیرا در برخی از صحنه‌های بازی خشونت وجود دارد و حقایقی را توضیح می‌دهد که برای سنین کمتر از ۱۶ سال کمی گنگ است.

  4. عباسی می گوید

    سلام از یه جایی به بعد همون اولاش دیگه باز نمیشه قاب ها برات دوتا گزینه میاره خرید و یا تماشای فیلم این یعنی رایگان نیست نت میخواد

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقتتون بخیر بازی رایگان و افلاینه شما یسری کارت دارین پایین صحفه میتونید تعدادشون رو چک کنید برای باز کردن هر قاب نیاز به کارت دارین درصورت این که کارتی نداشته باشید برای شما اون 2 گزینه میاد

  5. نیازی می گوید

    سلام مرحله دست چوبی برای من باز نمیشه ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر این مرحله مشکلی نداره شما دست رو به تنه متصل کنید و بعد دستگیره رو به سمت پایین بکشید به حرکت انگشت ها دقت کنید و اونهارو انجام بدین تا وقتی که درجه قرار گرفته روی دست پر بشه

  6. علیمردانی می گوید

    سلام مرحله ای که یه سری شکل تو کادرای مثلثی داریم رو کسی حل کرده ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر در این مرحله یه برگه راهنما هست که از شما خواسته این مرحله رو به صورت یه نمودار ریاضی حل کنید باید چشم رو در نقطه وسط نمودار قرار بدین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.