AD

نکات کلیدی برای مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3 + [ کاربردی ]

رفع مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3
0 1,097

Hitman 3 یک داستان جالب‌توجه است و طراحی زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد. بااین‌حال، بسیاری از مخاطبان این بازی، کرش شدن این بازی را گزارش دادند و شکایت داشتند که به همین دلیل، نمی‌توانند به هیچ وجه آن‌طور که باید و شاید از بازی لذت ببرند. اگر این مشکل برای شما هم وجود دارد، اصلا نگران نباشید. پس از خواندن این مقاله، می‌توانید با بررسی علت‌های متداول این مشکل، به‌راحتی مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3 را برطرف کنید. با این مطلب از سری مطالب مشکل بازی سایت ایموجو همراه باشید.

یافتن علت اصلی مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3

در ادامه 5 راه‌حل ساده برای رفع مشکل کرش شدن بازی هیتمن 3 ارائه شده است. در میان این چند مورد که به بررسی آن پرداخته شده است، می‌توانید علت اصلی مشکل را پیدا کرده و آن را به‌راحتی برطرف کنید.

  • اورکلاک (Overclocking)را متوقف کنید.
  • از GPU اختصاصی استفاده کنید.
  • یکپارچگی پرونده‌های بازی را تأیید کنید.
  • درایور گرافیک خود را به‌روز کنید.
  • حافظه مجازی را افزایش دهید.

توجه به این نکته ضروری است؛ قبل از اینکه به مراحل عیب‌یابی بازی بروید، پاسخ این سوال را بیابید که آیا مشخصات رایانه شخصی شما حداقل نیازهای Hitman 3 را در اختیار دارد؟! در غیر این صورت، برای نصب و انجام بازی، به طور معمول باید اجزاء کامپیوتر خود را ارتقا دهید.

در ابتدا مشخصات رایانه خود را بررسی کنید
در ابتدا مشخصات رایانه خود را بررسی کنید

اورکلاک را متوقف کنید

اورکلاک ناپایدار منجر به مصرف بیش از حد انرژی می‌شود و این موضوع عملکرد برنامه‌های شما را همیشه با اختلال مواجه می‌کند؛ بنابراین اگر CPU یا GPU خود را اورکلاک کرده‌اید و سپس Hitman 3 خراب شده است، سعی کنید برای برطرف‌کردن مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3، برنامه‌های اورکلاک مانند MSI Afterburner را غیرفعال کنید و سرعت ساعت را به حالت پیش‌فرض تنظیم کنید. اگر این موضوع برای حل مشکل کمکی نکرد، وارد عیب‌یابی مرحله بعد شوید.

از GPU اختصاصی استفاده کنید

اگر دو کارت گرافیک روی رایانه خود نصب کرده‌اید، رفع مشکل کرش شدن بازی هیتمن 3، حتما Hitman 3  را روی پردازنده گرافیکی اختصاصی خود اجرا کنید، زیرا کارت داخلی معمولا برای بازی‌های فشرده گرافیکی کم قدرت است و می‌تواند باعث خرابی شود.

در ادامه نحوه ورود به کارت اختصاصی در تنظیمات NVIDIA شرح داده شده است:

  • روی یک فضای خالی بر روی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و NVIDIA Control Panel را انتخاب کنید.
  • تنظیمات سه‌بعدی (Select 3D settings) مدیریت تنظیمات سه‌بعدی را از پنجره سمت چپ انتخاب کنید.
  • به برگه تنظیمات برنامه‌ها بروید. سپس، روی دکمه Add کلیک کنید.
  • HITMAN 3 را از لیست پیشنهادی انتخاب کرده و Add Added Program را کلیک کنید.
  • پردازنده NVIDIA با عملکرد بالا را به‌عنوان پردازنده گرافیکی ترجیحی Hitman 3 انتخاب کنید.
  • از صفحه کنترل NVIDIA خارج شوید. 3Hitman را راه‌اندازی کرده و گزینه‌ها را انتخاب کنید.
  • کارت گرافیک اختصاصی خود را به‌جای کارت یکپارچه در کنار واحد پردازش گرافیک انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید.

حالا ببینید آیا هیتمن 3 به‌درستی کار می‌کند یا خیر. اگر همچنان مشکل وجود دارد و بازی درست کار نمی‌کند، دو راه‌حل دیگر هم برای امتحان وجود دارد.

رفع مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3
رفع مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3

صحت پرونده‌های بازی را تایید کنید

خرابی Hitman 3 ممکن است نشان‌دهنده وجود یکپارچگی در پرونده‌های بازی شما باشد، بنابراین لازم است فایل‌های بازی از دست رفته یا آسیب‌دیده را بررسی و تعمیر کنید.

برای این کار باید که مراحل زیر را به ترتیب پیگیری کنید:

  • راه‌انداز Epic Games خود را باز کنید و به صفحه Library در پنجره سمت چپ بروید.
  • موس را روی Hitman 3 ببرید و روی سه نقطه در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید. سپس، گزینه تایید را انتخاب کنید.
  • پس از اتمام مراحل، Hitman 3 را برای آزمایش راه‌اندازی کنید.

آیا بازی به‌درستی کار می‌کند یا هنوز خراب است؟ اگر همچنان مشکل وجود دارد، هرگز ناامید نشوید و راه‌حل بعدی را بررسی کنید.

به‌روزرسانی درایور گرافیک

درایور گرافیک برای این بازی یک موضوع کاملا ضروری است. اگر از درایور گرافیک معیوب یا منسوخ استفاده می‌کنید، احتمالا Hitman 3 هنگام راه‌اندازی و یا در حین گیم پلی خراب می‌شود. برای از بین رفتن مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3، باید درایور گرافیک خود را به جدیدترین حالت به‌روزرسانی کنید. در اینجا دو گزینه برای شما وجود دارد:

  • به‌صورت دستی: برای دریافت جدیدترین درایورها، باید به وب‌سایت‌های سازندگان مانند AMD یا NVIDIA مراجعه کنید. سپس، درایوری را که با نسخه Windows شما سازگار است را پیدا کرده و آن را به‌صورت دستی نصب کنید.
  • به‌صورت خودکار: اگر وقت، حوصله یا مهارت کافی برای به‌روزرسانی دستی درایورهای گرافیک خود ندارید، می‌توانید به‌صورت خودکار این کار را با Driver Easy انجام دهید. Driver Easy به طور خودکار سیستم شما را تشخیص داده و درایورهای صحیح GPU و نسخه Windows شما را پیدا می‌کند و آنها را به‌درستی بارگیری و نصب می‌کند:
  • Driver Easy را بارگیری و نصب کنید.
  • Driver Easy را اجرا کنید و روی دکمه Scan Now کلیک کنید. سپس Driver Easy رایانه شما را اسکن کرده و درایورهای مشکل‌دار را شناسایی می‌کند.
  • روی دکمه به‌روزرسانی در کنار درایور گرافیکی پرچم‌دار کلیک کنید تا نسخه صحیح آن درایور را به طور خودکار بارگیری کنید، سپس می‌توانید آن را به‌صورت دستی نصب کنید (می‌توانید این کار را با نسخه رایگان انجام دهید)، یا روی به‌روزرسانی همه کلیک کنید تا نسخه صحیح تمام درایورهای از دست رفته یا قدیمی در سیستم شما بارگیری و نصب شود. بعد از به‌روزرسانی درایور، باید که Hitman 3 روان‌تر اجرا شود. اما اگر این روش هم جواب نداد، به دنبال آن باشید که بقیه راه‌حل‌ها را امتحان کنید.
رفع مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3
رفع مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های اکشن اندروید + [ سراسر هیجان ]

افزایش حافظه مجازی

حافظه مجازی اساسا پسوند حافظه فیزیکی رایانه شما است، اما وقتی کم باشد، ممکن است که عملکرد سیستم آسیب ببیند و Hitman 3 مرتبا خراب می‌شود یا درست کار نکند. برای مرتفع شدن این موضوع، می‌توانید حافظه مجازی را از طریق مراحل زیر افزایش دهید:

  • روی دکمه Start کلیک کنید و تنظیمات پیشرفته سیستم را در نوار جستجو تایپ کنید. سپس، روی مشاهده تنظیمات پیشرفته سیستم کلیک کنید.
  • تنظیمات را در بخش عملکرد کلیک کنید.
  • به تب Advanced بروید. سپس، روی تغییر کلیک کنید.
  • تیک گزینه ” به طور خودکار اندازه فایل صفحه‌بندی را برای همه درایوها مدیریت کنید” را بردارید.
  • درایو C را انتخاب کرده و روی Custom size کلیک کنید.
  • بسته به مقدار RAM رایانه شخصی، اندازه اولیه و حداکثر اندازه را وارد کنید. سپس، تأیید را کلیک کنید.

افزایش حافظه مجازی باید که مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3 در کامپیوتر شما را مرتفع کند.

نکته پایانی

طبق گفته مایکروسافت، شما باید حافظه مجازی را کمتر از 1.5 برابر و بیش از 3 برابر RAM در رایانه خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر 8 گیگابایت RAM دارید، اندازه اولیه باید 8 10 1024 1.5 1.5 = 12288 مگابایت باشد در حالی که حداکثر اندازه باید 8 10 1024 3 3 = 24576 مگابایت باشد.

به این موضوع توجه کنید که حتما در پایان، کامپیوتر را راه‌اندازی مجدد (restart) کنید تا تغییرات اعمال شود. پس از انجام این کار، بار دیگر بازی Hitman 3 را اجرا کنید. بعد از انجام کارهای ذکر شده در بالا باید که مشکل کرش شدن بازی HITMAN 3 در کامپیوتر شما حل شده و از حالا به بعد بتوانید از بازی هیجان‌انگیز خود به اندازه کافی لذت ببرید. سایر مطالب ایموجو را دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.