اپیدمی کلاهبرداری در بانکها در راه است!
کلاهبرداری در بانکها
طبق آمار به دست آمده، کلاهبرداری در بانکها، 88 درصد آن از طریق رسانههای اجتماعی، بازارهای آنلاین و برنامههای دوستیابی اتفاق میافتند!
TSB، شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی اعلام کرده است که جعل هویت، سرمایهگذاری و کلاهبرداری در خریدهای آنلاین بسیار افزایش پیدا کرده است. این شرکت ثابت کرده که کلاهبرداریهای جعل هویت در واتس اپ در یک سال سه برابر شده است، در حالی که لیستهای جعلی در بازار فیس بوک دو برابر شدهاند. همچنین، بیان میکند که روشهای تقلبی در پلتفرمهای متا مانند واتساپ و فیسبوک بسیار رایج شدهاند.
آنها میگویند: «کلاهبرداران از روشهای پیچیدهتر برای کلاهبرداری از افراد به طرق مختلف از جمله ایمیل، پیامک و بهصورت آفلاین استفاده میکنند. لیز زیگلر (Liz Ziegler )، مدیر پیشگیری از کلاهبرداری گروه بانکی لویدز، به بیبیسی گفت که بانکها با “اپیدمی کلاهبرداری در بانکها” مواجه هستند. او گفت: «با بیش از 70 درصد کلاهبرداری که از طریق پلتفرمهای اصلی فناوری شروع میشود، این شرکتها باید مسئول توقف کلاهبرداریها در منبع و اصلاح شرایط برای قربانیان بیگناه باشند».
در همین حال، TSB گفت 60 درصد از موارد خرید کلاهبرداری که از آن آگاه است، فروشگاههایی که یک کلاهبردار کالایی را در آن میفروشد که هرگز قصد ارسال آن به خریدار را ندارد، در بازار فیس بوک، و دو سوم موارد کلاهبرداری جعل هویت در واتس اپ اتفاق میافتد.
پل دیویس (Paul Davis)، مدیر پیشگیری از کلاهبرداری TSB، گفت که او معتقد است شرکتهای رسانههای اجتماعی “باید فورا پلتفرمهای خود را تمیز کنند” تا از مصرف کنندگان محافظت کنند. او گفت: زمان آن فرا رسیده است که رسانههای اجتماعی و شرکتهای تلفنی مسئولیت مالی را در قبال افزایش سطوح کلاهبرداری در پلتفرمهایشان بپذیرند.